pleegzuster Lobke

nyckle
Land: nl
M/V: M
Contacteer:

pleegzuster Lobke

Berichtdoor nyckle » 22 jul 2013 17:40

Hier lopen twee Airedale terriers rond. Tweemaal per jaar is het trimmen geblazen, wat ik zelf doe. (meestal)
Nu zijn die twee volledig verschillend van aart. Astor is heel rustig. Lobke is adhd. Lobke heeft veel korter haar. Astor is een beer gelijk.

Met het trimmen van Lobke, (wat bijna onmogelijk is door de onverwachte bewegingen) ging er iets heel fout. Ik had niet het haar van Lobke, maar mijn eigen velletje onder het mes. Resultaat, een winkelhaak van 2 x 2 cm. Au dus. Goed laten bloeden. Maar toen ik het velletje op wipte, dacht ik, toch maar even de huisarts bellen. Misschien moet het gehecht worden.

Hechten was geen optie, volgens de assistente. Het losse vel zou wel afsterven.
Zelf dus de randen met hechtpleister naar elkaar toegetrokken. Twee dagen laten zitten, en toen de boel eraf.

Elke avond rond 19.00 kwam Lobke de wond likken. Het was wat ontstoken. Ze likte net zolang, tot de wond open was. Ik als gek, liet haar begaan.
Na een dag of twee etterde de wond niet meer en groeide keurig dicht. Niks geen afsterven van het huidflapje.

Nu geen ontsteking meer. Lobke komt zo nu en dan eens ruiken. Maar het likken van de wond is gebeurd.

Astor heeft helemaal geen belangstelling gehad voor mijn wondje.

Mooi toch dieren. Ik heb toch wel vertrouwen gekregen in mijn pleegzuster Lobke haar geneeskunst.

viefpief
Land: Nederland
M/V: V

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor viefpief » 22 jul 2013 17:47

Wat bijzonder! Je zou toch zeggen dat een hondenbek stampvol bacteriën zit... But then again, dieren likken hun eigen wonden natuurlijk ook. Lief van haar dat ze je verzorgt, een fijne relatie tussen mens en dier.

Diksy
Land: nederland

Berichtdoor Diksy » 22 jul 2013 18:05

Bijzonder Nyckle! Maar "hondenlik"is, in tegenstelling tot wat heel veel mensen denken, echt niet zo "vies". Laat daarentegen geen kat je wonden likken, want dan ben je je vinger kwijt.!

nyckle
Land: nl
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor nyckle » 22 jul 2013 18:10

Eigenlijk was ik niet zo gecharmeerd van haar aandacht voor mijn wond(je) Ik weet ook dat die bek vol met bacteriën zit. Voor het zelfde geld had ik een reuze ontsteking gehad.
Lobke drong echt aan, als ik weigerde. Ik had toen zoiets van: "Jij weet het vast beter".

viefpief

Berichtdoor viefpief » 22 jul 2013 18:31

nyckle schreef:Lobke drong echt aan, als ik weigerde. Ik had toen zoiets van: "Jij weet het vast beter".

Is vaak zo :duimop:

Diksy
Land: nederland

Berichtdoor Diksy » 22 jul 2013 19:30

Bijzondere hond die Lobke, een lieverd!

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 22 jul 2013 20:09

Jeminee :shock:

José
Contacteer:

Berichtdoor José » 23 jul 2013 00:03

Het klopt: een hondenbek is juist "schoner" dan men denkt. Al hebben ze net pens gegeten en stinken ze ongelooflijk uit hun muil, dan nog. Waarschijnlijk eten ze gezonder dan wij mensen. En is hun enzym-huishouding veel beter.
Fijn dat het met je 'winkelhaakje' weer goed gaat!

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 23 jul 2013 09:39

Ik heb iemand gekend die aan een hondenbeet is overleden, ik ben er toch wat huiverig voor.

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 23 jul 2013 09:48

Hier het echte verhaal: Honden likken gezond? Het rare is dan een van onze teckels ook altijd aan mijn onderbeen wil likken waar ik soms exceem heb! Toch beter van niet!

Terug naar “Honden”