pleegzuster Lobke

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor viefpief » 23 jul 2013 09:56

Fryske schreef:Hier het echte verhaal: Honden likken gezond? Het rare is dan een van onze teckels ook altijd aan mijn onderbeen wil likken waar ik soms exceem heb! Toch beter van niet!


Hmm dat is wel een vrij verontrustend bericht.. Dat je zelfs al ziek kan worden als je de hond een kus op de vacht geeft had ik niet verwacht. Ik zoen mijn katten altijd helemaal onder als ze komen knuffelen, terwijl ik wel weet dat die tong daar natuurlijk overheen is geweest. Mensen zeggen dat katten en honden even smerig zijn als het erop aankomt, maarja mijn katten likken mij niet. Wel krijg ik af en toe zo'n nat kopje waarbij ze hun bek net ietsje open houden :mrgreen:
Maare, volgens dat bericht kunnen we dus beter onze wonden zelf likken?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor Fryske » 23 jul 2013 10:10

Ik ook Vief, heerlijk even knuffelen....stel je voor dat dit niet meer kan! Maar het kan dus verkeerd aflopen, net als zoveel andere dingen die we dagelijks doen!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor José » 23 jul 2013 11:42

Leven is risico, en van leven ga je dood. Ooit een keer. Bij de één komt dat eerder dan bij de ander. Maar ik denk altijd maar zo: Als de mens zoveel risico loopt met honden, en er zijn zoveel honden en zoveel mensen, dan zou de mens zo onderhand lichtelijk op uitsterven moeten staan door de eeuwen heen. Het tegendeel is een feit, er komen steeds meer mensen. Wetenschap is leuk voor degenen die er aan verdienen. En laten ze dan ook met echte feiten komen in cijfers. Hoeveel mensen op de totale populatie gaan er daadwerkelijk aan onderdoor? Wederom bangmakerij denk ik.
Net als de 'mazelen-hype' momenteel. Er zijn door de eeuwen heen al mensen gestorven door mazelen. Maar in aantallen redelijk peanuts. Het is nu dat ze hun oog gericht hebben op de 'bible-belt' om die eens aan te pakken. Iedereen maakte ooit de mazelen mee. En minstens 99 % leeft nog en is immuun.

Hoe hygiënischer men denkt te moeten zijn, hoe vatbaarder voor van alles.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor Fryske » 23 jul 2013 19:13

Ce la vie!

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor nyckle » 23 jul 2013 19:55

Fryske schreef:Ce la vie!

Sa is't libben!

frankip
Berichten: 2949
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor frankip » 23 jul 2013 19:57

:duimop: verder niks aan toe te voegen.
José schreef:Leven is risico, en van leven ga je dood. Ooit een keer. Bij de één komt dat eerder dan bij de ander. Maar ik denk altijd maar zo: Als de mens zoveel risico loopt met honden, en er zijn zoveel honden en zoveel mensen, dan zou de mens zo onderhand lichtelijk op uitsterven moeten staan door de eeuwen heen. Het tegendeel is een feit, er komen steeds meer mensen. Wetenschap is leuk voor degenen die er aan verdienen. En laten ze dan ook met echte feiten komen in cijfers. Hoeveel mensen op de totale populatie gaan er daadwerkelijk aan onderdoor? Wederom bangmakerij denk ik.
Net als de 'mazelen-hype' momenteel. Er zijn door de eeuwen heen al mensen gestorven door mazelen. Maar in aantallen redelijk peanuts. Het is nu dat ze hun oog gericht hebben op de 'bible-belt' om die eens aan te pakken. Iedereen maakte ooit de mazelen mee. En minstens 99 % leeft nog en is immuun.

Hoe hygiënischer men denkt te moeten zijn, hoe vatbaarder voor van alles.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: pleegzuster Lobke

Berichtdoor kiekenboerinneke » 29 jul 2013 23:20

Idd, José;.. Hier gaan we nog om met de nodige "vuiligheid" ;) ( met 7 poezen heb je altijd iets van stof of kattenbakkorrel in huis, hoe erg je ook poetst :mrgreen: ) en iedereen heeft hier een ijzeren constitutie om het zo te zeggen... :gutgut: Onze huisarts ziet ons niet vaak.
Tyson likte vroeger ook altijd de wonden van m'n dochter als ze haar knieën schaafde, of haar handen of gezicht, en ze heeft nooit infecties of littekens gekregen.
Ze heeft slechts één litteken: van een wondje dat ze opliep na Tyson z'n dood... Zo zie je maar... :mrgreen:


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten