wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Gebruikersavatar
jill
Berichten: 107
Lid geworden op: 31 jan 2009 12:39
Land: nederland
M/V: V

wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor jill » 05 jul 2011 15:48

Ja ja poging nr. zoveel om een "leuk" topic te beginnen :mrnono:

Maar mijn vraag luidt: Wie heeft er meer dan 2 honden en wat is jullie ervaring hiermee?
Zoals jullie misschien wel weten hebben wij een nestje pups...
Nou was het hele idee om er zelf ook eentje te houden, maarrrrrr je voelt hem waarschijnlijk al ;)
WELKE vd 6?! We vinden hier met zijn alle 1 reutje en 1 teefje erg lief, ze zijn natuurlijk allemaal lief, maar die 2 springen er voor ons gewoon heel erg uit...

Nou dacht ik voor 1 x laat ik nou verstandig zijn en gewoon 1 pupje houden, dan hebben we dus 2 hondjes. Maarrrr nu zegt die allerliefste man van mij (en mijn ouders die trouwens ook niet kunnen kiezen;)) 1 hond meer of minder maakt in deze "kinderboerij" ook niet veel meer uit?! Ja daar heb ik wat aan!

Nou heb ik al gevraagd welke combinatie er nou het beste zou zijn, en de meeste zeggen 1 reu met 1 teef, we willen niet verder fokken dus mochten we een reutje houden dan wordt hij gecastreerdt. Alleen hoe reageren 2 teefjes en 1 reu in huis?! Wij hebben altijd teefjes gehad dus ik heb totaal geen ervaring met reutjes... Ieders menig is welkom ;)

groetjes Jill en de roedel

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Sjaakje » 05 jul 2011 16:09

Ik heb 2 intacte teven en 1 gecastreerde reu en dat werkt prima.
Ik heb er bewust wel wat meer leeftijdsverschil tussen omdat ik het zelf niet prettig vind om 2 pups-jonge honden en oude honden in dezelfde leeftijd te hebben. Pups en pubers nemen elkaars 'stoute' dingen over, als er een paar jaar tussen zit heb je dat veel minder. (Men noemt dit dan ook wel het 2-koppig-monster effect) Als de honden oud worden heb je er waarschijnlijk 2 die rond dezelfde tijd gaan wegvallen en dat wil ik ook absoluut niet. Ik heb er nu 1 van 12,5, 8,5 en 5,5 jaar.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor nel » 05 jul 2011 16:27

Als de honden oud worden heb je er waarschijnlijk 2 die rond dezelfde tijd gaan wegvallen en dat wil ik ook absoluut niet.


Dat is een punt.

Mijn 2 doggies zijn toevallig allebei 11 jaar en ik moet vaak aan bovenstaande denken :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Sjaakje » 05 jul 2011 16:43

nel schreef:
Als de honden oud worden heb je er waarschijnlijk 2 die rond dezelfde tijd gaan wegvallen en dat wil ik ook absoluut niet.


Dat is een punt.

Mijn 2 doggies zijn toevallig allebei 11 jaar en ik moet vaak aan bovenstaande denken :puppydogeyes:

Garantie heb je natuurlijk nooit maar dat is iets...pfffff....moet er niet aan denken! :puppydogeyes: Vandaar ook het bewuste leeftijdsverschil bij mijn doggies. Maar belangrijker nog vind ik de opvoeding. 2 pups, :crazyeyes:, vind 1 pup al zo belachelijk veel werk.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Jan Sch » 05 jul 2011 16:58

Inderdaad, 2 pups tegelijkertijd; beter niet. Zou je twee puppies aanhouden; dan zoeken ze meer contakt met elkaar. Krijg je spijt van. Zou met meer honden voor een teef kiezen. Bij een hond een reu.
Op de honden cursus was ook een vrouw met twee hondjes van dezelfde leeftijd. Niks mee te beginnen.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Pukkie » 05 jul 2011 21:10

2 pups van dezelfde leeftijd bij elkaar Gives You Hell :gulzig: serieus echt waar :mrnono:

Nu ze zo klein zijn is dat leuk, maaaaaarrrrrr die duivels worden o zo snel groot en veranderen dan in ware draakjes (demons) :-D , dan denk je bij jezelf "hoe ga ik dit in godsnaam overleven" ;) , en dan heb je er nog maar 1 :mrgreen:

Ik heb er zelf nu 5, 1 van mezelf en 4 opvangers. De mijne is nu ruim 1 jr en begint nu eindelijk d'r puppystreken achter zich te laten, pfiew gelukkig, en m'n opvangers zijn bijna altijd volwassen. Nu heb ik er net weer een opvangpup erbij, en die hielp mij meteen weer van mijn puppykoorts af :mrgreen: , nee voor mij alleen nog maar ouwetjes.

Reu-teef, tja dat ligt per combinatie anders (en die veranderd hier non-stop ;) ), Ik heb nu 4 reuen en 1 teef (andere teef is net geplaatst), gaat prima, laatst had ik 2 teven en 1 reu ging ook prima, of 3 teven en 3 reuen, of 1 reu en 3 teven allemaal geen probleem. maar dat licht ook erg aan de honden zelf, die hier zijn nu in de leeftijd van pup tot 6 jaar (helaas is mijn ouwetje van 16 ingeslapen :puppydogeyes: )

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor fredje » 06 jul 2011 12:18

Ik heb ook twee teven en een ex reu
! teefje van 15,5 jaar ,1 van 4 jaar en de reu is 5 jaar.
De reu is hier met 2,5 jaar pas gekomen dus geen twee jonge honden tegelijk.
Hier gaat het heel goed,al wil de reu wel iets te patserig voor zijn dames opkomen.
Het teefje van 15,5 leefde in het begin met een teefje van ongeveer de zelfde leeftijd.
Toen dat teefje ging kwakkelen heb ik twee serieuze gevechten gehad omdat de karakters vrij dicht bij elkaar lagen.
Twee pups tegelijk,alleen leuk haalbaar als je heel consequent de pups appart van elkaar uitlaat ,doe je dat niet gaan ze erg aan elkaar hangen en veel minder aan jou.

Diaantje
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2011 11:01
Land: nederland
M/V: V

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Diaantje » 06 jul 2011 13:32

Hier 3 Bordeauxdoggen.
2 ongeholpen teefjes en een gecastreerde reu.
Wij hebben een bemiddeling voor dit ras en in het verleden ving ik alles thuis op.
Hebben hier wel 7 volwassen honden in huis gelopen.
Ik blijf erbij dat elke combi mogelijk is als je tenminste weet wat je doet.
Als er hier een opstootje was dan waren het altijd 2 dames.
Meerdere honden hebben gewoon een duidelijke leider nodig of de ras nou groot of klein is.
2 pups is idd zwaar.

Gebruikersavatar
my10dogs
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 nov 2009 22:54
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Lemele

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor my10dogs » 10 jul 2011 22:01

Hier 11 honden, waaronder 2 x een broer en zus (12 jaar) en 2 broertjes (2 jaar).
Case en Angel als pupjes samen opgevoed, zwaar?? Het viel me erg mee, maar misschien omdat ik toen stom toevallig geen 2 hele drukke pups had.
Ik heb wel de fout gemaakt door alles samen met hen te doen, en als ze alleen mee waren wat moeilijk mee hadden.

Sinds 1,5 jaar ook 2 broers, kwamen bij mij toen ze net 6 maanden waren, met hen ben ik apart op curus gegaan en neem ze nog steed vaak gescheiden mee, gaat prima en is me heel erg meegevallen.
en deze 2 waren best druk en heel erg aan het puberen :roll:

Maar ja je onthoud toch alleen de leukste momenten maar, dus doe vooral wat goed voelt en als het hele gezin erachter staat, moet je toch hulp genoeg krijgen?
Kijk gewoon goed naar de karaktertjes en zoek niet de drukste uit, scheelt al een hoop ;)

WAussie
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor WAussie » 03 aug 2011 01:22

Hier drie honden, een waar paradijs op aarde. Geholpen reu van bijna 6, geholpen teef van bijna 5 en een jonge teef, niet geholpen van bijna 8 maanden. En het is werkelijk echt genieten....... Heb ook erg getwijfeld voor een derde hond erbij, maar ben er toch van overteugd dat het volgen van je hart vaak de beste keus is...... succes met je beslissing....


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten