Hond poept bloed, door kippenpoep?

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor Skadi » 05 jul 2016 11:00

Mijn hond poept erg veel bloed, en ga zo naar de dierenarts. Ik kan alle kaarjes en dergelijke gebruiken nu.. :(

Ben er vannacht een keer of 6-7 uit gemoeten omdat ze aandrang had. Wilde het vanmorgen gaan opruimen, en zag haar wéér poepen, bijna geen poep en er kwam echt veel bloed mee. De andere hoopjes van vannacht lag ook bloed bij.

Heb gelijk de dierenarts gebeld, en om 11:40 een afspraak. En ik denk dat de reden de kippenpoep is.. Dus als dat zo is, gaan de kipjes weer gewoon in een ren ipv los in de tuin.. :?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor Fryske » 05 jul 2016 14:44

Een hond poept geen bloed door kippenpoep. Klinkt alsof hij/zij iets gegeten heeft wat binnenin iets beschadigt heeft.

Succes en sterkte!

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor Skadi » 05 jul 2016 14:48

Het is gelukkig geen virus, wat wel degelijk door kippenpoep veroorzaakt kan worden. Maar een acute darmontsteking, dus iets gegeten wat de dunne darm heeft laten ontsteken. Ze heeft nu een injectie gehad en krijgt antibiotica en diarreeremmers + kip/rijst de komende tijd tot haar ontlasting goed is.

Wat schrikken was dat zeg,pfff. :?

Marika
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2014 13:25
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor Marika » 07 jul 2016 18:58

Onze vorige hond heeft in d'r leven veel kippenstront gegeten. Nooit darmproblemen daarvan gehad.
Wil je het zekerheid hebben van de oorzaak, dan lijkt me een eliminatie dieet geen slecht idee.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor jantien » 11 jul 2016 12:41

Onze beide honden hebben altijd op de boerderij gewoond tussen ca 100 kippen, geiten, ganzen en eenden.
Nooit ziek geworden van de uitwerpselen en die waren er toch genoeg :mrgreen:

Hoe gaat het nu met je hond?

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor Skadi » 11 jul 2016 12:48

Lief dat je het vraagt. We zijn vrijdag terug naar de dierenarts gegaan omdat ze ontzettende jeuk had, dit merkten wij omdat ze de hele dag rondjes draaide op haar kontje en steeds hapte naar haar achterste. (Heel erg om te zien en niks te kunnen doen)

Ze hebben haar anaalklieren uitgedrukt, omdat ze hier wel vaker last van heeft gehad en omdat ze door de diarree geen harde ontlasting had waren die klieren dus ook super vol.
Maar dit weekend heeft ze nog ontzettende jeuk gehad, dus dacht misschien ligt het aan de antibiotica. Ze heeft vandaag nog geen jeuk gehad dus ik denk dat mijn vermoeden juist was. Zodra ze weer jeuk begint te krijgen bel ik de dierenarts maar weer.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Hond poept bloed, door kippenpoep?

Berichtdoor jantien » 11 jul 2016 12:56

Ach wat sneu.
Hopen dat de jeuk nu weg blijft en hond weer goed opknapt!


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten