onze hond eet konijnenkeutels en kippenstront

Gebruikersavatar
K3-
Berichten: 427
Lid geworden op: 19 jun 2014 19:55
Land: Nederland
M/V: V

onze hond eet konijnenkeutels en kippenstront

Berichtdoor K3- » 07 mei 2015 07:54

Ik word er gek van! Iedere keer als de kippen los zijn geweest loopt de hond de straat af te sabbelen!!!!! (Ook al ruim ik het meeste op)
Ik vind het een smerig gezicht en wat als de kippen iets onder de leden hebben (waar ik niets van weet).....
Waarom doet de hond dat :frown:

Zou het kunnen komen omdat zij op dieeet staat (ze is te dik :gossip: )

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor lnge » 07 mei 2015 08:13

Dat doen heel veel honden. Kattenpoep en paardenpoep vinden ze ook erg smakelijk. Het heeft niets te maken met een tekort aan iets. Wij hadden een hond die alle soorten poep at, behalve haar eigen poep. En de hond die we nog hebben eet alleen haar eigen poep :braak:
Bij paardenpoep is het gevaarlijk als het paard net ontwormd is, dat heeft ons een keer een doodzieke bloedbrakende hond opgeleverd.

Gebruikersavatar
RRchickens
Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 11:56
Land: Belgie
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor RRchickens » 07 mei 2015 08:31

De onze deed het ook toen hij pup was, we hebben het hem toen afgeleerd omdat het -zoals Inge aangeeft- gevaarlijk kan zijn wanneer ze paardenmest eten. Maar veel honden doen het dus.
Laatst gewijzigd door RRchickens op 07 mei 2015 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
K3-
Berichten: 427
Lid geworden op: 19 jun 2014 19:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor K3- » 07 mei 2015 08:33

Paardenpoep hebben we geen last van (gelukkig)

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor kiekenboerinneke » 07 mei 2015 21:59

Hier wordt - als er even door ons niet gekeken wordt - vrolijk paarden- kippen - en kattenstront gegeten.
Resultaat van teveel "kattenbaksnoepjes": bezoekje aan de DA voor een lavement en laxeermiddel. :mrgreen:
Ik gebruik ( gelukkig ) bio-kattenbakvulling, maar toen Nelson verstopping had zat ik even zonder en had ik gewoon een zak steentjes bij de Aldi gekocht.
Ik probeer het af te leren, maar voorlopig tevergeefs... :? Gelukkig doet ie het niet meer als wij erbij zijn.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor Trea » 07 mei 2015 22:55

Is toch reuze handig,? Dan hoef je zelf geen poepjes van de kippen en de konijnen meer op te ruimen.
Gewoon even de andere kant opkijken als je er van moet : :kots:

Misschien moet ik maar eens een mooie witte keeshond aanschaffen. :ilove: . Zijn die net zo lief als ze er uitzien? En eten die ook van die vieze dingen? (Een paard en katten heb heb ik niet, dus daarmee loop ik geen risico).

Gebruikersavatar
K3-
Berichten: 427
Lid geworden op: 19 jun 2014 19:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor K3- » 08 mei 2015 09:10

Mijn angst zit hem in: wat als de kippen iets onder de leden hebben.... wat doet codiciosse (als je het zo schrijf) bv met een hond? Zit er restant antibiotica in kippenstront edededed

Gebruikersavatar
RRchickens
Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 11:56
Land: Belgie
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor RRchickens » 08 mei 2015 09:47

Trea schreef:Is toch reuze handig,? Dan hoef je zelf geen poepjes van de kippen en de konijnen meer op te ruimen.
Misschien moet ik maar eens een mooie witte keeshond aanschaffen. :ilove: . Zijn die net zo lief als ze er uitzien? En eten die ook van die vieze dingen? (Een paard en katten heb heb ik niet, dus daarmee loop ik geen risico).

In 't begin at hij konijnenkeutels, maar hebben we snel afgeleerd, gaat makkelijk als ze nog pup zijn. En hij blijft mooi uit de kattenbak.
Hij is ongelooflijk lief :ilove: maar is wel eigen aan keeshonden dat ze héél aanhankelijk zijn. Ze zijn soms ook wel eigenwijs, maar doen eigenlijk alles voor de liefde van hun baasje. Echt een top ras :duimop: heb daarvoor altijd border collies gehad en vond ik qua gehoorzaamheid een makkelijker ras, maar qua liefde en deugnieterij wint de keeshond.

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor Swoentje » 08 mei 2015 13:23

Trea schreef:Is toch reuze handig,? Dan hoef je zelf geen poepjes van de kippen en de konijnen meer op te ruimen.
Gewoon even de andere kant opkijken als je er van moet : :kots:

Misschien moet ik maar eens een mooie witte keeshond aanschaffen. :ilove: . Zijn die net zo lief als ze er uitzien? En eten die ook van die vieze dingen? (Een paard en katten heb heb ik niet, dus daarmee loop ik geen risico).

Je kunt wel merken dat jij geen honden gewend bent. Ook al zie je het niet als ze het eten, als ze even lekker bij je komen liggen en je lekker af willen lebberen, dan ruik je het wel :doood:

Gebruikersavatar
K3-
Berichten: 427
Lid geworden op: 19 jun 2014 19:55
Land: Nederland
M/V: V

Re: onze hond eet konijnenekeutels en kippenstront

Berichtdoor K3- » 12 mei 2015 21:12

Ik was er al bang voor...... ik ontdekte lintworm segmenten in de kippenpoep........

Dus de hond mag fijn op kuur!


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten