Jack Russell en konijn

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Jack Russell en konijn

Berichtdoor kiekenboerinneke » 11 jan 2016 21:06

danielb: onze Nelson is intussentijd ruim 2 jaar, en ik heb hem sinds hij 8 weken is. :gulzig:

Bloempje83
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jan 2016 23:31
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Dronten

Re: Jack Russell en konijn

Berichtdoor Bloempje83 » 19 jan 2016 18:19

kiekenboerinneke schreef:Hier is het uitkijken met Nelson ( staff ) ondanks castratie is zijn jachtdrift verschrikkelijk hoog. Alles wat kakelt gaat hij achterna. Niet direct met de intentie te doden, meestal trekt hij wat veren uit hun poep, maar het is voldoende om de dames toch een dag of 2 van slag te brengen.
Ik heb momenteel binnen nog 2 cochin kuikens zitten, daar kijkt hij dan weer nauwelijks naar om.... De kipjes zelf zijn ook niet echt bang van hem.
Ook binnen zal hij niet snel een poes achterna gaan, tegenover op straat..... ho maar, dan is hij nauwelijks te houden.
Eigenlijk is dus alles wat binnenshuis is "aanvaard" en alles wat buitenshuis is "jachtspeelgoed", daar komt het op neer.
We werken nog volop aan het verbieden van opjagen van kippen in de tuin met hem, maar ik vrees dat dit nooit helemaal gaat lukken.... En al zeker niet waar wij niet bij zijn.


Hou oud is je staff?.
Onze pitbull is als pup opgevoed Door onze kat, dus voor katten alleen maar eerbied.
Maar we hebben hem de rest echt d.m.v trainen volgens roedelmethode afgeleerd achter vogels e.d aan te gaan.
Hij mag zijn jachtinstinct alleen gebruiken op commando. Het bekende zoek en vind spel.
Succes en volhouden ze kunnen koppig zijn. Onze is nu 3.1/2

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Jack Russell en konijn

Berichtdoor kiekenboerinneke » 20 jan 2016 18:05

Fleurtje: Nelson is 2,5 jaar oud. Ik probeer hem al sinds ik hem heb om van de kipjes af te blijven ( bijna 2,5 jaar dus :mrgreen: ) betreft de poezen: ik heb er 5, en er is er maar eentje die hem uitdaagt door te blazen... en dan begint het spel van "kat en hond". Verder is hij niets dan lief met de poezen ( op 2 na allemaal Maine Coone/ half Maine Coone )
Hier met moeder ( links ) en zoon ( rechts )
Afbeelding
Mijn vorige hond was ook een Pittje... ( gotta love 'em :ilove: ) die kon "in vrede" leven met de - toen - loslopende kuikens... Eens alle kippen uit de ren waren deed hij wel een poging tot, maar gezien zijn bejaarde leeftijd ( hij is 14 geworden ) had dat niet meer zo'n indruk op de dames. :gutgut:

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Jack Russell en konijn

Berichtdoor kiekenboerinneke » 20 jan 2016 18:08

Mijn vorige pitt was ook opgevoed door de poes... Nelson dus ook... En het is eraan te merken. :mrgreen:
Wat is precies de roedelmethode? Ik heb met Nelson wel een jaar schoolgelopen, maar sta wel open voor andere trainingstechnieken ;)


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten