Welke keukenresten mogen mijn krielen?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Beginneling86
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2018 11:24
Land: Nederland
M/V: V

Welke keukenresten mogen mijn krielen?

Berichtdoor Beginneling86 » 30 dec 2020 18:39

Sinds gisteren zijn we in het bezit van 3 mooie Wyandotte krielen. Ik geef ze hun krielkippenmix, granen en wil ze keukenresten geven.
Maar welke keuken mogen ze hebben?

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welke keukenresten mogen mijn krielen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 dec 2020 20:20

Bij voorkeur niet verhit en gekruid. Maar een beetje geef ik ook wel hoor. Ttz dat zal op een soeplepel per week komen voor 6 kippen.
Maar daar hebben ze niet veel aan, tis meer voor de lekker en te veel is niet goed.
Opletten met brood dus ook. Dat is ook niet zo gezond.

Maar rauwe groenten en fruitresten zijn wel goed en gezond. Wortelschillen, appelklokhuizen, tomaatzaadjes ed.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5579
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Welke keukenresten mogen mijn krielen?

Berichtdoor tuff cookie » 30 dec 2020 20:20

In krielkippenmix zitten al granen. Je hebt kans als je daar nog extra granen bij geeft dat ze langzaamaan te vet worden en daardoor geen eieren meer leggen.
Keukenresten kun je in kleine hoeveelheden geven. Vers groen, rauwe worteltjes lusten mijn kippen ook graag. Voedsel met zout erin mogen kippen niet hebben. Gekookte groenten hebben voor kippen geen voedingswaarde, ook met rijst oppassen voor vervetting (koolhydraten net als granen) Gekookte aardappels ook koolhydraten. Verder oppassen met beschimmeld voedsel.

AstridNon
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 feb 2021 16:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke keukenresten mogen mijn krielen?

Berichtdoor AstridNon » 14 feb 2021 12:45

Ik geef alles wat we overhebben aan avondeten aan de kippen. Van pasta met kip tot boerenkool met worst. Het zijn maar kleine beetjes omdat we zelf graag eten :-D van vervetting nooit wat gemerkt, en alle hennen leggen iedere dag keurig een ei.
Brood geef ik nooit.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten