shetland pony

Gebruikersavatar
debby
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 apr 2005 12:16
Land:
M/V: V
Locatie: Stekene

shetland pony

Berichtdoor debby » 21 aug 2006 13:00

We hebben bijna onze eigen shetlandpony.
Al ongeveer 6 maanden ben ik op zoek naar de geschikte pony voor onze kindjes. Uit de duizenden advertenties op internet zijn er voor ons nog een 4 tal overgebleven. Maar nu is het dus echt moeilijk aan het worden. Ik kan niet kiezen!.
De verschillende mogelijkheden zijn
een bruin ruintje van 85 cm
een zwart ruintje van 1m
een zwarte merrie met veulen
of een bruine merrie met veulen
Ze zijn allemaal zadelmak en kindvriendelijk
pfff ik zou ze allemaal willen, maar daar hebben we geen plaats voor:-)
Dit weekend gaan we waarchijnlijk de knoop doorhakken. Ik ga met m'n schoonbroer nog eens alle paardjes bekijken en dan beslissen!

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Berichtdoor wisje » 21 aug 2006 13:06

Spannend hoor!!!

Ik zou met het kiezen je kids meenemen en kijken welke pony het best op het kind reageert. Daar zal de pony waarschijnlijk het liefst voor moeten zijn.
Dan maakt kleur of geslacht niet uit, alleen karakter.

Ik hoop dat de keuze goed gaat en we gauw foto's tegemoet kunnen zien ;)

Gebruikersavatar
liekje
Berichten: 622
Lid geworden op: 07 jul 2006 16:38
Land:
M/V: V
Locatie: Flevoland

Berichtdoor liekje » 21 aug 2006 13:54

ben het helemaal met wisje eens... je merkt snel genoeg met welke van de 4 het meteen klikt...

Gebruikersavatar
debby
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 apr 2005 12:16
Land:
M/V: V
Locatie: Stekene

Berichtdoor debby » 21 aug 2006 14:24

het probleem is dat we er al naar 2 zijn gaan kijken, en het dus bij allebei meteen klikte:-)

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Berichtdoor wisje » 21 aug 2006 14:28

In dat geval ga je voor de mooiste ;)

Barbara
Berichten: 1547
Lid geworden op: 18 apr 2006 16:52
Land: NL
M/V: V

Berichtdoor Barbara » 21 aug 2006 15:35

en ja, ik zou ook een afspraak maken met een da. zodat je zeker weet dat het gezond is. ik zou zelf sneller voor een grotere shetlander kiezen zodat als het goed klik ze er lekker lang op kunnen rijden. maar dat ligt natuurlijk ook aan de leeftijd en grote van de kinderen.

ruin/merrie maak niet uit. het is wel leuk een veulen maar wat wil je daarmee doen als je genoeg ervaring heb kan je hem zadelmak maken maar dat kan pas met een leeftijd van 2 jaar. en duurd misschien nog even.

Gebruikersavatar
debby
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 apr 2005 12:16
Land:
M/V: V
Locatie: Stekene

Berichtdoor debby » 21 aug 2006 16:29

Ik zou wel graag een veulen hebben, omdat er dan voor mij ook een beetje een uitdaging inzit. Inderdaad om het zadelmak te maken enzo. ik zou hem of haar ook graag voor de kar spannen. Moesten de kindjes dan snel hun interesse verliezen, staat hij niet gewoon weg te kwijnen.

johny
Berichten: 1538
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:33
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: brugge

Berichtdoor johny » 21 aug 2006 16:36

Ik zou dan gaan voor een merrie met veulen. (als je het veulen kan/gaat houden). Dan staat ie niet zo alleen. Met twee is altijd leuker dan alleen hé.

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Berichtdoor wisje » 21 aug 2006 16:41

Zijn de veuldens hengst of merrie????

In dat geval zou ik dan wel oor het merrieveulen gaan, dénk ik. Lijkt me makkelijker samen te houden, dan wanneer je een hengstveulen hebt. Als een hengst zich gaat laten zien, kan hij gemeen worden tegen je kids...

Wat is het leven soms moeilijk hè???? ;)

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

Berichtdoor robert45 » 21 aug 2006 18:00

Barbara schreef:en ja, ik zou ook een afspraak maken met een da. zodat je zeker weet dat het gezond is. ik zou zelf sneller voor een grotere shetlander kiezen zodat als het goed klik ze er lekker lang op kunnen rijden. maar dat ligt natuurlijk ook aan de leeftijd en grote van de kinderen.

ruin/merrie maak niet uit. het is wel leuk een veulen maar wat wil je daarmee doen als je genoeg ervaring heb kan je hem zadelmak maken maar dat kan pas met een leeftijd van 2 jaar. en duurd misschien nog even.


zullen we er 3 jaar van maken ZADELMAK maken ;) .


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast