Loerende kat

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Hessie
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 apr 2018 16:58
Land: Nederland
M/V: V

Loerende kat

Berichtdoor Hessie » 24 apr 2018 20:56

Ik maak me een beetje zorgen om onze bijna 4-maanden oude wyandotte krieltjes. Ze hebben een ren waar ze eigenlijk de hele dag in lopen. Nu is er een kat die ze heeft ontdekt...(we hebben ze 3 weken nu) we hebben de kat al loerend en zelfs op het dak van het nachthok betrapt, klaar om de ren in te springen...wat nu? Ik wil ze niet de hele dag opsluiten of ze alleen loslaten als ik buiten ben...de ren helemaal overdekken kan wel, maar niet van vandaag op morgen...

Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken!
Hester

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Loerende kat

Berichtdoor tuff cookie » 24 apr 2018 21:00

Misschien voorlopig even een net spannen.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Loerende kat

Berichtdoor Frankkip » 24 apr 2018 22:17

Of met een waterpistool richting kat ?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Loerende kat

Berichtdoor Trea » 25 apr 2018 08:09

Katten vinden dat nou eenmaal leuk. Met 16 weken zijn je kipjes aardig volgroeid en heb je denk ik niets meer te vrezen van een gewone huiskat.

Een net spannen (bijtsterk kattennet) is op zich nooit verkeerd. Zo voorkom je ook dat echte rovers (havik, vos) je volwassen kippen overdag te pakken nemen.

Hessie
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 apr 2018 16:58
Land: Nederland
M/V: V

Re: Loerende kat

Berichtdoor Hessie » 25 apr 2018 08:17

Trea schreef:Katten vinden dat nou eenmaal leuk. Met 16 weken zijn je kipjes aardig volgroeid en heb je denk ik niets meer te vrezen van een gewone huiskat.

Een net spannen (bijtsterk kattennet) is op zich nooit verkeerd. Zo voorkom je ook dat echte rovers (havik, vos) je volwassen kippen overdag te pakken nemen.


Haviken en vossen hebben we hier niet gelukkig. Wel een enkele verdwaalde buizerd. Ik ga aan de slag met n net en dan tzt maken we wel een grote buitenren waar we in kunnen staan. Dank voor het meedenken!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google, Google Adsense en 15 gasten