Kippen opvoeden! (Schreeuwkippen)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kippen opvoeden! (Schreeuwkippen)

Berichtdoor Skadi » 13 okt 2017 23:00

@peertje: Oh dat met geluid en eten is wel een goed idee misschien! Ik ga het zeker uitproberen! Bedankt :-D

@Danielb: Ja ze blijven schreeuwen tot ze hun zin krijgen, dus dat ik de deur van de ren open doe zodat ze eruit kunnen. Eén van de 2 hennetjes doet ook net alsof ze een haantje is, probeert zelfs ook te kraaien.. :mrnono:
Ze stoppen direct als ik de deur opendoe, dus het is echt dat denk ik. Het begint meestal zodra ze wakker worden al, tot ik ze los laat.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen opvoeden! (Schreeuwkippen)

Berichtdoor Trea » 14 okt 2017 01:49

Als je handig bent met electronica kun je ook zelf een hokopener maker voor weinig geld.
Er staan diverse instructiefilmpjes op internet. O.a, bij backyardchickens. Diy automatic coop opener
De simpelste werken op batterijen en een tijdschakelaar.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippen opvoeden! (Schreeuwkippen)

Berichtdoor jantien » 14 okt 2017 10:29

Skadi schreef:Hoi Kippenvriendjes!

Ik heb een vraagje aan jullie: mijn kippetjes proberen elke ochtend af te dwingen door middel van enorm hard schreeuwen (echt zoals ze zeggen 'de longen uit het lijf') dat ik naar buiten kom en de ren (3x3 voor 2 mini krieltjes) open maak zodat ze door de hele tuin kunnen scharrelen.

Hoe ga ik hier het beste mee om? Moet ik gewoon naar buiten gaan en de ren openmaken, en ze zo hen zin geven? Of moet ik wachten tot ze stoppen met schreeuwen, wat soms echt niet gebeurd.. zelfs niet na uren lang schreeuwen, zodat ik laat merken dat ik bepaal hoe of wat?

Mijn dank is wederom erg groot voor jullie adviezen!


Gewoon elke dag de ren op tijd openen, ik neem niet aan dat je er kilometers voor hoeft te lopen en het probleem is over ;)

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Kippen opvoeden! (Schreeuwkippen)

Berichtdoor Jan Bollen » 15 okt 2017 08:04

Zo te zien is er niet veel te beleven in de ren. Het beste doe je daar enkele kruiwagens aarde of zand in zodat ze wat te scharrelen hebben. Je kan daar ook wat zaadjes onder mengen zodat ze ook iets vinden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten