Kip vliegt tegen hek op

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Moederkloek2018
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2018 14:37
Land: Nederland
M/V: V

Kip vliegt tegen hek op

Berichtdoor Moederkloek2018 » 31 mei 2018 08:10

Hallo, ik lees nu zo’n drie weken mee op dit forum. Heb er als beginnen kippenhouder al veel info uit kunnen halen. Super fijn! Ik zal de komende tijd ook vast wat vragen gaan stellen :?
Een van onze kippen vliegt tegen het hek op zodra ik de deur kom. Ik ben degene die ze eten geeft, ‘s ochtends naar buiten laat en ook tussendoor groenvoer ed geeft. Ik ben zo bang dat ze zich pijn doet of verwondt. Iemand een idee waarom ze dit doet en of dit inderdaad gevaarlijk is...? Ze loopt overigens ook vaak heen en weer te drentelen voor de uitgang...

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip vliegt tegen hek op

Berichtdoor Trea » 31 mei 2018 21:41

Kippen zijn op sommige punten heel slim. Maar soms kunnen ze ook vrij dom doen. Mijn kippen snappen een hek of gaas ook niet altijd.

Ik heb 2 kipjes het gaas niet snappen als er bv inneens iets lekkers is aan de andere kant van het gaas. Ze dreutelen dan een poosje zenuwachtig op en neer langs het gaas op zoek naar een doorgang. Tot het kwartje valt en ze er omheen lopen. Als er niks bijzonders gebeurt dan weten ze wel gewoon de uitgang te vinden.

Als deze kip elke dag opnieuw tegen het gaas vliegt zal het met de pijn waarschijnlijk wel meevallen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip vliegt tegen hek op

Berichtdoor Kip La La » 31 mei 2018 22:25

Ja dat is vrij normaal gedrag van een kip die vastzit maar er oh zo nodig uit wil.
Ik heb ook een hen die als ik met iets in mijn handen naar de ren kom alvast gaat springen terwijl ze het deurtje uit komt, ik ben ook altijd bang dat ze zich bezeert want het slaat ook nog eens nergens op, zo’n logge kippensprong. :gutgut:
Als je gaas maar geen scherpe uitsteeksels ofzo heeft waar ze langs ijsbeert kan het verder geen kwaad lijkt mij.

Massaman
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 mei 2017 15:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kip vliegt tegen hek op

Berichtdoor Massaman » 01 jun 2018 05:58

Als kuikens in de hamsterkooi doen ze dat al als ze me zien, en ik ben niet eens degene die ze eten geeft :gutgut: Ik heb ook echt niet het gevoel dat het kwaad kan, ze zijn niet van glas!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten