Kippen in verschillende kleuren?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Fammechien
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2018 19:26
Land: Belgie
M/V: V

Kippen in verschillende kleuren?

Berichtdoor Fammechien » 13 apr 2018 23:14

Hallo,

willen graag een drietal Cochin krieltjes kopen. De kindjes willen graag 3 verschillende kleuren maar is dit een goed idee? Heb ergens gelezen dat kippen dan makkelijk discrimineren? Of gaat de kleur niet uitmaken?

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen in verschillende kleuren?

Berichtdoor moriarty » 13 apr 2018 23:36

Je zult inderdaad zien (tenminste dat heb ik ondervonden) dat kippen met een gelijke kleur met elkaar optrekken. Maar als je 3 verschillende kleuren hebt zou dat geen probleem moeten zijn. En ook als ze met elkaar optrekken dan zoeken ze toch veiligheid in aantallen. Heb 5 verschillende kleuren, van bij iedere kleur 2, en de toom gaat als toom door de tuin, slapen samen en eten/drinken samen. Maar als er groepjes apart staan, meestal een koppel van 1 kleur.

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Kippen in verschillende kleuren?

Berichtdoor DenR » 14 apr 2018 15:26

Ik heb 4 kriel Wyandottes, allemaal een andere kleur. Ze hebben hun onderlinge rangorde, maar gaan door het leven als een echt groepje van 4. Wellicht heeft de vorige schrijver gelijk en moet inderdaad zorgen dat ze alle 3 van elkaar verschillen.

Fammechien
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2018 19:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kippen in verschillende kleuren?

Berichtdoor Fammechien » 14 apr 2018 15:42

Dus mijn conclusie is, verschillende kleuren kan maar dan moeten we ook effectief elke kip in een andere kleur nemen :-)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten