/

Gebruikersavatar
Eelke
Berichten: 1224
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:20
Land:
M/V: V

/

Berichtdoor Eelke » 25 mar 2010 07:32

/
Laatst gewijzigd door Eelke op 17 okt 2011 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lindje
Berichten: 1943
Lid geworden op: 06 sep 2009 12:35
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Mechelen

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor lindje » 25 mar 2010 08:53

miss eens proberen met gekookte rijst met kip te geven ?
ik geef het ook aan de poezen als ze wat plat afgaan en het helpt heel goed ;)

Gebruikersavatar
Eelke
Berichten: 1224
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:20
Land:
M/V: V

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor Eelke » 25 mar 2010 09:16

kan dat geen kwaad dan omdat het nog zo'n jonge hond is? dat hij dan wat te kort komt enzo?

misschien rijst door de smuldier heen doen? ik heb hem zowiezo net al de helft minder smuldier gegeven, ik zal hem wel weer wat vaker gaan voeren, kleine beetjes dus.

blehg, tis zo'n smerig zooitje. vannacht had hij het niet op kunnen houden. bench, hond en alles onder. ook de hele vloer in huis omdat het aan zijn pootje zat. alles in de wasmachine, hond in bad, bench gepoetst, gedweilt...en dat allemaal om half 7...zucht.
Joep vond het badderen wel heel gaaf :-D en het afdrogen helemaal. hij is wel wat moe, maar ik denk doordat hij vannacht weinig geslapen heeft. tis zonde het beestje, er moet wel heel wat aan de hand zijn wil je in je bench gaan poepen...

Gebruikersavatar
ingrid
Berichten: 4040
Lid geworden op: 09 okt 2002 23:08
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Zeeland (Tholen)

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor ingrid » 25 mar 2010 11:59

Een paar dagen op de rijst (of witte pasta) en gekookte kip is op zich niet erg (hier eten ze in zo'n geval ook tussendoor wat simpele droge biscuitjes), maar idd is het nog een jonge hond die wel de nodige voedingsstoffen nog hard nodig heeft.
En met (flinke) diarree racet alle voedsel zo z'n darmen door zonder dat die afdoende ook maar iets kunnen opnemen.....
Dat geld dus ook voor water, opletten dus dat ie niet uitdroogd!
Persoonlijk vind ik dat je met jonge dieren altijd even contact op moet nemen met je DA, kan zijn dat je een diarree-remmer op mag komen halen (finidiar) en/of een speciale brok die speciaal voor de nu even gevoelige darmen is samengesteld (RC Intestinal bv).
Bij koorts (38-38.5 is normaal bij hond) altijd naar de DA, evenals een diarree-dieetje niet aanslaat met een paar dagen.
Diarree én braken is ook oppassen en liefst naar de DA.


Hopelijk is Joep er snel vanaf, scheelt een hoop rotzooi ;)
Beterschap en een aai over zijn bolletje :P

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor hami » 25 mar 2010 12:34

Ben het met de andere eens gewoon een dag of 2 op rijst met gekookte kip, is minder schadelijk dan die diaree die hij nu heeft want voedingsstoffen krijgt hij nu ook niet, en beetje goed opletten wat ie uit de tuin vreet en op straat.

Veel succes op de puppen cursus

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor Ing » 25 mar 2010 15:27

Op zich heeft een hond bar weinig aan gekookte rijst en gekookte kip :|
Dan zou ik in ieder geval de kip nog rauw geven, dan krijgt ie nog iets van voedingsstoffen binnen.

Maar met een pup zou ik zeker niet lang wachten en toch de dierenarts bellen, een pup heeft én zijn voedingsstoffen hard nodig én droogt veel sneller uit als een volwassen hond :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor Zweedse Kip » 25 mar 2010 16:21

Wat ik wel eens doe...rijstewafel geven.(Als extraatje, ipv snoepje)En zorgen dat ze blijven drinken.
Maar houdt de diarree te lang aan, de DA met een bezoekje vereren.

Xada
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 apr 2008 17:48
Land:
M/V: V
Locatie: Aldeia da Mata

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor Xada » 25 mar 2010 16:35

Hoe oud is Joep? Als het nog een echte pup is, tot ca. 1/2 jaar, dan even naar de DA.
Ook als hij diarree heeft en overgeeft of koorts heeft (boven de 39 graden) naar de DA.
Bij diarree langer dan drie dagen ook naar de DA.
Is het plotseling, dan even in de gaten houden. Zoals je schrijft dat het wat modderig is zal de diarree ontstaan in de dikke darm. Waterdunne diarree ontstaat in de dunne darm.
Het gelijk geven van rijst met kip komt men van terug, dit omdat er toch te weinig voedingsstoffen in zitten en de hond dat zeker nodig heeft.
Mijn advies is over te stappen op Barf voeding of een andere kvv, bv. bibi of carnibest. Deze zijn beter dan smuldier.
Succes
En wat de cursus betreft, kijk even hoe Joep zich voelt en wat voor weer het is. Bij regen en koud weer (als de cursus buiten is) niet gaan en natuurlijk ook niet als Joep zich niet lekker voelt.

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor marjolijn1957 » 25 mar 2010 17:27

Beterschap voor Joep. Heeft de DA geen telefonisch spreekuur?

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Joep aan de diaree

Berichtdoor malle molen » 25 mar 2010 17:59

Als de honden hier diarree hebben krijgen ze een dag niks te eten (ook geen koekjes Eelke! ;) ) en de volgende dag geef ik ze eerst probiotische yoghurt dat helpt (is mijn ervaring) gewoon het beste.
Net wat de anderen hier voor mij ook al schreven,bij pups moet je nooit te lang wachten met een da bezoek.
Ik zit me net te bedenken,Joep is toch ook bijna 4 maanden dacht ik? dan zou het ook kunnen zijn dat het tandenwisselen begint.
Bij Nikki was het zo en nu met Lulu ook, dat ze dan soms wat diarree hebben,het is net als bij baby's die kunnen er ook een beetje ziek van zijn.
Als de diarree al een paar dagen aanhoud en hij is nog niet aan het wisselen zou ik eerst voor de zekerheid bij de da langs gaan.
Succes en beterschap voor Joep!


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast