wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Nynke
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie oh wie heeft er meer dan 2 honden?

Berichtdoor Nynke » 23 aug 2011 11:13

Wij hadden 2 honden, met ongeveer 8 jaar leeftijdsverschil. Daar is toen 1 bijgekomen, die was een jaar jonger dan de jongste. Met zijn 3en hebben we ze ongeveer 2,5 jaar gehad, toen is de oudste overleden. Nu hebben we er dus nog 2. Allemaal "complete" reutjes.

Beun
M/V: M

Berichtdoor Beun » 23 aug 2011 11:33

Ik had een intacte reu, een intacte teef en een gecastreerde teef. Ik moet zeggen dat ik twee teven niet zo leuk vind als een reu en een teef. De teven hebben spanningen. Het gaat goed maar het kon beter. Dat twee teven spanningen geven gebeurd vaker. Dus denk daar maar eerst goed over na. Mijn teven hebben ook een keer goed geknokt. Ze tolereren elkaar meer dan dat het vriendinnen zijn. De reu is nu dood en dus heb ik alleen de twee teven nog. Ik neem er voorlopig ook geen 3e hond bij. Het hangt wel af van het ras. Ik had een reu stafford-borderterrier, teef herder en teef huskiekruising. Allemaal actieve en wat pittigere honden dan bv goldens of labradors. ;)

weerdje
Land: nederland

Berichtdoor weerdje » 23 aug 2011 21:52

wij hebben 4 honden
een oudje een jack russel reu
Dan een kruizing maltezer ook een reu
Verder een choco labrador een teef
en een grote zwitserse sennen hond een reu
Wij hebben erg veel ruimte ,wonen buitenaf en de honden zijn goed waaks
Een fijn idee

Jolanckcs

Berichtdoor Jolanckcs » 24 aug 2011 11:57

Wij hebben 3 hondjes, allemaal dames.
Twee Cavalier King Charles Spanieltjes en één Shih Tzu.

Rob Chaams hoen
Land: nl
M/V: M

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 24 nov 2011 13:28

klopt Jan Sch.
bij ons ook op les, een baas met 2 groenendalers en eentje met 2 rottweilers, allen teven.
bij de een meer dan bij de ander, maar toch geen makkelijke combinaties! inderdaad, ze trekken TEVEEL naar elkaar. het lukt wel als de honden in een kennel zouden zitten, en echt apart mee trainen. anders heb je ook een hele grote kans op uitgelokte, door de een of de andere, onzekere agressie...naar elkaar of een ander individu.

mijn (werk) teven 11, 6, en 2 jaar = geen enkel probleem. mits baas = baas! ;)
het gebeurt natuurlijk wel eens dat er een ,,schermMUTSeling"is, maar dat zal dan wel aan het temperament liggen :mrgreen: . het trainen gebeurt ALTIJD apart!

Tante Pietje
Land: NL

Berichtdoor Tante Pietje » 24 nov 2011 14:21

Ik heb drie honden. Twee gecastreerde reuen,teckels, en een gesteriliseerde teef, een Catalaanse herder (Gos 'd Atura Catala).
Ze hebben een zeer duidelijke rangorde:
de teef is de baas maar de rode teckel is het slimste en van hem tolereert ze veel. De ruwhaar is de underdog en wordt zo nu en dan even op zijn plaats gewezen, waar ik geen moeite mee heb maar anderen soms wel.
Naast hun rangorde ben ik de onbetwiste leider.
Nadeel van dit roedel is dat ze op straat sommige dominante types niet accepteren en op zo'n moment moet ik even echt in mijn leidersrol gaan staan, dan binden ze meteen in.
Ander nadeel is dat vrienden mij niet te enthousiast moeten omhelzen of een klap op de schouders moeten geven: dat wordt niet doorzien en uitgelegd als agressie.Daar ben ik inmiddels wel goed in geworden, daar ben ik alert op.

Ik vind dat hele rangorde gedoe vaak wel fascinerend om mee te maken maar als je er geen inzicht in hebt kan het leiden tot problemen. Problemen hebben vaak weinig met de hond zelf te maken maar veel meer met het baasje.

weerdje
Land: nederland

Berichtdoor weerdje » 06 dec 2011 22:37

Wij hebben 4 honden ( tjes )
Een jack russel van 12 jaar oud
een kruizing Maltezer van bijna 2 jaar
DAn een labrador van bijna 8 jaar oud
En nog een grote Zwitserse Sennen hond van 1,5 jaar

Pukkie

Berichtdoor Pukkie » 07 dec 2011 17:02

Nu 5 hond (jes :gutgut: ) veranderd met de seizoenen :mrnono:

Mechelaar (teef) 1,5 jr
Kruising Rotweiler/husky/deense dog 4 jr (big big, maar zo'n sul :-D )
Kruising Labrador/deense dog 9 mnd (big en nog in de groei :gutgut: )
kruising Terrier ???? lijkt op een slag kleinere dobberman 10 mnd
Kruising ??? Heeft een teckel hoofd, maar is veels te groot voor een teckel (bordercollie formaat), en wat er voor de rest inzit :roll: :-D 2jr

En 4 jongens, maar reken maar dat madam ze alle vier flink onder de duim heeft :mrgreen:

En er komen er regelmatig 2 logeren, een kruising herder/bordercollie & en een herder mix met flaporen :gulzig:

judith77

Berichtdoor judith77 » 07 dec 2011 17:07

Wij hadden drie honden (13, 5, 2 jaar oud), oudste is onlangs overleden, maar het ging altijd prima. Morgen krijgen we er een pup van 5 maanden bij. Ik ben ook meer van de leeftijdsverschillen zodat er minder kans is dat er ineens 2 tegelijk wegvallen. Je creeert toch een soort roedel en als er dan meerdere wegvallen is dat voor de overblijver behoorlijk stressvol denk ik.

Tante Pietje
Land: NL

Berichtdoor Tante Pietje » 08 dec 2011 09:46

judith77 schreef:Wij hadden drie honden (13, 5, 2 jaar oud), oudste is onlangs overleden, maar het ging altijd prima. Morgen krijgen we er een pup van 5 maanden bij. Ik ben ook meer van de leeftijdsverschillen zodat er minder kans is dat er ineens 2 tegelijk wegvallen. Je creeert toch een soort roedel en als er dan meerdere wegvallen is dat voor de overblijver behoorlijk stressvol denk ik.

Wat heerlijk voor je, een pup erbij!
Veel plezier!

Terug naar “Honden”