H7 vogelgriep in Zeeland

Hier staat alles over de Vogelgriep
tjellebel
Berichten: 119
Lid geworden op: 18 mar 2011 19:13
Land: Nederland
M/V: V

Re: H7 vogelgriep in Zeeland

Berichtdoor tjellebel » 03 apr 2011 13:46

Weten jullie of er nog ergens griepgevallen zijn geweest in nederland/belgie?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: H7 vogelgriep in Zeeland

Berichtdoor Ron » 04 apr 2011 00:04

Nee dit was de enige tot heden.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: H7 vogelgriep in Zeeland

Berichtdoor José » 04 apr 2011 00:20

Ik begrijp het nut van een net spannen niet. Een net houdt roofvogels tegen, maar geen -eventueel besmette- vogelpoepjes. Een zeil over de ren of', als dat niet gaat, ophokken in geval van een uitbraak met ophokplicht helpt wel wat. Maar ja, laten we maar hopen dat het storm in een glas water blijkt en niet uitbreidt en vooral niet muteert tot een ernstiger vorm.

Even een andere vraag: wat kost het inenten? Dat zal wel schelen wbt hoeveel kippen je tegelijk laat inenten. 1000 kippen of 3, zal per kip een flink prijsverschil geven. Maar is het betaalbaar voor de hobby kippenhouder? Vooral omdat het maar een jaar werkzaam is en het vogelgriepvirus zich waarschijnlijk blijft manifesteren. Dus je moet dan elk jaar opnieuw inenten. Iemand hier mee bekend?

tjellebel
Berichten: 119
Lid geworden op: 18 mar 2011 19:13
Land: Nederland
M/V: V

Re: H7 vogelgriep in Zeeland

Berichtdoor tjellebel » 04 apr 2011 13:17

Jose schreef:Even een andere vraag: wat kost het inenten? Dat zal wel schelen wbt hoeveel kippen je tegelijk laat inenten. 1000 kippen of 3, zal per kip een flink prijsverschil geven. Maar is het betaalbaar voor de hobby kippenhouder? Vooral omdat het maar een jaar werkzaam is en het vogelgriepvirus zich waarschijnlijk blijft manifesteren. Dus je moet dan elk jaar opnieuw inenten. Iemand hier mee bekend?


Ik ga woensdag naar de dierenarts voor mijn konijn,
en dan vertellen ze gelijk hoe en wat omtrent inenten.

Het is namelijk een heel proces voor het inenten en de meeste dierenpraktijken hebben daar geen ervaring mee.

Ik zou zeggen, bel even naar de dierenpraktijk en even navragen..

(ik ben namelijk ook een hobby kippen houder ;))


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten