Concurrentie tussen 2 hanen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Concurrentie tussen 2 hanen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 13 jan 2023 17:29

Als je kippen gewoon uit het hok kunnen lopen, kan er dan geen vos in?
Zeker in de steden leven tegenwoordig veel vossen. Ze leven vnl uit de vuilnisbakken maar zullen een paar kippen niet links laten liggen. Zeker niet als ze jongen hebben...

kipma2021
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2021 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Concurrentie tussen 2 hanen?

Berichtdoor kipma2021 » 14 jan 2023 19:15

Ik heb, toen de kuikens nog klein waren, wel het hok ‘s nachts dicht gehouden omdat ik bang was voor een enorme main coon uit de buurt. Vossen heb ik hier nog nooit gezien, maar na jouw bericht heb ik gisteravond het hok weer ‘s avonds dicht gedaan. Ook zodat ze er aan kunnen wennen. En nu hopen dat die haantjes elkaar niet ineens te lijf gaan als ze er niet uit kunnen wanneer ze willen…

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Concurrentie tussen 2 hanen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 15 jan 2023 12:29

Dat zal wel niet...

Nee, vossen zie je zelden. Maar ze zijn er vaak wel. Niet altijd natuurlijk...

Buitenbeestje
Berichten: 1504
Lid geworden op: 16 okt 2020 19:48
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Concurrentie tussen 2 hanen?

Berichtdoor Buitenbeestje » 15 jan 2023 20:19

Wij hebben ook een klein Chabo-haantje midden in een woonwijk. Heeft een bescheiden kukeltje en van buren geen klachten.

Hiervoor hadden we een alleraardigst Serama(mix) haantje. Was lief voor z’n hennetjes maar had een wat scheller geluid ‘s-ochtends… :?

Helaas was er een buurman die zich daaraan ergerde (terwijl hij zelf 2 motors en een blaffende hond had) en we hebben voor het haantje een andere plek moeten zoeken.

Gelukkig gaat het met het Chabo-haantje goed. En de nare buurman gaat binnenkort verhuizen. :cheer: :yes:

Ik zou wel in de nacht het hok afsluiten. Ook wij hebben midden in een woonwijk (westen) bezoek gehad van een bunzing.

kipma2021
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2021 08:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Concurrentie tussen 2 hanen?

Berichtdoor kipma2021 » 17 jan 2023 21:00

Ons ene serama-haantje is ook best schel, die ander valt nog wel mee. Maar ja ze kukelen op het moment nog best véél. Ik heb een of twee adressen van plekken die ze misschien wel zouden willen opvangen als er inderdaad geklaagd wordt. We gaan binnenkort in elk geval maar wat geluidsisolatie aanbrengen. Is ook lekker nu het wat kouder wordt hoop ik.
Wat heerlijk dat de nare buurman weg is! Scheelt weer blaffende honden en ronkende motoren :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten