vlooien

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

vlooien

Berichtdoor gerda haubourdyn » 24 jul 2011 20:12

ik heb een malthezer en die krijgt elke maand een pipetje in de nek met FRONTLINE.
gisteren zie ik plots massa vlooien in zijn witte vacht en overal vlooienpoep tegen de haarwortel.
Ik had pas een pipetje gezet, dus ik durfde niet nog ééntje zetten.
Heb hem gewassen en deze morgen pakte ik weer vijf vlooien.
Wat kan ik doen? Help aub ik ben ten einde raad.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: vlooien

Berichtdoor Jan Sch » 24 jul 2011 20:32

Vlooienpoeder gebruiken.

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: vlooien

Berichtdoor con1954 » 24 jul 2011 21:17

Vreemd. Ik weet niet hoor, het is maar een gevoel van mij..., maar ik behandel mijn dieren alleen maar wanneer ik vlooien o.i.d. constateer.
Het druist tegen mijn gevoel in om dieren ergens tegen te behandelen, terwijl er niets aan de hand is.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: vlooien

Berichtdoor Jan Sch » 24 jul 2011 21:21

con1954 schreef:Vreemd. Ik weet niet hoor, het is maar een gevoel van mij..., maar ik behandel mijn dieren alleen maar wanneer ik vlooien o.i.d. constateer.
Het druist tegen mijn gevoel in om dieren ergens tegen te behandelen, terwijl er niets aan de hand is.

Zo te lezen is er wel wat aan de hand. Het is gemakkelijk om altijd hetzelfde bestrijdingsmiddel te gebruiken.
Maar het is bekend dat ook parasiten zich gemakkelijk aanpassen.

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: vlooien

Berichtdoor con1954 » 24 jul 2011 21:25

Het was meer een reactie op het feit dat Gerda elke maand druppelt tegen vlooien. Het lijkt nu net alsof de vlooien er resistent voor zijn geworden. Misschien nu een totaal ander middel gebruiken?

Nynke
Berichten: 1220
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: vlooien

Berichtdoor Nynke » 24 jul 2011 22:25

Ik zou de hond wassen met een goeie anti-vlooienshampoo, alsmede de kussens, manden e.d. Daarnaast zou ik de hele kamer behandelen met een anti-vlooien spuitbus. Dit geldt natuurlijk voor alle ruimten waar de hond komt.

Verder zou ik nooit preventief de hond elke maand gif in of op zijn lijf spuiten. Da's hetzelfde als alvast een aspirientje nemen omdat je denkt dat je morgen wel eens hoofdpijn zou kunnen krijgen :roll: Gewoon regelmatig controleren; als mijn honden 1 of 2 vlooien hebben zie ik altijd vlooienpoepjes om hun ballen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: vlooien

Berichtdoor lnge » 25 jul 2011 01:13

Het is een bekend feit dat de vlo een resistentie voor frontline (fipronil) opgebouwd heeft. Effectiever zijn middelen met Imidocloprid (Advantage) en Imidocloprid/Moxidectine (Advocate) en dan nog Selamectine (Stronghold).
Dit zijn ook pipetten. Ik gebruik het alleen als ze vlooien hebben en nooit preventief.

dazzle
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mei 2011 20:41
Land: nederland
M/V: V

Re: vlooien

Berichtdoor dazzle » 25 jul 2011 10:59

frontline heb ik het idee van dat het al een paar jaar niet meet werkt als in het begin
ik gebruik hier stronghold dit is voor meerdere dingen dan alleen vlooien

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: vlooien

Berichtdoor Pukkie » 25 jul 2011 13:44

Frontline werkt idd niet meer tegen vlooien, alleen nog tegen teken. Wat wel nog werk zijn de middelen die Inge ook al noemde.

Ook ik zou niet ieder maand mijn hond behandelen, ik behandel als hier een nieuwe opvanghond komt, die met stronghold, omdat die vaak met frontline zijn gedaan en de vlooien daar resistent voor zijn.

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: vlooien

Berichtdoor san » 26 jul 2011 17:50

Inge schreef:Het is een bekend feit dat de vlo een resistentie voor frontline (fipronil) opgebouwd heeft. Effectiever zijn middelen met Imidocloprid (Advantage) en Imidocloprid/Moxidectine (Advocate) en dan nog Selamectine (Stronghold).
Dit zijn ook pipetten. Ik gebruik het alleen als ze vlooien hebben en nooit preventief.

Ik wist dit dus nog niet.
Bedankt voor de tip!


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten