Jack Russel aanschaffen

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor hollandsekriel » 27 sep 2014 08:17

Ik heb altijd al een hond gewild, dat lijkt me zo leuk...Uiteindelijk hebben mijn zusjes en ik onze ouders kunnen overhalen. Dus vanavond gaan we kijken naar een Jack Russel puppy. Als we hem willen kunnen we hem vlak voor de herfstvakantie ophalen. Het gaat nog een heel avontuur worden met de kippen, duiven, vogels en konijnen, als dit niet lukt verzinnen we er wel wat op. Het is vast moeilijk om zo'n druk hondje te koppelen aan mijn andere dieren. Misschien heeft iemand nog een goeie tip? Gelukkig zitten de dieren allemaal in een hok of ren, dus hij kan er niet bij. De konijnen hebben een flat onder een overkapping, dus daar kan ik eventueel een konijnenrennetje voor zetten dat hij ook niet bij de konijnenhokken kan komen.

groetjes Marijn.

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor Els71 » 27 sep 2014 12:21

Ik heb een Jack RusseLL
Heel energiek en intelligent beestje.
Wanneer je er een aangename huishond wil van maken heeft die absoluut elke dag beweging en uitdaging nodig. Eens buiten in de tuin laten is niet genoeg want dan vervelen ze zich rot en zetten je huis op stelten. Dus elke dag laten rennen, truukjes leren, zoekspelletjes doen,...
De mijne moet ik strak gescheiden houden van de kippen want ze heeft er al eentje voor een groot gedeelte gepluimd :oops:
Hoop dat je een leuke pup kan vinden en wens je veel succes ermee!

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor viefpief » 27 sep 2014 13:53

Het zijn over het algemeen drukke hondjes. Het kunnen echte etters zijn maar ik ken er genoeg die goed zijn opgevoed (en genoeg beweging krijgen etc.) en dan kunnen ze ook héél braaf zijn. Het vergt wel wat ervaring met honden en opvoeding, maar dan heb je ook een heel leuk maatje die alles voor je wil doen. Hebben jullie (of jullie ouders) eerder honden gehad?

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor brenda17 » 27 sep 2014 15:50

Het is wel zeker geen beginnershondje.

Ken een aantal mensen met Jack Russels, en ik ken ze enkel als zeer drukke en actieve hondjes die je echt niet bij je pluimvee in de buurt wil hebben :).

Dus als je hem/haar kiest, zal je hem echt goed moeten opvoeden.

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor Els71 » 27 sep 2014 19:49

RusseLL, met 2 ellen ;)
Idd, ik trek winter en zomer elke ochtend met haar het veld in zodat ze kan rennen. Ze heeft het nodig om haar energie weg te sprinten. Sneeuw, storm, vriezen dat het kraakt, buiten moeten we, anders is er geen huis mee te houden.
Maar die ene wandeling zorgt er wel voor dat ze voor de rest van de dag een aangename en rustige hond is.

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor hollandsekriel » 28 sep 2014 10:52

Els71 schreef:Ik heb een Jack RusseLL
Heel energiek en intelligent beestje.
Wanneer je er een aangename huishond wil van maken heeft die absoluut elke dag beweging en uitdaging nodig. Eens buiten in de tuin laten is niet genoeg want dan vervelen ze zich rot en zetten je huis op stelten. Dus elke dag laten rennen, truukjes leren, zoekspelletjes doen,...
De mijne moet ik strak gescheiden houden van de kippen want ze heeft er al eentje voor een groot gedeelte gepluimd :oops:
Hoop dat je een leuke pup kan vinden en wens je veel succes ermee!

Het zijn zeker energieke hondjes…Maar hij zal die beweging krijgen en we zullen hem truukjes leren en zoekspelletjes laten doen. Onze kipjes kan hij niet pluimen want die blijven in hun kippenhok. En we hebben een geweldige pup gevonden ;) ! Bedankt voor uw reactie.

viefpief schreef:Het zijn over het algemeen drukke hondjes. Het kunnen echte etters zijn maar ik ken er genoeg die goed zijn opgevoed (en genoeg beweging krijgen etc.) en dan kunnen ze ook héél braaf zijn. Het vergt wel wat ervaring met honden en opvoeding, maar dan heb je ook een heel leuk maatje die alles voor je wil doen. Hebben jullie (of jullie ouders) eerder honden gehad?

Dat van die drukke hondjes proberen we te verminderen. En ik ken gelukkig ook genoeg van die hondjes die helemaal niet druk zijn. En ja, mijn ouders hebben ervaring met honden. Vooral mijn vader. En we kennen gelukkig heel veel mensen met een Jack Russell, dus het zal wel goed komen. Bedankt voor uw reactie. :duimop:

brenda17 schreef:Het is wel zeker geen beginnershondje.

Ken een aantal mensen met Jack Russels, en ik ken ze enkel als zeer drukke en actieve hondjes die je echt niet bij je pluimvee in de buurt wil hebben :).

Dus als je hem/haar kiest, zal je hem echt goed moeten opvoeden.

Het is inderdaad geen beginnershondje….Voor mij en mijn zusjes is het een nieuwe belevenis, maar mijn ouders hebben vroeger altijd een hondje gehad. Dus komt vast wel goed. ;) En we zullen hem echt goed opvoeden. En we hebben gelukkig ook nog tips gekregen van die mensen waar we de pup over 2 weken gaan ophalen. Bedankt voor uw reactie! :duimop:

Els71 schreef:RusseLL, met 2 ellen ;)
Idd, ik trek winter en zomer elke ochtend met haar het veld in zodat ze kan rennen. Ze heeft het nodig om haar energie weg te sprinten. Sneeuw, storm, vriezen dat het kraakt, buiten moeten we, anders is er geen huis mee te houden.
Maar die ene wandeling zorgt er wel voor dat ze voor de rest van de dag een aangename en rustige hond is.

Ooh….dat wist ik eigenlijk helemaal niet, maar ik zal het de volgende keer met 2 eLLen spellen. :mrgreen: Wij hebben heel lang nagedacht om een hondje te nemen. En we zijn tot de conclusie gekomen dat we hem elke dag 3 keer zullen uitlaten. (en zolang hij nog een pup is natuurlijk wat vaker). En voor die rustige en aangename hond doen we het voor. :gulzig: Ook bedankt voor uw reactie.

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor Martine M » 28 sep 2014 11:19

Geen beginnershonden en dikwijls onmogelijk (als je de echte raszuivere hebt) in combinatie met kippen.
Als hij er dan bij kan zijn ze dood.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor Jan Sch » 28 sep 2014 19:58

Je moet bij een Jack Russel rekening houden; dat dit geen normale honden zijn. Deze geven zich van natuur uit niet over. Dus als die volwassen is en een conflict krijgt met een andere hond heb je de kans dat; omdat die zich niet overgeeft wordt doodgebeten. Dit is normaal honds gedrag. Heb dit in de buurt meegemaakt. Is dan niet de schuld van de hond maar van de Jack Russel.

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor Els71 » 28 sep 2014 20:46

Zoals bij elk levend wezen heb je ook bij JR verschillende karakters. Mijn 3 krielkippen zijn ook verschillend, de bruine viel de hond daarstraks 2 keer uit het niets aan (en die was te verbouwereerd om te reageren) de witte kruipt weg als zij te dichtbij komt en de grijze scharrelt rustig verder.
Zo kan je ook niet elke JR over dezelfde kam scheren, in sommige dingen die ik hier lees kan ik de mijne echt niet terugvinden.
Onder toezicht lopen kippen en hond hier in dezelfde tuin, kippen liggen onder hun favoriete struik en JR ligt 1m verder aan haar bot te knabbelen. Draai je enkele minuten je rug dan heeft ze er wel een te stekken... heeft het verleden me geleerd dus dat riskeer je beter niet.
De mijne valt gemakkelijk uit maar ze geeft zich ook snel over. Ik had vroeger een Rottweiler, die gaf zich nooit over, net zoals de meeste rassen die als 'gevaarlijk' of 'vechtrassen' beschouwd worden. Die kenmerken zie ik in mijn JR absoluut niet.

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jack Russel aanschaffen

Berichtdoor hollandsekriel » 29 sep 2014 17:46

Dank jullie wel voor de reacties. :duimop: Ik begrijp dat Jack Russells soms van karakter verschillen, want mijn neefje heeft ook een jack russell met kippen. En die hebben elkaar nog nooit wat gedaan, terwijl de meeste jack Russells totaal niet met dieren overweg kunnen. Wij hebben een hele rustige pup uitgezocht. De zusjes waren heel druk, maar ons pupje liep direct naar ons toe en ging voor de voeten liggen. De moeder Jack Russel is ook heel erg rustig en doet niets met kippen. Hopelijk hebben we de goeie uitgekozen. We krijgen hem vlak voor de herfstvakantie in huis, dus ben ik vrij van school en heb ik alle tijd voor de pup en kan hij wennen aan de diertjes van ons. ;)
groetjes hollandsekriel.


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten