Welke kippenras is geschikt voor mij?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
bur
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2019 08:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke kippenras is geschikt voor mij?

Berichtdoor bur » 13 nov 2019 20:02

Dank je :duimop:

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke kippenras is geschikt voor mij?

Berichtdoor danielb » 13 nov 2019 20:04

of een brahmakriel of ander ras ergens over gaat is uiteraard afhankelijk van de hoogte van de omheining,maar ook de uitloop die ze hebben of wat er buiten die omheining ligt.
hoe hoog is je omheining eigelijk?
en hoe groot is de uitloop?

bur
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2019 08:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke kippenras is geschikt voor mij?

Berichtdoor bur » 13 nov 2019 21:44

Pluimveenet om de ren is 1,25 meter hoog en schutting rondom de tuin 1,80 meter. Ren is 10,5 m2. Hele tuin is 55 m2.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welke kippenras is geschikt voor mij?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 13 nov 2019 21:46

Die 1m80 is zonder schrikdraad veronderstel ik? Dus met schrikdraad zit je aan een kleine 2m? En ze kunnen er niet op landen ze moeten er dan echt overheen...
Das hetzelfde als hier mijn afsluiting naar de buren. Daar maak ik me echt geen zorgen in. Ik durf zelfs nog een konijnenhok tegen die draad zetten.

bur
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2019 08:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke kippenras is geschikt voor mij?

Berichtdoor bur » 13 nov 2019 22:29

Iets minder. Het schrikdraad steekt schuin naar binnen. Dus ik denk nog een kleine 10 cm erbij. Laagste punt is de achterkant van het dak van de overdekte ren. Daar is het 1,60 meter. Kan het daar iets hoger maken door het schrikdraad anders vast te maken, maar dan moet ik weer met gaas aan de slag omdat de katten er anders uit kunnen.

Maar nu ik er over nadenk: Als ze uit de ren zijn zitten er in de tuin nog een paar plankjes tegen de schutting. Eentje op 60 cm en eentje op 1,20 meter. Daar zitten wat kijkgaten in de schutting voor de katten zodat ze naar "buiten" kunnen kijken door de schutting. Vanaf daar denk ik wel lastig om op de schutting te komen, want dan moeten ze recht omhoog springen en komen ze tegen het schrikdraad. Oude foto: je ziet de gaten in de schutting. De plankjes zitten daar 25 cm onder ongeveer.

Afbeelding

Er staat ook nog een grote regenton in de tuin naast de schutting. Die is denk ik 1,3 meter hoog. Dat zou de makkelijkste plek zijn om over de schutting te gaan denk ik. De katten doen dat niet, want die weten inmiddels dat schrikdraad niet fijn is. Maar dit schrikdraad is niet berekend op kippen, dus ik durf niet te zeggen dat het hun tegen zou houden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marije41 en 2 gasten