Haan valt hen aan

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
frankip
Berichten: 2951
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor frankip » 28 nov 2019 09:30

ik kan natuurlijk de hele post terug lezen, maar kan t net zo goed vragen, zitten ze in een beperkte ren ?of hebben ze redelijk uitloop ? Hoe reageert de hen als ze alleen geplaatst wordt bij de brahma`s ? Wordt ze dan ook door de rest op de kop gezeten ? Anders zou ik de hennen een hecht groepje laten vormen,dus alles bij elkaar, en dan na een paar weken de haan er langzaam bij plaatsen. Is het geen mogelijkheid om een ren in ren te maken voor de haan ? of erlangs ? zodat hij wel contact houdt maar geen kwaad meer kan doen.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Pearlsofpassion » 28 nov 2019 12:50

Ze hebben alles samen 56m2. Er zijn ook wat zitstokken in de ren, wat houtblokken om op te klimmen, dat soort dingen.
De haan zit momenteel in een afgezet hoekje van die ren. Ik heb gewoon een draadje geplaatst en hem een hokje gegeven.

De australorphen komt vrij goed overeen met de andere hennen (2 Brahma kriel, 2 cochin kriel). Momenteel zit ze bij de andere hennen he. Ik heb er de haan gewoon uit gehaald. Het is rustig onder de hennen, ze brengen de dag in groep door. Ze krijgt zeker niet op haar kop, integendeel. Ze is net heel dominant. Ze is (van de hennen) 2e in rang, enkel m'n oude hennetje staat boven haar. Maar die is 9 jaar en dwingt haar respect af door te kijken en haar houding, meer dan pikken. Zij staat zelfs boven de haan, als het erop aankomt. Ze is de wijze oude dame. Iedereen respecteert haar enorm. Maar ze is dan ook minstens dubbel zo oud als de rest.

Maar ik heb haar eens oog in oog zien staan met een australorp toen ze er nog maar pas waren. En die blik, dat kon je niet mis verstaan ze. :shock: Ze keek echt van: waag het niet hé! :frons:
En de Australorp droop af. :gutgut:

frankip
Berichten: 2951
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor frankip » 28 nov 2019 15:07

Dan zit het met de ruimte en schuilmogelijkheden wel snor. Ik zou hem echt een paar weken afgezonderd houden, en dan een keer op t laatst van de dag er weer bij, bv een uurtje voor het donker wordt. Gaat t goed, erbij laten , gaat t niet goed..........

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Pearlsofpassion » 01 dec 2019 16:49

Niet dat het er in dit topic heel erg veel toe doet, maar ik vind het zo stom het elders te melden.

1 van m'n Brahma meisjes is vannacht overleden. :cry:
De jongste. Ale ja, ze was 5 jaar, wat redelijk is voor een kip, maar toch. Had ze natuurlijk liever nog wat langer bij me gehad.
Ze was een onzeker meisje die de eerste tijd altijd ontzettend de nabijheid van de haan opzocht en mij wantrouwde. De laatste jaren was dat beter en leek ze eindelijk goed in haar vel te zitten. In haar hoofd dan, lichamelijk zag je wel dat haar weerstand wat minder werd. En nu was het blijkbaar op...
Ze was niet mager, zat perfect in de veren en haar gezicht was mooi dieprood, dus ik vermoed gewoon ouderdom...

De andere hennen zoeken elkaar vandaag nog net iets meer op. De haan lijkt nog steeds zijn hennen niet te missen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Isabel » 01 dec 2019 17:49

Hè, verdorie... altijd naar als een dier overlijdt. :roos:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor tuff cookie » 01 dec 2019 18:05

Toch fijn dat je het verteld al is het triest voor je.
Veel sterkte met het verlies.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Pearlsofpassion » 21 dec 2019 12:41

Ale bon, de Australorp zit bij de haan. Na wat gerommel, is het nu rustig. Zij is heel onderdanig, hij denkt zeker nog niet aan treden. Duimen dat dat nog komt he. Want ik denk wel dat dat de sleutel tot acceptatie zal zijn...

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Pearlsofpassion » 25 feb 2020 12:10

Eureka! Ik heb de haan net de Australorp zien treden. En dat ging heel vlot. Dat was precies niet de eerste keer. :duimop:
Het komt allemaal goed! :-D

Ik zie dat ik het hier niet meer gemeld had, maar ze zitten al een tijd terug allemaal bij elkaar hoor. Gaat prima. Alleen pikt de Australorp wel wat veel naar de cochin's naar mijn zin, maar daar zal wel niets aan te doen zijn hé...

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor Isabel » 28 feb 2020 06:00

Ah, fijn dat het goed gaat! :duimop:

KleinZwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2020 17:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Haan valt hen aan

Berichtdoor KleinZwart » 04 mar 2021 11:42

Ik heb al jaren een hele lieve Brahma hen en sinds 2 jaar een (eigen broed) Cochin haan + nog 4 hennen. Het oudste hennetje (kriel) is 12 jaar. Sinds hij volwassen is accepteerde de haan de Brahma niet meer. Hij jaagt haar in een hoek en valt aan. De Brahma kruipt weg en wordt dan ook nog aangevallen door de oude kriel!
Niet om aan te zien en zielig voor de Brahma die ook kreupel ging lopen. Ik heb de Brahma nu los rond het huis (met apart nachthokje) en ze vindt het prima, komt knuffelen en loopt graag achter ons aan.
De hennen en haan wonen in een afgezet stuk van de tuin met veel bomen en struiken en hebben veel ruimte en een mooi nachthok.
Ik zou echter de Brahma weer in de groep willen plaatsen maar ik vrees dat dit niet meer lukt. Toen er nog geen haan bij was leefden de hennen in grote vrede.
Heeft iemand nog een goede tip??


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten