Duiven eten mee van kippenvoer

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Duiven eten mee van kippenvoer

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 14 sep 2014 15:35

Ik heb een nogal dierrijke tuin. Naast een hond, kat van de buren, zeemeeuwen meestal alleen op de daken, zijn er ook veel DUIVEN......En deze diertjes zijn dus ook verzot op mijn kippenvoer....Meestal heb ik dus geen 3, maar een stuk of 5 'kippen' in mijn tuin rondscharrelen..... :gluiplach: Is dat bij jullie ook zo? Doen jullie er iets tegen?

Gebruikersavatar
pauli13
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 okt 2011 14:50
Land: belgie
M/V: V

Re: Duiven eten mee van kippenvoer

Berichtdoor pauli13 » 14 sep 2014 20:07

Dat is bij ons ook zo. soms wel 25 tortel duiven en regelmatig ook een paar houtduiven maar er komen ook eksters, merels , vinken, kool- pimpelmeesjes, Vlaamse gaaien en zelfs een bonte specht familie en van de week zat er een buizerd op de voederplank.
We halen in de winter altijd extra zakken kippenvoer voor ze vroeger kochten we speciaal vogelvoer maar het kippenvoer vinden ze net zo lekker en ik vindt het makkelijker kan ik met 1 emmertje alles doen :)
en dan lopen onze honden, katten en natuurlijk de kippen er ook nog rond en door elkaar, de vogels zijn er al helemaal aangewend en vliegen niet eens meer weg.

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Duiven eten mee van kippenvoer

Berichtdoor Els71 » 14 sep 2014 21:10

Ik zet het eten in het nachthok

Noomi89
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mei 2014 18:28
Land: Belgie
M/V: V

Re: Duiven eten mee van kippenvoer

Berichtdoor Noomi89 » 15 sep 2014 16:42

Aan ons kippenvoer kunnen ze niet, dat zit in een voederbak waar de kippen op moeten gaan staan eer het open gaat.
Soms pikt er wel eens een mus of andere vogel restafval/brood. Maar das heus niet zo erg voor ons.
Als wij er laar vanaf zijn :gutgut:

Wel voor jou vervelend als je de hele tijd duiven hebt!

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: Duiven eten mee van kippenvoer

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 15 sep 2014 20:00

Ach het is de ene keer erger dan de andere keer. De hond eet ook mee van het kippenvoer :roll: Dus misschien moet ik ook een voersilo ofzo waar alleen de kippen bij kunnen.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten