Terroriserende haan

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Eljeehaa
Berichten: 199
Lid geworden op: 12 sep 2017 14:06
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Deurne, Noord-Brabant

Re: Terroriserende haan

Berichtdoor Eljeehaa » 07 nov 2017 21:55

Je kunt proberen - als je de haan echt wilt houden - om er (tijdelijk) een andere, nog dominantere haan bij te zetten. Die zal hen dan terecht wijzen en leert ie langzaamaan het vak.
Als ie te agressief pikt in de kammen kun je daar wat vaseline met knoflookolie op doen. Of iets anders dat smerig smaakt.

En als dat alles niet helpt ... karate voor kippen??? ;)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Terroriserende haan

Berichtdoor danielb » 07 nov 2017 22:05

hij zal de brahmahen wel treden hoor,maar niet zo veel als de andere en dus de kans ook groot dat jij het niet ziet.
bij zulke hevige en grote hanen komt het wel meer voor dat bepaalde hennen beschadigd geraken.
eigenlijk moet er al een ZEEER grote uitloop zijn zodat de haan niet steeds (uit verveling/gemak) bepaalde hennen gaat treden.
met 10 hennen zal dit uiteraard minder zijn.
ik heb bijvoorbeeld int voorjaar nog een haan met 7 hennen gehad waarvan 3 kaal op de rug en 3 deels hun pluimen kwijt en 1 waar er eigenlijk niets aan te zien was,maar ook die hen werd getreden hoor ;)
die haan heb ik niet meer,maar 1 van die hennen is nog altijd kaal op de rug.
die zal haar pluimen pas terug krijgen als ze de rui ingaat. (moet nog gebeuren bij deze hen)
waarom sommige hennen een pak meer dan andere hennen worden getreden is soms een vraag...
ik zou de haan voorlopig wel gescheiden houden van de beschadigde hennen.(uiteraard dat ze elkaar nog kunnen zien)
de hennen waar je voorlopig niets aan ziet kan je nog bij de haan laten.
in dit geval dus al zeker de brahmahen.
in de toekomst dus uiteraard uitloop groter behouden en eventueel nog wat hennen toevoegen als dat gaat.
steeds op tijd reageren als je ziet dat er bepaalde hennen TE overdadig getreden worden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten