Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
Kenzo
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 apr 2008 18:35
Land:
M/V: V
Locatie: Horebeke

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Kenzo » 08 jun 2011 22:42

Hier heb ik het eten in de kippen hun hok gezet. De kauwen gaan er niet binnen, er komt wel een koppeltje turkse tortels, een koppeltje houtduiven en enkele mussen mee-eten.
Nouja, die laat ik gewoon gezellig mee-eten, dat ze goed kweken. Hoe meer vogels in de tuin hoe meer je ze hoort zingen, ideaal om door wakker te worden :P

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor JustKarin » 08 jun 2011 23:41

... om half 5 's morgens :)

Ik vind het geweldig al die vogels, maar de hoeveelheid kippenvoer die ze verslinden is echt bizar... Dat wordt me toch echt te gek hoor!

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Lieve » 09 jun 2011 07:38

Pukkie schreef:Maar die groene plantennetten, dat zijn gevaarlijke dingen, daar knopen ze zichzelf zo in vast. :(


de netten met kleine viekante mazen zijn dan wel veiliger: Afbeelding

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor JustKarin » 09 jun 2011 12:43

Ah Lieve, tnx! Zeer informatief. Misschien toch eens nodig. Waar haal je die? En weet je ook wat voor maat het is?

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Lieve » 09 jun 2011 14:11

deze foto vond ik via google. (rechtsklik op de foto en dan eigenschappen aanklikken, dan zie je de website. Ik heb geen idee of dat een betrouwbare zaak is of niet) http://www.budgetland.nl/vogelnet-tuinnet-2-stuks-p-1833.html
is wel klein: 76x280 cm , 2 stuks :roll:

Het net dat wij thuis hebben van dat soort is eentje dat we ooit gewonnen hebben met een tombola, dus geen idee waar het vandaan kwam, sorry.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Pukkie » 09 jun 2011 14:26

@Lieve, die netten met die 4kanten mazen ken ik niet :oops: , dus daar weet ik het niet van, ik bedoel die goedkopen netten die je bij bv de formido koopt voor fruitbomen ed.

Ik koop mijn netten bij http://www.nettenlijn.com/nlindex.html , voor de kwaliteit die ze leveren zijn ze echt niet duur. Als ik m'n hele tuin wilde overdekken incl ophanglijnen was ik 80euro incl thuislevering kwijt.

De netten zijn erg sterk, kunnen goed tegen de zon ed. Je kunt je mailen voor info, je kunt van inimieni mazen tot 10x10 geloof ik krijgen, in vierkantjes en in van die schuine hoeken ed, en ze kunnen de netten in de maten maken die jij aangeeft zo groot als je maar wilt ;)

Misschien kun je daar wat mee :mrgreen:

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor JustKarin » 09 jun 2011 14:41

Dank voor de info!

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Martine M » 10 jun 2011 14:16

En hoe groot is jouw tuin Pukkie?

Lieve die met vierkante mazen heb ik ook nog nooit gezien.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Lies » 10 jun 2011 22:39

Hier ziet het zwart van de heggenmussen én ringmussen, ook een beetje mijn eigen schuld want ik heb zo'n voertoren voor die beesten ook. Die eten ze ook in 2 dagen leeg.



Nee, voor zover ik weet gaat het helemaal niet goed met de populaties. Het is plaatselijk dat is waar maar ze nemen over het algemeen af in aantal :puppydogeyes: De reden daarvoor is dat mussen 3 dingen nodig hebben:
-Nestelgelegenheid
-Voer in een vrij klein gebied
-De mogelijkheid tot zandbaden

Nestelgelegenheden en plekken die kaal zijn waarin zandbaden kunnen worden genomen ontbreken tegenwoordig hoewel er moderne technieken zijn om mussen nestelgelegenheid in nieuwe daken te geven. Maar het zijn deze 3 dingen die het bestaan van mussen mogelijk maken. Elke populatie die uit minder dan 10 mussen bestaat is gedoemd tot uitsterven.. :|

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Kippenvoer en vogels grrrrrrr!

Berichtdoor Martine M » 10 jun 2011 23:13

Je hebt gelijk hoor Lies laatst was het nog in een dierenprogramma dat het slecht gaat met de mus in België (het ging alleen over België) de enkele plaatsten in Vlaanderen waar wel veel mussen waren is waar ik woon. Is wel tegen de Nederlandse grens dus die musjes zullen ook in Nederland vliegen. :-D

spijtig dat je het niet kan zien maar ik heb een pannendak en dat zit vol met mussen nesten, boven de slaapkamer boven de voordeur opzij van het huis.

Ik word wakker met heerlijke mussen getjilp ik hoor eigenlijk constant mussen.
Gooi 1 blik in de tuin en je ziet zo mussen, de boerenjasmijn in de voor tuin zit vol met mussen zelfs in de winter.
de cipressen van de overbuur zit vol met nesten en de nesthokjes zijn ook allemaal bezet, zelfs brievenbussen daar moeten we briefjes aanhangen "GEEN POST IN DE BUS STEKEN, VOGELNEST" ook door de koolmees maar het meest door de heggenmus en de huismus.

Voor ons is het moeilijk geloven als men zegt dat de mus het niet goed doet want ik denk dat ze allemaal hier wonen :lol: :lol: :lol: maar ik weet dat het wel zo is. ;)


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten