Voor welk dier steek jij een tandje bij?

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Voor welk dier steek jij een tandje bij?

Berichtdoor gonda » 23 mei 2013 16:06

chuna schreef:Nou Gonda, hou ons op de hoogte over de vordering van je bijenhotel. Ik heb al de voorbereidingen als gedaan, nu moet ik enkel het materiaal hebben en het hotel hangt er op een weekendje aan.


@Fredje, dat is is leuk. Wij hebben hier ook een tal van musjes en het is altijd leuk om ze bezig te zien. De ene keer zitten ze mooi op een rijtje op het hek en de andere keer zitten ze dan weer te vechten :frons: ;)

ik ga dat toch eens goed bekijken, want je moet blijkbaar je hotel aanpassen aan het soort bij, en aan de planten die in de buurt zijn...

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Voor welk dier steek jij een tandje bij?

Berichtdoor fredje » 11 jun 2013 23:13

Dat bijenhotel vind ik leuk ,nu weet ik ook wat de bijen aan het doenzijn in de gaatjes in mijn muur.
Oh ,ik hoef geen hotel te maken ,ze nemen mijn huis al :gutgut:
Nee ik heb al tonkinstokken verzameld,maar ik ga niet zo'n kunstwerk maken,gewoon iets makkelijks wat ik op die site heb gezien.

chuna
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 mar 2012 17:49
Land: Belgie
M/V: M

Re: Voor welk dier steek jij een tandje bij?

Berichtdoor chuna » 21 jun 2013 18:22

Dit weekend wilden ik het egelhok proper maken, wat bleek nou dat er een hommelnest in zat. IK heb het maar gewoon weer terug gezet en laat ze volledig hun gang gaan. Het is best interessant om ze zo bezig te zien!! :-D

Gebruikersavatar
Krieltje
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mei 2013 12:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voor welk dier steek jij een tandje bij?

Berichtdoor Krieltje » 21 jun 2013 18:34

Wat doe ik in mijn tuin, effe zien.
Er hangt een vogelnestkastje waar elk jaar een paartje koolmezen in zat, maar dit jaar een paar mussen hun domein gewonden hebben.
Een bijenhotel, een vleermuizenkast, een vijver waar kikkers komen, een paar egeltjes die elk nacht op zoek gaan naar heerlijke dikke slakken in onze tuin. In de winter laat ik voor hen altijd een mooie berg tuinafval liggen. De padden gebruiken onze tuin als restaurant en er hangt altijd een voersilo in de boom waar de vogels zomer en winter hun eten kunnen vinden.
Ben ik wat vergeten ... eeeehm oh ja, het vogelbadje en in het voorjaar hangen er ruifjes met zacht nestmateriaal.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Voor welk dier steek jij een tandje bij?

Berichtdoor Lies » 21 jun 2013 20:26

Voor de vogels momenteel. Tot 2x toe ingegrepen bij hele erge merelpaniek. Het jong is belaagd door de eksters, die zaten elkaar per ongelijk in de weg denk ik maar als een ekster eenmaal op bepaalde gedachten is gebracht zie hem dan maar eens op een ander spoor te krijgen. Maar dat is gelukt. Vandaag eksters en merels totaal in paniek. Er lopen hier twee echt valse katten. Die dieren sporen niet en die heb ik verjaagd. Ik geloof dat het jong er nog steeds is. Duurt zeker al een week nu, hij lijkt al wat te kunnen vliegen dus er is hoop!


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten