Welk voer voor onze kippen?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
gerwald
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 aug 2022 10:53
Land: nederland
M/V: M

Welk voer voor onze kippen?

Berichtdoor gerwald » 27 mar 2023 08:21

Wij zitten met een klein probleempje.
Ik gaf mijn kippen voorheen altijd gemengd kippen graan maar ze gingen op een duur bijna geen of hele dunne eieren leggen dus ben ik over gestapt op kippen legmeel maar daar eten ze het poeder niet van op. In legmeel zit best veel poeder meel en ik heb een automatische eet vak waar bij het voer zo naar beneden stroomt maar doordat ze het poeder niet op eten raakt dat ding verstopt. Dus moet ik steeds al dat poeder meel er uit halen maar dat vind ik best zonde van het voer dus ik weet nu niet goed wat verstandig is om mee verder te voeren.

Pearlsofpassion
Berichten: 4370
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welk voer voor onze kippen?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 mar 2023 09:30

Ga dan korrel geven. Dat is hetzelfde als meel maar in korrels geperst.
Mijn kippen eten ook niet graag meel.

Dunne eierschalen komt wss door calciumtekort. Grit bijvoegen/ aanbieden kan zeker helpen. En ik probeer geregeld hun eigen eischalen verbrijzeld terug te voeren. Eerst een paar dagen laten drogen, dan kan je ze eenvoudig verbrijzelen, nat lukt dat niet.

Lixian
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 aug 2022 12:34
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Almere

Re: Welk voer voor onze kippen?

Berichtdoor Lixian » 27 mar 2023 18:00

Ik geef mijn kippen biologisch voer; legkorrel gemengd met graan en zonnebloempitjes enzo. Dunne eierschalen kan je verhelpen door ze grit beschikbaar stellen, bijvoorbeeeld in een bakje in de ren. Ook kan je eierschalen fijn malen en die door de groenvoer doen ( denk aan keukenrestjes, daar blijft het goed aan kleven)

Hieronder link welk voer ik koop ( koop het ook bij deze webwinkel, hier het goedkoopst)

https://www.kippenhuis.nl/biologisch-ki ... mix-12-5kg


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten