Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor kiekenboerinneke » 17 jul 2013 12:05

Ik ga mij er volgend jaar aan wagen.... Dit jaar is het komkommer....
( speaking of which, eten jullie graag komkommer? Ik heb drie planten staan, die serieus beginnen uitlopen, en zo groot is m'n diepvries niet... :mrgreen: )
Eerst zien dat er effectief vruchten aan komen...
:mrgreen:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor José » 17 jul 2013 13:10

Bij mij zijn de komkommers veel trager dan de courgettes. Hier is het bij de kwamkwammers uitsluitend bloemen, wel heel veel. En daar schijn je per trosje tot 3 te moeten laten staan en de rest wegnemen. Maar er zit nog weinig schot in.
En als die rot-dazen me nou eens ongestoord m'n werk lieten doen met water geven en verzorgen en vooral ook genieten van het groeien en bloeien, dan had ik hier een wereldhobby aan. :twisted:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor viefpief » 17 jul 2013 13:11

Zijn de citroenplantjes nog niet binnen José? Anders maar een imkerpak bestellen he :mrnono:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor José » 17 jul 2013 13:20

viefpief schreef:Zijn de citroenplantjes nog niet binnen José? Anders maar een imkerpak bestellen he :mrnono:

Laat ik nou net zitten te kijken naar imkerpakken.... Citroenplantjes en Citronella met Deet zijn leuk tegen muggen. Die kl.dazen trekken zich er geen fluit van aan. Heb mezelf nog helemaal ingesmeerd met een teentje knoflook, nada effect. Azijn idem. En mijn plantjes maar dorstig staan te zijn. Bah! Gisteren weer gestoken door zo'n mormel, dikke pols. Net gestoken op mijn neus, zal morgen wel een Gerard Depardieu neus zijn. Helemaal toppie!

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor viefpief » 17 jul 2013 13:28

Pfff het zit je ook niet mee :frown: bestaat er niet misschien iets wat letterlijk anti-dazenspray heet oid? Dit is echt geen doen. Hoe duur is zo'n pak? :gossip:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Courgette planten, wat doe ik verkeerd?

Berichtdoor José » 17 jul 2013 13:50

viefpief schreef:Pfff het zit je ook niet mee :frown: bestaat er niet misschien iets wat letterlijk anti-dazenspray heet oid? Dit is echt geen doen. Hoe duur is zo'n pak? :gossip:

Heel pak tussen de 46 en 59 eu en nog gekker. Alleen een monnikskap, wat ik dan overweeg kost 9,95 plus verzendkosten. Maar als je die Harry's belt zijn ze niet thuis. Ach ja, vakantietijd. En armen en handen dan maar beschermen met gewone keukenhandschoenen. Moet te doen zijn. (Lekker warm ook in zo'n tunnelkas)
Er was nog iemand die zei dat je ze in het donker moet zetten, dus donker zeil over de kassen trekken. Maar ja, vinden de planten uiteraard niet zo fijn. Komt bij dat ze bij ons in de donkere stal ook wel zitten, weliswaar minder.
Mijn man is nu de dazenbal met insectenlijm tussen de kassen aan het installeren. Eens kijken of dat werkt, voordat de tomaten definitief het loodje leggen.

Wordt dure groente dit jaar. Maar ja, het is zo leuk om te doen.


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten