Gedumpt (serama?) kipje gevonden, wordt aangevallen door onze kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Gedumpt (serama?) kipje gevonden, wordt aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Rosannee_ » 21 sep 2020 11:57

Hi allemaal,

Sinds kort hebben wij onze eigen zijdehoender kipjes. Regelmatig loop ik in het park met onze 3 honden en vonden we daar een klein haantje(?). In eerste instantie dachten we misschien uit de buurt ontsnapt of iets? Maar na 3 dagen zat hij er nog dus maar meegenomen want waarschijnlijk toch een gedumpt haantje. Het is een klein kipje, kleiner dan onze zijdehoenders maar best mooi van kleur en wat blijkt super tam. Heeft de hele avond op ons schouder gezeten. Maar onze kippen vallen hem aan, niet normaal :crazyeyes: hij word ook het nachthok uitgejaagd.. We hebben hem even in een apart stukje gedaan maar daar vliegt hij uit en wat als er een kat komt of een van onze honden..

Nou kan dit haantje mee naar de dierentuin om te eindigen als voer maar het is zo'n grappig beest en zo tam. Ik heb al wat kinderboerderijen gecontracteerd maar tot nu toe alleen maar nee terug gehad.

Is hier iemand die een goed plekje weet voor dit leuke ding? Hij zit nu bij ons in Heerjansdam.
Laatst gewijzigd door Rosannee_ op 21 sep 2020 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Isabel » 21 sep 2020 12:03

Je twijfelt of het een haan of hen is begrijp ik? Kan de foto's helaas niet zien.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Isabel » 21 sep 2020 12:07

Ah, de eerste zie ik nu. Maar volgens mij is dit een hennetje en zou je haar kunnen houden.

Je kan de foto's nog in het aparte topic haan of hen kunnen plaatsen, weet je het zeker.

Als je er een nieuwe bijzet, is het normaal dat die alle kanten op wordt gejaagd. De rangorde moet even duidelijk worden. Het ergste is meestal na een paar dagen over. Zorg er voor dat ze weg kan komen en dat je op verschillende plekken water en voer hebt staan.

Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Rosannee_ » 21 sep 2020 12:08

Ik kan de post niet meer aanpassen zie ik, ja ik denk wel dat het een haantje is aangezien die ook gedumpt worden maar vanochtend kukelde hij niet :gulzig: ik heb niet zo veel ervaring met kippen dus misschien weet iemand het hier wel.

Hopelijk werkt deze wel

https://postimg.cc/WtCmJjnJ

Afbeelding

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Isabel » 21 sep 2020 12:17

De eerste foto is te zien, de tweede niet.

Hennetjes worden helaas ook gedumpt... Maar deze kan ook weggevlogen zijn.

Ze heeft ronde veren achter en lijkt qua houding op een klein hennetje die ik heb. Inclusief grote kam.
Zou je haar anders zelf willen houden?

Afbeelding

Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Rosannee_ » 21 sep 2020 12:39

Dankjewel voor je snelle reactie! Ze lijkt er zeker op, ik ga nog een foto plaatsen in het andere topic bedankt.

Nou wij hebben eigenlijk speciaal gekozen voor zijdehoenders omdat we een kleine tuin hebben en een vrij laag hok hebben genomen 12m2 / 80cm hoog die we in het geheel wel open kunnen zetten om er zelf in te staan. Zijdehoenders vliegen niet zo makkelijk weg en we hebben toch 3 honden in de tuin lopen waarvan je nooit zeker weet of ze de kippen niet pakken als ze wild gaan fladderen of vliegen. Dus eigenlijk hebben we geen plek voor een ander ras kipje, deze heeft ook al bewezen goed te kunnen vliegen en graag uit het afgezette stuk te vliegen om bij ons te komen zitten.

Ik ben wel blij dat het dus vrij normaal gedrag is en ik haar dus makkelijk even kan laten zitten om dan een goed ander huisje te vinden. Het is zo'n gezellig beest, zou zonde zijn als ie als kattenvoer eindigt..

Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Rosannee_ » 21 sep 2020 12:45


Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Isabel » 21 sep 2020 12:47

Benieuwd wat de anderen gaan zeggen, of het een haan of hen is. Een hen wil de kinderboerderij misschien wel hebben... Of misschien wil iemand van het forum haar overnemen. :-)

Kan je een scherpe foto van de zijkant nemen? Kan niet goed zien of er puntige veren te zien zijn.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Dr_Haantje » 21 sep 2020 13:37

Wat een leuk kipje! :) :ilove:

Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gedumpt (serama?) kipje gevonden, word aangevallen door onze kippen

Berichtdoor Rosannee_ » 21 sep 2020 13:43

Foto van de veren ga ik nog maken! Bedankt voor je hulp :-D

Het is zeker een super leuk kipje, als iemand interesse heeft kun je haar gratis ophalen en zo op je schouder mee naar huis nemen :puh2: heel grappig beest


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten