Verm-x korrels

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Deborah123
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:21
Land: Nederland
M/V: V

Verm-x korrels

Berichtdoor Deborah123 » 30 dec 2019 16:28

Ik heb Verm-X korrels gekocht (pellets van kruidenmengsel ter preventie van wormen). Op de verpakking staat dat per kip 2,5 gram per dag dient te worden gevoerd. Per maand moet dat dan 3 opeenvolgende dagen. Ik heb normaal gesproken een voederbak waar meer dan een dag aan voer in zit en waarvan ook voer wordt gejat door gevleugelde ongenode gasten zoals kauwen. Heeft iemand een praktische oplossing voor een juiste dosering per kip van deze korrels?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Verm-x korrels

Berichtdoor tuff cookie » 30 dec 2019 20:33

Nee, heb ik niet maar de kippen eten het niet graag dus niet gauw teveel. De vloeibare Verm-x in het drinkwater werkt beter zolang er geen ander water is, want drinken moeten ze wel.

Helga63
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2013 08:00
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Verm-x korrels

Berichtdoor Helga63 » 09 apr 2020 15:39

Deborah123 schreef:Ik heb Verm-X korrels gekocht (pellets van kruidenmengsel ter preventie van wormen). Op de verpakking staat dat per kip 2,5 gram per dag dient te worden gevoerd. Per maand moet dat dan 3 opeenvolgende dagen. Ik heb normaal gesproken een voederbak waar meer dan een dag aan voer in zit en waarvan ook voer wordt gejat door gevleugelde ongenode gasten zoals kauwen. Heeft iemand een praktische oplossing voor een juiste dosering per kip van deze korrels?


Ik geef de eerste drie dagen van een maand ook deze korrels, ook bij mij eten ze ze niet zo. Nu doe ik het volgende: Een bakje yoghurt, daarin een eetlepel appelazijn en de korrels, in mijn geval circa 8 gram. Een beetje havermout of wat zonnebloempitten erbij, wat koud water om het wat aan te lengen en een tijdje laten staan. Dan lossen de korrels op en eventueel wordt de havermout dikker. Goed doorroeren en zo in hun 'snoeppan' doen. Dan lusten ze het ineens wel. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet voor 100% op gaat maar wel bijna helemaal. Ik ga ervan uit dat ze na drie dagen gezamenlijk wel voldoende dan binnen gekregen hebben van de appelazijn en de korrels.

Gebruikersavatar
Robert J
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2020 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Verm-x korrels

Berichtdoor Robert J » 29 apr 2020 14:55

Mogen de eieren nu wel of niet gegeten worden tijdens Verm-x.
Ik lees verschillende berichten. Wat doen jullie?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Verm-x korrels

Berichtdoor tuff cookie » 29 apr 2020 15:35

Ja hoor kunnen gewoon gegeten worden want Verm-X bestaat uit kruiden.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten