meelwormen hoeveel en hoeveel keer voeren in 1 maand

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
KwartelMan
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 sep 2011 21:03
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid - Holland

Re: meelwormen hoeveel en hoeveel keer voeren in 1 maand

Berichtdoor KwartelMan » 24 apr 2012 17:28

Dula schreef:Ze hebben het niet echt nodig, je moet het zien als een extraatje.

Ik geef hier zo ongeveer 5 a 10 wormpjes per kip per dag. tot ze op zijn.
en dan soms weer een week niks.

ze zijn inderdaad best duur


http://dierenverblijf.com/kippen/1029-kippenfeest.html
Niet duur :gulzig: :gutgut:

Movieman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2019 12:51
Land: Belgie
M/V: M

Re: meelwormen hoeveel en hoeveel keer voeren in 1 maand

Berichtdoor Movieman » 18 aug 2019 13:51

Ik bestel mijn gedroogde meelwormen bij amazon.de aan een zeer schappelijke prijs per kg. of meer. Geef enkel tijdens de rui en wintermaanden. Een handje vol voor 5 kippen geef dit tijdens de ochtend en ja hoor ze kijken er naar uit.

Laurefindl
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 sep 2019 18:00
Land: Nederland
M/V: V

Re: meelwormen hoeveel en hoeveel keer voeren in 1 maand

Berichtdoor Laurefindl » 15 sep 2019 14:12

Kun je niet beter gewoon meelwormen halen bij een reptielenwinkel? (Of eventueel online bestellen bij een reptielenshop)
Dan heb je voor een paar euro een leuke hoeveelheid en dan leven ze nog ook.

Harald
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 aug 2019 16:49
Land: Nederland
M/V: M

Re: meelwormen hoeveel en hoeveel keer voeren in 1 maand

Berichtdoor Harald » 19 nov 2019 21:49

Het is veel duurder om de meelwormen in een winkel kopen dan bij de fabrikant zelf.
In een winkel kosten meelwormen al gauw € 2 per 100 gram. Bij de fabrikant heb je al een kilo voor € 9.
Zie o.a. voedseldieren online https://www.voedseldieren-online.nl/a-30360750/meelwormen/meelwormen-1-kilo/

En een kilo is echt heel veel. Ik geef mijn zeven hoenders hiermee ongeveer twee maanden elke middag een grote mok met meelwormen

Op youtube zie je voldoende filmpjes over hoe je die meelwormen zelf kunt kweken. In dit koude land is het wat lastig om ze in de winter in de koude garage nog tot voortplanting te verleiden, en het is iets te stoffig om in huis te bewaren. Maar op de filmpjes zie je ook hoe je ze in leven houdt: met een zak goedkope havermout van de supermarkt en elke paar dagen een grote winterwortel voor het vocht.
Hiermee ze groeien zelfs nog, waardoor je alleen maar meer krijgt.
Zoek op youtube voor informatiefilmpjes (mealworms).

Sommigen hier zeggen dat je het als iets extra's moet zien. Als je ze op het weiland loslaat zie je dat ze vooral op zoek zijn naar insecten en -larven. Ze eten er echt heel veel van. Ik denk dat insecten niet iets extra's zijn, maar een gewoon onderdeel zijn van hun natuurlijke dieet. Natuurlijk kan je ze voer geven met allemaal toegevoegde vitaminen, mineralen en eiwitten. Het alternatief is dat je ze hun natuurlijke voedsel geeft waar dat allemaal in zit.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten