friese ruin

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: friese ruin

Berichtdoor JustKarin » 10 dec 2011 11:59

Ja José, helemaal gelijk!
Gaaf Chaamse Hoen, zo weken wij ook.
Mijn AV is inmiddels 21, mijn dochter kwam even uit Barcelona (daar woont ze), sprint in de wei zo erop en galoppeert een paar rondjes. Ik had er eens een meisje van 18 op als verzorgster, die kwam vragen of ze een zweepje mocht gebruiken. Dit is een endurancepaard, die heeft echt geen zweepje nodig om te lopen :mrnono:
Ik zei: ja zeker, maar waarvoor wil je dat gebruiken? Om hem aan te drijven zei ze.
Ik zei dan weet ik iets beters. Ik heb zadel en hoofdstel er af gehaald en haar zo op de blote rug geparkeerd. Zo, en ga nu maar eens bedenken hoe je met alleen jezelf kunt communiceren met deze heer. Bedenk iets om te sturen, vooruit te gaan, opzij, achteruit. ;)
Minder is meer.
Een bit/stokje etc is voor finetuning van de communicatie. Zonder communicatie heb je er niets aan.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: friese ruin

Berichtdoor Pukkie » 10 dec 2011 17:51

Dat zweepje Karin :mrnono: , een van onze paarden was ¾ volbloed, met een flink tempo, dat was eerder afremmen dan gassen :gutgut: . Kwam er zo'n hoog wedstrijdpiefje langs en wilde ook wel even kijken hoe ze reed (was een oud ZZ-wedstrijd paard), met sporen en een zweep :shock: dacht het effe niet mister :gluiplach: sporen gaan af, maar hij had echt wel een zweep nodig, good luck, als je d'r rijd met zweep leer je vliegen :gna: maar dat kon hij toch zeker wel aan. Na 2 minuten lag meneer op z'n bakkes in het zand :mrnono: Ik zei het toch :whoea: Hij is er niet nog een keer opgekropen, terwijl wij en de ukkies er wel opzaten, bij stoere volwassenen was het een kreng, en bij ons en de kids veranderden ze in een softie :gulzig:

Ik weet dat wij ook als kind al, zo op het paard gepleurt werden :mrnono: , niks zadel.

Een van de paarden had een hoge schoft wat best wel eens pijnlijk was om zo te rijden, dus dan reden we met een los dekje onder een voltigeband, heerlijk. Dat paard kon je op gedachten besturen, ik vind sowieso dat je een bepaalde "klik" met een paard moet hebben wil je er goed op kunnen rijden. Er moet vertrouwen van 2 kanten zijn.

Ik heb wel eens paarden gereden, waar je gewoon geen klik mee hebt, en dat rijd gewoon niet fijn/anders :?

Maar wel een beetje :offtopic: :gutgut:
Laatst gewijzigd door Pukkie op 10 dec 2011 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: friese ruin

Berichtdoor JustKarin » 10 dec 2011 22:58

Erg offtopic maar erg leuk om te lezen :D

Ik hoop dat die leuke Fries hier uit dit topic ook een leuk mens krijgt!


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten