Kip gedood, maar door wat?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5589
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor tuff cookie » 30 okt 2023 19:28

Misschien dat een plastic Oehoe even helpt maar niet lang want dan hebben de roofvogels het door dat hij niet echt is. Nu er een kip gepakt is weten ze dat er nog meer te halen valt dus ik denk dat je iets moet veranderen voor je overige kippen.

Jirka
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2023 15:11
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor Jirka » 30 okt 2023 19:47

Het probleem is dat ik weinig kan veranderen gezien de omgeving. In dacht twee oehoes te kopen en die regelmatig van plek te veranderen...
Misschien kan ik ook ballonnen hangen?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor jantien » 30 okt 2023 20:58

Weet je heel zeker dat gepakte kip vannacht in het hok zat opgesloten omdat ik lees dat je een automatisch deurtje hebt?
Controleer je dat iedere avond/laat in de middag?
Hoe vroeg laat je de kippen weer los in de ochtend?

Jirka
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2023 15:11
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor Jirka » 30 okt 2023 21:41

Het deurtje was wel degelijk dicht,maar ik heb idd niet het hok opengemaakt om te kijken of ze er in zat. Het zou in extremis dus kunnen,al gaan ze elke avond braaf op stok. Ik verzet de uren van het deurtje manueel tot een halfuur na zonsopgang.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor jantien » 31 okt 2023 11:08

Dat vind ik dus een nadeel van die automatische deurtjes, tenzij je het checkt (maar dan heb je zo’n deurtje niet nodig) weet je nooit of ze allemaal binnen zijn en wat er dus in de nacht kán gebeuren. Zeg zeker niet dat dat hier aan de hand was maar het zou dus maar zo kunnen..
Cd-tjes ophangen wil ook wel eens afschrikken. Bij mij zitten ook roofvogels, gelukkig nooit volwassen dieren verloren aan die vogels. Wel kuikens die gepakt werden door kraaien dus die hield ik tot ca 2-3 maanden binnen en onder toezicht buiten.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23017
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor Kip La La » 31 okt 2023 19:12

Je hebt ook een ren aan het nachthok vastzitten?
Zodat ze niet meteen ‘s morgenvroeg al door de tuin banjeren! Ik heb er hier ook jaren last mee gehad.
Ieder moment stond ik naar buiten te loeren om ze in de gaten te houden.
Mijn konijnen hadden nogal de ruimte, sinds die er niet meer zijn hebben we een hoog net eroverheen gehangen en daar kunnen ze dan veilig buiten zitten. Tussendoor laat ik ze, uitsluitend onder toezicht, los door de hele tuin scharrelen. Ik heb zelf ook een oehoe staan, een kraai,had cd’s in de bomen hangen, je kunt daar ook een soort spiegeltjes voor kopen. Maar mijn mening heeft dat niet veel effect, het lijken me geen domme dieren en een havik laveert met gemak tussen de bomen door, die belemmeren haar niet.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip gedood, maar door wat?

Berichtdoor danielb » 01 nov 2023 00:04

als een havik honger heeft,dan gaat hij toch voor de prooi hoor.
afschrik middelen helpen maar tijdelijk.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 6 gasten