60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor lnge » 12 sep 2008 10:51

Ja, en ook daar blijft het dweilen met de kraan open :(

Gebruikersavatar
*ann*
Berichten: 154
Lid geworden op: 26 jan 2007 12:03
Land:
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor *ann* » 12 sep 2008 11:21

Loex schreef:Nee het proefdierprobleem los je er niet mee op ( :gossip: mensen zouden kunnen beginnen met al die producten van bedrijven zoals L'Oréal -een van de grootste verbruikers van proefdieren- te laten staan).
Maar hun imago wordt wel opgevijzeld waarmee maatschappelijk de zaak makkelijker als zoete koek verkocht wordt, en daarmee de producten met als gevolg meer proefdieren voor nieuwe producten.

Ofwel.. al schrijvende slaat voor mij persoonlijk de weegschaal steeds meer naar een andere opvanger door. Of die nou uit het dodenstation in Spanje komt of niet. Want dat is nog een ander verhaal, die honden staan allemaal op de dodenlijst voor vergassing. :|



Behalve onze Beagle (via de rasvereniging aangeschaft) hebben we ook een hondje uit Spanje, idd eentje die op de dodenlijst stond. Bij de stichting waar ze vandaan komt worden ze medisch eerst helemaal nagekeken en goed geobserveerd. Dan gaan ze hier in Ned. in een tijdelijk opvanggezin. Niks kennel of asiel, gewoon in de huislijke situatie. Als dat goed gaat worden ze herplaatst.
Het is een super leuk, lief, gezellig en heel apart hondje. En een prima maatje voor onze Beagle, want die was na het overlijden van onze andere hond heel erg alleen. :-D

En met het geld dat ze hier voor deze honden krijgen worden er in Spanje/Can. Eilanden sterilisatie projecten en andere medische zorg voor de honden bekostigd. In de hoop dat het hele probleem van zwerfhonden daar ooit eens minder gaat worden. Want het is idd dweilen met de kraan open. :cry:

kuifje
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 aug 2008 08:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid-Holland

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor kuifje » 12 sep 2008 12:15

Laat ik voorop stellen dat ik het heel nobel vind dat mensen honden uit Spanje halen om te voorkomen dat ze gedood worden.
Maar al die honden die in ons eigen land in de asiels zitten? Die verdienen toch net zo'n grote kans?
Voor 1 hond die uit het buitenland komt, blijft er in een Nederlands asiel weer 1tje zitten.
Zo wordt het probleem toch verplaatst en niet opgelost? Als het "probleem" van de asielhonden überhaupt opgelost zou kunnen worden.
Veelal is het toch een stukje mentaliteit van de Nederlander die in een ondoordachte bui een hond(je) aanschaft.

Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor Loex » 12 sep 2008 12:24

De honden in NL worden niet snel afgemaakt hoor. Die in Spanje wel. Dus daar zit wel verschil in.
Hier kun je meer lezen over waarom wel net zo goed een buitenlandse hond.

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor malle molen » 12 sep 2008 12:37

Ook ik heb veel kommentaar gekregen omdat onze honden uit een buitenlands asiel kwamen,dierenliefde en hulp houdt voor mij niet op bij de grens,jammer dat niet iedereen zo denkt.
Het vreemde vind ik dan wel dat veel mensen die er op tegen zijn om een asiel dier uit het buitenland te halen,wel hun portemonee trekken als er weer een inzamelingsaktie is tegen bijv. armoe en honger in de derde wereld,denken deze mensen nu echt dat zoiets in Nederland (in mijn geval Duitsland) niet meer voorkomt?

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor nel » 12 sep 2008 12:52

Ik had dat van dat onderzoek al eens gelezen.

Toen ik op zoek was naar een andere hond ben ik uiteraard in een aantal asiels geweest kijken.
Er zaten alleen maar "moeilijke 'honden. En daar kan ik gewoon niets mee. Zo'n hond in huis halen zou niets oplossen.

Zina, mijn Spaanse hondje, zat ook in het dodenstation te wachten op haar einde.
Ze had een minipupje van haarzelf bij zich en 3 pups van een hond die waarschijnlijk overleden was. Die pups waren al bijna net zo groot als zijzelf, maar ze verzorgde ze en voedde ze alsof het haar eigen kinderen waren.
Op straat heeft ze voor haar hele kinderschaar voedsel moeten zien te vinden, ze tegen andere zwerfhonden ( die rustig pups eten ) moeten beschermen.....een hondje van 20cm hoog, met een knieschijf die aan gruzelementen lag.

In nederland zijn geen zwerfhonden. In een asiel zitten is niet leuk, maar ze zijn wel beschermd, krijgen medische zorg, voedsel, hebben een dak boven hun hoofd en op een bepaalde manier toch aandacht.

Mijn eventueel toekomstige honden zullen altijd weer buitenlandertjes zijn.

kuifje
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 aug 2008 08:46
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zuid-Holland

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor kuifje » 13 sep 2008 09:03

malle molen schreef:Ook ik heb veel kommentaar gekregen omdat onze honden uit een buitenlands asiel kwamen,dierenliefde en hulp houdt voor mij niet op bij de grens,jammer dat niet iedereen zo denkt.
Het vreemde vind ik dan wel dat veel mensen die er op tegen zijn om een asiel dier uit het buitenland te halen,wel hun portemonee trekken als er weer een inzamelingsaktie is tegen bijv. armoe en honger in de derde wereld,denken deze mensen nu echt dat zoiets in Nederland (in mijn geval Duitsland) niet meer voorkomt?


Voor mij houd dierenliefde niet op bij de grens ;) , maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat voor m'n gevoel er al zoveel honden hier in het asiel zitten.
Waarom dan een hond uit het buitenland.
Tuurlijk weet ik ook dat de buitenlandse honden op de dodenlijst staan en dat dat in Nederland niet het geval is, maar ook hier zitten honden soms jaren in het asiel te wachten op een nieuw huis.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor monique » 13 sep 2008 16:36

kuifje schreef:Tuurlijk weet ik ook dat de buitenlandse honden op de dodenlijst staan en dat dat in Nederland niet het geval is, maar ook hier zitten honden soms jaren in het asiel te wachten op een nieuw huis.


Klopt natuurlijk, maar dat is niet de verantwoordelijkheid van iemand die een hondje wil helpen. Elk dier in nood verdiend hulp.

Ik vind daarom niet dat iemand (ik bedoel dit in het algemeen) een persoon die bijv een hond uit het buitenland heeft geholpen dat hij geen dier uit een nederlands asiel heeft gehaald mag verwijten.

Nog een aanvulling op de 'L Oreal opmerking van Loes, Dat is ook zoiets, laatst had ik iets nodig, en vroeg in een vrij grote drogist of ze dat ook dierproefvrij hadden. De dame antwoordde dat tegenwoordig alles wel proefdiervrij was :shock: Je wordt dus ook gewoon nog eens op het verkeerde been gezet als je niet beter weet. (Gelukkig hadden ze Weleda ;) )

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor nel » 13 sep 2008 16:49


Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: 60 beagles zoeken een tehuis (krantstuk)

Berichtdoor AnjaR » 18 sep 2008 09:55

Swen, ik vind het super dat jullie één van deze honden wilden opnemen. Ik denk dat jullie situatie inderdaad gewoon de gemiddelde praktijk situatie is en dat de hond het bij jullie echt goed had kunnen hebben.

Jammer voor de hond :(


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten