Nieuwe kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Nieuwe kippen

Berichtdoor Hilda » 18 apr 2021 08:24

Van donderdag op vrijdag heb ik een bunzing of marter in het nachthok, beide wyandotte hennetjes dood, haantje leefde nog. (heb al meer dan 20 jaar kippen, maar nog nooit een rover in het nachthok gehad) Vrijdag de hele middag bezig geweest het hok aan de binnenkant met volièregaas te bekleden, toen de fokker gebeld waar ik bijna altijd mijn kippen van krijg, voor een paar hennetjes, maar hij had niks meer. Op marktplaats op zoek geweest, kon ik ook niks vinden. Toen bedacht ik me dat ik 1½ jaar geleden een paar kipjes bij iemand in Friesland had gekocht, hem gebeld, hij had ook geen losse hennen, maar wel een toompje New Hampshire krielen. Heel geschikt wilde hij mijn Wyandotte haan wel ruilen tegen de NH haan en dat ik dan de 2 NH hennen kocht zodat het toompje compleet bleef, want dat wilde hij perse. Gisteren het toompje gehaald, ze zijn prachtig. Maar ik wil er wel graag nog een paar kipjes bij en het mooie van Wyandottes vind ik de vele kleurslagen maar het nadeel van Wyandottes is dat ze altijd broeds zijn. Ras maakt me niet zoveel uit, maar ik hou wel van rustige kippen. Nu komt dan eindelijk mijn vraag :gulzig:
Kan ik bij die New Hampshire krielen een paar Amrock krielen doen? Op Marktplaats zag ik net een paar Amrockhennetjes te koop. (Had ze eerder ook al gezien, maar omdat er ook een haan op de foto stond, dacht ik dat het om een toompje ging) Ik heb al even gekeken op kippensoorten.nl en zag dat de hennen gelijke zwaar zijn, dus ws het zelfde formaat, qua bouw zien ze er ook wel een beetje hetzelfde uit
En welke rassen hebben nog meer ongeveer hetzelfde formaat?
Al vast bedankt voor de antwoorden.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kippen

Berichtdoor tuff cookie » 18 apr 2021 13:02

Amrock kippen kunnen goed samen met New Hamps. Ze zijn meest iets minder tam dan de New Hamps. Australorps kun je er ook bij nemen, worden goed handtam en zelden broeds.

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Nieuwe kippen

Berichtdoor Hilda » 18 apr 2021 18:02

Oké dank je. Helaas waren de Amrocks al verkocht, heb heb nu wat mixjes gekocht en nog een New Hampshire, heb nu 6 hennetjes en haan. Mooi koppeltje zo

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Nieuwe kippen

Berichtdoor tuff cookie » 18 apr 2021 18:15

:duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten