Verzameltopic: Laat je tuin eens zien!

In en om de tuin, in de natuur..
marij
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 okt 2002 08:25
Land:
M/V: V
Locatie: brussel

Verzameltopic: Laat je tuin eens zien!

Berichtdoor marij » 26 jul 2005 09:47

Doorlopend onderwerp over de tuin

Titel veranderd in: laat je tuin eens zien (januari 2006)

==============================================



Ik ben vooral benieuwd naar kleine stadstuintjes. De mijne meet zo'n honderd vierkante meter. Wij wonen in een rijtjeshuis dus buren links en buren rechts met een ligusterhaag tussenin en een muur achterin. Beetje saaie boel. Daarom ben ik op zoek naar ideeën. Ik wil maar wat graag bij jullie spieken.
Laat jullie tuin eens zien? En waar staat jullie kippenhok?

Gebruikersavatar
fusse
Berichten: 3097
Lid geworden op: 15 nov 2004 13:07
Land: Nederland
M/V: M

Berichtdoor fusse » 26 jul 2005 10:29

Dit is dan de tuin waar ik in woon, hij is 410 m2 intotaal:

Dit is de een deel van de achtertuin:

Afbeelding

En hier staat het kippenhok:

Afbeelding

Dan hier een deel van de voortuin:

Afbeelding

En hier het andere deel:

Afbeelding

Hier zie je de mooiste zijtuin (ik heb de mooiste op de foto gezet):

Afbeelding

Afbeelding

marij
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 okt 2002 08:25
Land:
M/V: V
Locatie: brussel

jullie tuin

Berichtdoor marij » 26 jul 2005 11:29

Schitterend gewoon!! wat zijn die rode struiken van de laatste foto? komen er ook bessen aan?

Gebruikersavatar
fusse
Berichten: 3097
Lid geworden op: 15 nov 2004 13:07
Land: Nederland
M/V: M

Re: jullie tuin

Berichtdoor fusse » 26 jul 2005 11:50

marij schreef: wat zijn die rode struiken van de laatste foto? komen er ook bessen aan?


Het zijn stekelhagen (het soort moet ik even natrekken), maar er komen geen bessen aan ;)

Gebruikersavatar
Evelien
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 jun 2004 09:55
Land:
M/V: V
Locatie: Hoogvliet

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2005 15:53

Volgens mij is het een Berberis.

Mogen alleen kleine tuinen op de foto?



groetjes

evelien

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Re: Mag ik jullie tuin eens zien?

Berichtdoor nlnosey » 26 jul 2005 16:38

marij schreef:Ik ben vooral benieuwd naar kleine stadstuintjes. De mijne meet zo'n honderd vierkante meter. Wij wonen in een rijtjeshuis dus buren links en buren rechts met een ligusterhaag tussenin en een muur achterin. Beetje saaie boel. Daarom ben ik op zoek naar ideeën. Ik wil maar wat graag bij jullie spieken.
Laat jullie tuin eens zien? En waar staat jullie kippenhok?
Gelukkig heb ik geen klein stadstuintje, want ik vind je vraag wel een beetje brutaal hoor. :nee:
Maar ik heb een beter idee.
Als jij nou zelf een paar fotootjes van je tuin plaatst dan wil ik wel kijken en meedenken wat je daar allemaal zou kunnen doen. Ik ben gek op plannetjes maken, maar aan de uitvoer kom ik nooit echt toe. :P

marij
Berichten: 122
Lid geworden op: 17 okt 2002 08:25
Land:
M/V: V
Locatie: brussel

stadstuintje

Berichtdoor marij » 26 jul 2005 16:48

misschien komt het brutaal over maar zo bedoel ik het niet hoor ik wil helemaal niet onbescheiden zijn of gaan zitten gluren. Ik héb geen digitale camera, anders had ik al lang foto's geplaatst, ik wil niet liever. Alleen : het budget van de camera die ik op het oog had is helaas naar de bijlessen van mijn dochter gegaan. Die had twee herexamens. Dus wachten tot kerst... En meedenken met jullie doe ik sowieso al want ik vind dit forum geweldig. Wat had ik graag in Nederland gewoond! Ik bewonder vooral jullie creativiteit en de manier waarop jullie met plant en dier omgaan, ik wou dat ik dat ook allemaal kon en ... dat mijn man even handig was als Jack. Maar tja, mijn man wil niet uit deze rotstad Brussel weg en hij heeft twee linkerhanden. Dus zit ik maar in mijn piepkleine tuintje naar mijn vier kippies te kijken en weg te dromen bij al die leuke foto's op het forum. Ik zou maar wàt graag met jullie meedoen.

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Re: stadstuintje

Berichtdoor nlnosey » 26 jul 2005 17:05

marij schreef:misschien komt het brutaal over maar zo bedoel ik het niet hoor ........
hehehe, valt wel mee met die brutaliteit hoor.
't Was als grapje bedoeld. ;)
Ik zal je ook mijn tuin maar niet laten zien, want dan wordt je helemaal ongelukkig.
Echter, wij wonen in een huis van de baas dus ons voorland bij pensioenering is.....................


Een rijtjeshuis :? (nl rijtjeshuis = veelal huis met kleine stadstuintuin!)
Ik zie er nu al tegenop, maar we genieten op dit moment volop en dat is ook niet onbelangrijk.
Ennuuhh troost je. Een kleine tuin betekent ook minder onderhoud, want ik voel m'n rug regelmatig hoor. :oud:

Skippy
Berichten: 691
Lid geworden op: 06 jan 2005 11:00
Land:
M/V: V
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Skippy » 26 jul 2005 18:52

Ons tuintje in Utrecht....ook een rijtjeshuis ;)

Afbeelding
Afbeelding

Mick
Niet actief lid
Berichten: 2523
Lid geworden op: 19 mei 2005 14:09
Land:
M/V: V

Berichtdoor Mick » 26 jul 2005 19:15

Ik zal mijn tuin maar niet laten zien. Ik heb hem nog maar 3 maand en hij is 3000m2 groot.
Dus een 5 jaren plan om hem in orde te krijgen. Ben wel van plan om foti's te nemen van de vorderingen.
Ik heb ook in Brussel en Antwerpen gewoond! 20 jaar, maar ben zo blij met de stap buiten de stad, ik was er eerst bang voor maar het is helemaal niet erg. Lijkt elke dag wel vakantie!

Ik moet nu wel zeggen dat ik Brussel ook gruwlijk vind, een echte kantoorstad na 18 uur is de stad dood.
Laatst gewijzigd door Mick op 26 jul 2005 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten