10 jonge kippen internationaal vervoeren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
kip zonder kop
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:33
Land: nederland
M/V: M

10 jonge kippen internationaal vervoeren

Berichtdoor kip zonder kop » 09 jan 2021 17:57

Halloo, ik heb kippen die vrienden van me graag willen hebben in de vorm van een 10tal jonge dieren .
Zij wonen echter in Frankrijk . We weten dat er voor vervoer officieel wel regels zijn maar mijn vraag is hoe groot is de kans dat je er echt gezeur mee krijgt met enkel een doosje met wat jonge dieren (als je aangehouden word kan je natuurlijk altijd verklaren dat je ze 20 km verderop gekocht hebt)

Ik heb het hier uiteraard over de periode NA de vogelgriep dus als dat even geen issue is voor extra aandacht .

Ik ben vooral op zoek naar wat mensen hun eigen ervaring is op de weg met autoriteiten en Duane dat zullen met name mensen zijn die tentoonstellingen doen
Hoe vaak word er om papieren gevraagd etc

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: 10 jonge kippen internationaal vervoeren

Berichtdoor Dr_Haantje » 09 jan 2021 18:11

Je krijgt er geen gezeur mee na de vogelgriep. Naar mijn weten hoef je ook geen verantwoording af te leggen over de kippen.

Wanneer je nu gaat en je wordt onderweg aangehouden, dan staat je een fikse boete te wachten en de dieren worden in beslag genomen.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: 10 jonge kippen internationaal vervoeren

Berichtdoor danielb » 09 jan 2021 18:37

het vervoeren van pluimvee is in Belgie volgens mij niet verboden.
bijeenkomsten van pluimvee wel.
zoals bijvoorbeeld dierenmarkten en tentoonstellingen.

hoe het zit met ze te vervoeren naar Frankrijk ( tijdens de vogelgriep of een ander moment) weet ik niet....


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten