Einde van mijn jarenlange hobby..

Hier staat alles over de Vogelgriep
outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor outdoorkippenman » 21 mar 2022 12:44

He wat naar allemaal zeg...sterkte!

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor moriarty » 21 mar 2022 15:56

Heel naar om te lezen inderdaad. Heel veel sterkte en kan me voorstellen dat dit een vreselijke schok is. Nogmaals heel veel sterkte!!

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor Kuckeltje » 26 mar 2022 20:35

Heel veel sterkte, voor zoiets zijn gewoon geen woorden te vinden.

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor Hilda » 29 mar 2022 10:38

Oh wat akelig. Ik woon vlak bij het NP Lauwersmeer en het heerst hier ontzettend onder de ganzen, mn de brandganzen.
Sterkte!

bart
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 mei 2003 23:49
Land:
M/V: V
Locatie: omgeving aalst

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor bart » 30 mar 2022 20:50

sterkte, amai, ik wens je veel sterkte en moed om toch te herbeginnen , ik was 13 jaar gestopt , verhuisd, onmiddellijk geen geschikte tuin wegens grondwerkzaamheden en veel ander werk,
Maar eenmaal kippenhouder blijf je steeds liefhebber. Ik ben herbegonnen met duiven omdat een poging met volierevogels me niet echt afging en ik toch ook van duiven hou en de voliere opnieuw een doel kreeg , het hok ernaast werd volledig ingericht met vloerroosters en nestbakken, . kwas een beetje bang voor de buren omdat duiven nu eenmaal vliegen en landen maar heb toch doorgezet . Dit is me zo gaan bevallen dat ik toch ook maar wat kippen ben gaan houden. hun tuintje is volledig ommuurd dus lopen ze vrij uit. De enige wilde vogels hier zijn mezen mussen, tortels en houtduiven en die kweken hier abnormaal goed. ik denk dat die pest vooral bij watervogels rondgaat en als je gaat wandelen in de natuur en langs waterlopen breng je het virus mee naar huis, eigenlijk zou je nooit met schoenen van buitenshuis bij je kippen mogen gaan, maar wie doet dat en wie denkt daar altijd aan. Ik wens je veel sterkte , maar ik denk niet dat dit het einde is, je gaat het teveel missen denk ik , de reden om eens in de tuin te gaan, het geluid, de sfeer. mijn kippentuin, was een stukje tuin wat we niet gebruikten, er kwamen distels, doornen ratten en onkruid in no time, het is nu kaalgeplukt door de kippen op nieuw kleinfruit en fruitboompjes en twee dikke kerselaars na . het is nu een pelzier om dit stukje braakligend terrein helemaal vol leven te zien, k heb er zelfs beuk en portugese laurieren geplant als schaduwstruikjes voor de kippen. voor en na mijn werk even bij de beestjes gaan ontstrest mij en echt veel werk is er niet aan. ik heb automatische voederbakken voor de kippen en water gaat via nippels zodat ze steeds vers water hebben dat niet besmet kan worden. Ik heb altijd kippen gehad, als kind was mijn lievelingsdier een dikke grote orpingtonhaan. die was zo tam als een hond en won ooit een kinder vee tentoonstellings prijs , de jury was verbaasd over de relatie haan - kind en ook hoe tam hij was, hij zat zonder kooi op de tentoonstelling op tafel. kheb eigenlijk altijd kippen gehad , op die paar jaar na na mijn verhuis. kheb ook tegenslagen gekend met wel 40 dode dieren,
khad ooit een motor broedkast gebouwd met keersysteem en al , en heb die gelukkig nooit willen wegdoen omdat ik wist hoe goed ze was. ze stond 13 jaar nutteloos op zolder, mijn eerste kuikens zijn gisteren en vandaag geboren,

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5587
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor tuff cookie » 30 mar 2022 22:20

:duimop:

frankip
Berichten: 2963
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor frankip » 30 mar 2022 23:14

Heel mooi Bart , je bemoedigende woorden , Maar ik denk dat t bij t verlies van al je dieren, waar je zo`n band mee hebt gehad, hetzelfde is als het verlies van je trouwe hond of kat die je jaren hebt gehad. Iedereen bedoeld het heel goed om te zeggen, koop toch een nieuwe puppy of kitten. Maar deze kippen ganzen enz zijn om een reden bij je gekomen, met een verhaal, een geschiedenis. De ene is door de ander opgevoed , uitgebroed of geaccepteerd. Dat vervang je denk ik niet zo gemakkelijk door even een stel nieuwe kippen in de wei te gooien. Je weet ook nooit of het virus helemaal weg is , en of je misschien volgend jaar weer besmet raakt. Ik snap heel goed dat Jantien zegt dat dit het einde is van een jarenlange hobby.. Ik wens haar ook heel veel sterkte met de keus wat ze maakt(is het een keus?) En als ze ooit anders zou besluiten, ook heel veel sukses als je ooit weer zou beginnen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5587
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor tuff cookie » 31 mar 2022 07:15

Frankip
Ja, zo is het wel en hoe het in de toekomst gaat weet je nu nog niet.

Gebruikersavatar
Juli
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2016 19:16
Land: Nederland
M/V: V

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor Juli » 08 apr 2022 11:42

Heel veel sterkte Jantien, echt verschrikkelijk :triest:

Artep
Berichten: 3031
Lid geworden op: 13 feb 2012 18:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: gelderland

Re: Einde van mijn jarenlange hobby..

Berichtdoor Artep » 09 apr 2022 12:52

Jantien,
Wat een verdrietig bericht, heel veel sterkte!


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten