Bizarre vraag over het virus

Hier staat alles over de Vogelgriep
mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor mellinda » 22 dec 2020 11:14

Hej,
Heb mss een bizarre vraag over het virus...
Ik kan mijn dames niet zien owv een breuk en zeldzame ziekte aan mijn been.
Ze zitten opgehokt en overdekt.
Maar, soms brengt men mijn meisjes eens naar binnen zodat ik ze kan zien omdat ik zelf aan het revalideren ben van een zware aandoening.
Kan de politie in België mijn kippen komen weghalen omdat mijn "therapiedieren" af en toe eens naar binnen worden gedragen? Zou niet weten wat zonder hen te doen.
:?

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor danielb » 22 dec 2020 12:08

de politie of iemand anders zal daar niets van zeggen als je kippen eens naar binnen worden gedragen hoor.
ook niet de milieudienst of andere instelling hoor.

zelfs als kippen nog loslopen,dan krijg je eerst een waarschuwing volgens mij.(dat weet ik nu wel niet zeker)
tenzij er een afbakeningszone is gemaakt omwille van een besmettingshaard in een straal van 3 km dacht ik.
dan zijn ze veel strenger.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor Kip La La » 22 dec 2020 12:30

Daar zeker niet bang voor zijn. :aai:

mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor mellinda » 22 dec 2020 12:57

Dank je beide. Is n pak v m'n hart. Moesten ze niet zoveel lawaai maken dan zou ik ze nog wel eens op zolder durven verstoppen :lol: ik zou nooit n mens aanvallen, maar kom aan m'n dames en die ze zou komen weghalen kan n target pijl in z'n achterste verwachten. Die beestjes zijn alles voor ons

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor Dr_Haantje » 22 dec 2020 18:33

mellinda schreef: maar kom aan m'n dames en die ze zou komen weghalen kan n target pijl in z'n achterste verwachten. ....

Zou je dat willen filmen en het filmpje hier willen plaatsen? :lachrol:

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bizarre vraag over het virus

Berichtdoor danielb » 24 dec 2020 21:35

mellinda schreef:Dank je beide. Is n pak v m'n hart. Moesten ze niet zoveel lawaai maken dan zou ik ze nog wel eens op zolder durven verstoppen :lol: ik zou nooit n mens aanvallen, maar kom aan m'n dames en die ze zou komen weghalen kan n target pijl in z'n achterste verwachten. Die beestjes zijn alles voor ons


als je niet aan de kanten van west-vlaanderen woont,dan hoef je op zich zowiezo geen angst te hebben dat er EVENTUEEL geruimd zal worden. (voorlopig en eigenlijk meestal bevinden de besmettingshaarden zich aan die kanten)
het eventueel ruimen/doden van dieren bij particulieren was volgens mij enkel van toepassing in de eerste jaren toen de vogelgriep er was.
ik denk dat dit nu veel minder word toegepast....


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten