Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Chantal » 07 aug 2008 15:51

Bah, ik krijg er nog koude rillingen van :( toen ik gisterenochtend met onze Fristi in de consultatiekamer van de Da kwam zag daar een dame met haar zoontje. In haar armen hield ze een bebloede handdoek en daarin zat een kleine labradorpuppie helemaal onder het bloed. Het diertje lag op zijn rug met ingetrokken voorpootjes te bibberen als gek :( :( en dat bloed... ik voelde me echt niet goed worden en had er zelf de tranen in de ogen van. Die vrouw die zat daar de hele tijd te huilen. De puppie was gepakt door hun andere hond, een Stafford terrier. De oorzaak was volgens de vrouw jaloezie toen hun dochtertje teveel met de puppie speelde. Tja, ik dacht toch eventjes bij mezelf... stel dat het kind was aangevallen :shock: in elk geval, het was echt zielig, niet te beschrijven. De dame is dan 1 uur lang bij de DA binnen geweest. Ik hoorde het hondje janken... bah, ik was echt op het verkeerde ogenblik binnengekomen. Ik moest me zelf inhouden om niet te zitten janken van dat beeld. Ocharme zeg. De dame en haar zoontje verlieten de DA zonder hond :? toen ik binnenkwam vroeg ik natuurlijk direct hoe het met de puppie was. Gelukkig, aan de beterhand en ze had het een kalmeermiddel gegeven. Het hondje was op de randje van het in chock vallen geweest. De wonden waren allemaal rond de hals, niet zo diep maar hadden toch flink gebloed. En ja, toen kwam toch een triestig verhaaltje hoor. Die dame heeft een duitse schaper en een stafford. Een vriendin dumpte haar twee kruising/labradorpuppies en zij had ze genomen. Natuurlijk waren die twee grote honden wel jaloers. Drie weken geleden was de ene labrador, een bruin puppietje, binnengebracht met een wang doorbeten en een oortje die helemaal gescheurd was. De DA dacht dat ze nooit dat oortje goed zou krijgen maar het was haar toch gelukt. En nu... drie weken later het ander hondje ditmaal door de stafford. Ze vond het zo zielig voor die kleintjes want ze zei dat het zulke lieve en schattige pups zijn. Ze hoopt dan ook dan die dame zal inzien dat vier honden in haar klein huisje te veel is en dat ze misschien nog een goed adres kan vinden voor de puppies. Na dit twee incident had ze toch belooft dat ze daar werk van zou maken. Ondertussen zie ik nog altijd dat beeld van dat bebloede puppietje voor mijn ogen, het was zo wreed om te zien maar ik ben wel blij dat het hondje zal genezen. Hopelijk gaat het nu in een grote boog rond die twee grote honden gaan...

Gebruikersavatar
Angelique
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2008 10:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Angelique » 07 aug 2008 16:29

:( :(

Die pups moeten gewoon zo vlot mogelijk daar weg en als dat niet gebeurd dan lost het probleem zich vanzelf wel op :?
Achterlijk gedrag zeg, beetje pup corrigeren oké, maar dat de vellen erbij hangen hoef je toch niet meer normaal te noemen.

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor hami » 07 aug 2008 18:18

daar moet je toch niet over nadenken, gewoon weg halen die beestjes, dit is dierenmishandeling :huil: , kunnen wel leuke lieve puppies zijn maar toch die heben ook recht op een goed leven. Als ik die dierenarts zou zijn dan zou ik ze die pups niet meer geven, en wie weet wat ie idd de volgende keer gaat doen dan zeker wel een kind bijten oei moet er maar niet te lang over nadenken want dan wordt je echt helemaal :crazyeyes:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Lies » 07 aug 2008 20:02

Achterlijk gedrag zeg, beetje pup corrigeren oké, maar dat de vellen erbij hangen hoef je toch niet meer normaal te noemen.



Dat heb je met staffords. Het zijn schatten tot het verkeerd gaat.
Ze zijn vasthoudend en als ze niet goed zijn opgevoed heb je een groot probleem. Arme pup! Lichamelijk komt het wel goed maar geestelijk?

nienke
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 mar 2007 14:18
Land:
M/V: V
Locatie: op de heide

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor nienke » 07 aug 2008 20:44

tjee wat een verhaal! Afschuwelijk!

Toch wil ik niet de honden de schuld geven of wijzen naar het ras maar naar diegene die de leider van de roedel hoort te zijn en dat is het vrouwtje zelf. Duidelijk een probleem qua opvoedkundigheid en roedelleiding :(
Hopelijk plaatst zij de pups uit huis. En nog beter zou zijn als ze een deskundige in huis zou halen welke haar kan begeleiden op opvoedkundig gebied want dat de honden zulk gedrag vertonen is niet normaal.

Persoonlijk houd ik mijn hart vast voor haar dochtertje :(

Gebruikersavatar
Angelique
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2008 10:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Angelique » 07 aug 2008 22:51

Lies schreef:
Achterlijk gedrag zeg, beetje pup corrigeren oké, maar dat de vellen erbij hangen hoef je toch niet meer normaal te noemen.



Dat heb je met staffords. Het zijn schatten tot het verkeerd gaat.
Ze zijn vasthoudend en als ze niet goed zijn opgevoed heb je een groot probleem. Arme pup! Lichamelijk komt het wel goed maar geestelijk?


Of het geestelijk goedkomt met de pup ligt een beetje aan z'n leeftijd. Pups zijn gelukkig wel erg flexibel. Stafford of niet, als de hond al op deze manier op een pup reageerd dan houd ik ook me hart vast voor als het dochtertje een keer iets doet wat niet in het straatje van dit hundje past.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Lies » 07 aug 2008 23:10

Angelique, dat weet je niet zeker toch? Het kan wel maar hoeft niet. Hangt af van de oorzaak van het gedrag. Ik vind staffords bepaald niet leuk maar las op de site van het ras dat het vasthoudende honden zijn die je zeker goed moet opvoeden, ze hebben duidelijk een baas nodig en dat zal er wel aan schorten.

Gebruikersavatar
Angelique
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2008 10:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor Angelique » 08 aug 2008 11:30

Lies schreef:Angelique, dat weet je niet zeker toch? Het kan wel maar hoeft niet. Hangt af van de oorzaak van het gedrag. Ik vind staffords bepaald niet leuk maar las op de site van het ras dat het vasthoudende honden zijn die je zeker goed moet opvoeden, ze hebben duidelijk een baas nodig en dat zal er wel aan schorten.


Wat weet ik niet zeker? of je je hart vast moet houden voor het dochtertje? Zou ik zowieso wel doen, want dochtertje was met die pup aan het spelen toen Staff toesloeg en had met alle gemak ook het dochtertje kunnen bijten. Was dan waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld, maar daar heb je niet zo heel veel aan. :?

Kwestie van opvoeden....tja, ik vind dat daar vaak te simpel naar verwezen wordt. Laten we voorop stellen dat iedere hond een consequente baas nodig heeft. Ik heb mijn honden verder prima opgevoed, ik ben onbetwist de baas en toch voorkomt dat niet dat er onderling wel eens gehakketak voorkomt omdat je ook bij honden niet kunt verwachten dat iedereen elkaar even leuk en gezellig vind. Als dat gehakketak in zou houden dat er dik bloed aan de muur hangt of dat ik met nietpistolen aan de gang zou moeten dan moet ik maatregelen nemen en deze honden scheiden.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor lnge » 08 aug 2008 12:03

Dat dit is voorgevallen omdat het stafford is, is onzin! Je kan voor stafford ieder willekeurig ras invullen. Het betreft waarschijnlijk een zeer verwende hond die ook nog eens bovenaan in de roedel staat (dus ook boven zijn baasje).
Die vrouw is niet geschikt voor honden!

En ik ben helemaal geen staffordfan, ik zal er nooit voor kiezen. Maar ik heb van diverse vrienden staffords meegemaakt, en nog nooit zoiets dergelijks als dit. Over het algemeen zijn het heel vriendelijke en vrolijke honden.
Ik heb zelf duitse herders, en als zoiets hier gebeurd was, roept iedereen natuurlijk, ja duitse herders die zijn ook onbetrouwbaar enz. enz.. Terecht, want er zijn meer bijtincidenten met duitse herders dan met staffords bekend.

Gebruikersavatar
jolanda yvonne
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Ermelo, gelderland

Re: Wat ik zag toen ik gisteren bij de DA zat :-(

Berichtdoor jolanda yvonne » 08 aug 2008 13:36

Wat ik uit bovenstaand bericht begrepen heb is duidelijk een rangorde probleem en niet een rasgerelateerd probleem.


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten