Welk ras

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Welk ras

Berichtdoor Hilda » 24 mei 2023 07:29

Een maand of 3 geleden lag Sir Walter, de New Hampshire haan dood in het hok. Ik had deze haan al een paar jaar en kreeg deze als volwassen haan, zonder dat het bekend was hoe oud hij was. Doodsoorzaak is daarom ws ouderdom. Ik was er nog niet aan toe gekomen op zoek te gaan naar een andere haan, tot er een maand geleden op de facebookpagina van het dorp iemand een berichtje plaatste wie er belang bij een haan had, want ze hadden een haan gevonden. Ik zei dat ik er wel belang bij had, mits deze niet te groot was, ik moest maar even komen kijken. Dus ik een paar uur later kijken, uitvoorzorg een kistje en een schepnet mee genomen. Alleen de oudste dochter was thuis en die zei "mamma zei, als er iemand voor de haan komt, geef je 'm maar mee" Het beestje had het juiste formaat, was bijna handtam, dus prima geschikt. Ik die haan in het kistje en bij mijn dames los gelaten. 2 dachten "wat zal dit" en gingen exit nooduitgang maar de andere 3 onderwierpen zich gewillig. Eind van de middag, de bel, staan moeder en de jongste dochter met opgestreken veren voor de deur. Ik had die haan zomaar... mee genomen, ze was helemaal flabbergasted en het was niet netjes en blablabla". Ho even zei ik. Ik neem die haan toch niet zomaar mee, jouw andere dochter zei dat jij had gezegd dat als er iemand voor de haan kwam ze deze mee mocht geven"" . "Ohhhhhh, zo heb ik het niet helemaal gezegd" zei mamma. Nou ja het kwam er op neer dat jongste dochter de haan in the middle of nowhere had gevonden en nog even afscheid wilde nemen van Henkie. Kijk zo kan je ook beginnen. Maar mijn vraag is nu. Weet iemand wat voor ras dit is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Welk ras

Berichtdoor tuff cookie » 24 mei 2023 08:09

Ik denk een Wyandotte kruising. Aan de sporen te zien ongeveer 1 jaar oud.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welk ras

Berichtdoor Pearlsofpassion » 24 mei 2023 09:12

Mooie kam.
Idd Wyandotte. Maar niet zuiver want de bouw klopt niet en Wyandottes zijn erg groot. Maar zal er toch niet ver vanaf zitten.
Kleur splash met koekoek. Krijg je blauwe kuikens van.

Mooie kerel hoor! :duimop:

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Welk ras

Berichtdoor Hilda » 24 mei 2023 09:22

Grappig, ik heb altijd Wyandottekippen gehad, maar herkende deze haan niet als zodanig.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welk ras

Berichtdoor Pearlsofpassion » 25 mei 2023 07:41

Niet zuiver hoor.
Die zijn boller. Ronder.
Deze is slank en laag in het zadel. En loopt iets te opgericht.
Poten zijn ook niet geel meen ik.
Wel een mooie rozenkam. Maar die komt bij nog wel meer rassen voor. Toch doet de kop en hals erg Wyandotte aan.
Misschien is het wel iets anders. Das altijd moeilijk zomaar te zeggen. Aan zeldzamere rassen denk je niet of ken je niet...

Shanna Bartels
Berichten: 1465
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Welk ras

Berichtdoor Shanna Bartels » 25 mei 2023 10:33

Wat n heerlijk verhaal weer om te lezen! :lachrol:
En n prachtige haan.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten