Voer in nachthok

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Erwin Kapteijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 mar 2022 18:54
Land: Nederland
M/V: V

Voer in nachthok

Berichtdoor Erwin Kapteijn » 26 mar 2022 21:41

Als ik mijn kippen opsluit in het nacht hok zet ik er altijd een schaaltje eten bij, maar nu vraag ik me af is dat wel nodig? Overdag kunnen ze makkelijk bij het eten en we vullen het ook nog aan dus ze krijgen genoeg overdag.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Voer in nachthok

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 mar 2022 09:06

Hoe laat sluit je ze op? Als ze op stok gaan? Dan heeft het geen zin. Tenzij ze er tot halverwege de voormiddag in moeten blijven of zo. Maar dat vermoed ik niet.

Als het donker is, eten ze zowiezo niet want dan zien ze het niet.
Ze hebben wel graag nog een beetje te pikken net voor ze op stok gaan.

Erwin Kapteijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 mar 2022 18:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voer in nachthok

Berichtdoor Erwin Kapteijn » 27 mar 2022 09:34

Als ze in de avond op stok gaan dan doe ik het nachthok dicht, ze gaan eruit als de eerste zonnestralen te zien zijn. Ze hebben de hele dag toegang tot voer en water en kunnen vrij rondlopen in de tuin

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Voer in nachthok

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 mar 2022 10:45

Dan kan je het voer beter weghalen als je het nachthok sluit. Kan enkel muizen en ratten aantrekken..

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Voer in nachthok

Berichtdoor Hilda » 29 mar 2022 10:34

Pearlsofpassion schreef:Dan kan je het voer beter weghalen als je het nachthok sluit. Kan enkel muizen en ratten aantrekken..

Ik heb het voer juist in het nachthok, deze is hermetisch afgesloten 's nachts kan er juist geen ongedierte bij komen. Ik werk onregelmatig, hebben een elektrische schuif tussen het nachthok en de overdekte ren, als ik 's avonds laat thuis kom hoef ik dan niet meer het voer uit het hok te halen, of zitten de kippen niet tot een uur of 11:00 's morgens zonder wanneer ik op het werk moet slapen.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten