Kraaiachtigen doden mag dat?

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 26 sep 2010 13:26

Vreten ze van mijn graantjes, graszaad oid...geen probleem, maar van mijn dieren blijven ze af !!!
_________________


Ik heb echt moeite met het gemak waarmee over het algemeen dit soort dingen, dieren doden dus, gebeuren. Landbouwgrond kan je niet afsluiten maar als het om je eigen dieren gaat dan zijn die veilig in hermetisch afgesloten rennen. Van top tot teen stevig en kleinmazig gaas. Dat is een keuze, het is duur en als je dieren los wilt laten lopen is dat ook een bewuste keuze. Maar dan neem je het risico dat het evt een keer mis kan gaan op de koop toe.

Een nepvogel aan een hengel is ook als oplossing aangedragen.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Zweedse Kip » 26 sep 2010 13:50

@ Lies
Kom jij dan maar hier heen...ik zorg voor de spullen en ga jij maar in de rotsgrond palen slaan ed en in het bosgedeelte de ren overdekken met wat je maar wil. Maak het maar ekstervrij voor ze.
Succes !!!

Dat dan alle andere vogelsoorten, eekhoorntjes, ed niet meer in dit gedeelte kunnen broeden, scharrelen ed...ach dat maakt niet uit he...als de ekster maar gespaard blijft. Moeten 50 soorten wijken voor dat zwart-witte moordende mormel.

En ik schreef ALS het de manier is.... Ik heb niet gezegd dat ik het al gedaan heb of ga doen. Wil ook liever diervriendelijkere methodes gebruiken.
Vogelverschrikker, CD's ( eksters zijn gek op blingbling dus lijkt wel of ze aangetrokken worden) spiegels helpt geen moer. Het schrikt alleen de andere vogelsoorten af.

En ik zoek zeker niet de makkelijke weg...ach maak maar dood want het stoort mij .....zal niks doden als het niet nodig is hoor. Maar ik vecht als een leeuwin voor mijn vent, kids en beestjes.Alhoewel die kerel van mij zijn eigen boontjes makkelijk kan doppen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 26 sep 2010 15:54

Zweedse Kip schreef:@ Lies
Kom jij dan maar hier heen...ik zorg voor de spullen en ga jij maar in de rotsgrond palen slaan ed en in het bosgedeelte de ren overdekken met wat je maar wil. Maak het maar ekstervrij voor ze.
Succes !!!

Daar heb ik geen gelegenheid voor. Persoonlijk zou ik er iets op verzinnen of kiezen voor de situatie zoals die is. Eén voordeel heb je. In rotsgrond kunnen geen rovers ergens onderdoor graven. (Misschien iets met cement doen> er worden tenslotte ook huizen gebouwd bij jullie dus het moet wel kunnen. Maar dat kan best onbetaalbaar zijn.)


Dat dan alle andere vogelsoorten, eekhoorntjes, ed niet meer in dit gedeelte kunnen broeden, scharrelen ed...ach dat maakt niet uit he...als de ekster maar gespaard blijft. Moeten 50 soorten wijken voor dat zwart-witte moordende mormel.

Daar haal je wat aan.. ik zou dat vreselijk vinden om te zien als mens, jij dus ook. De vraag is hoe serieus de ekster soorten in het voortbestaan bedreigd. Dat is niet makkelijk in te schatten denk ik. Maar als alles wordt uitgeroeid door zijn vraatzucht dan heeft hij op een geg. moment ook geen eten meer.. Het gaat om evenwicht. Als er teveel eksters zijn dan is daar een oorzaak voor. Maar dan nog kan je beter de omstandigheden die voor het overschot zorgen wegnemen dan ze steeds maar weer afschieten als dat mogelijk is. Over het algemeen is menselijk ingrijpen geen goede oplossing. In zuid europa is het rattenbestand in evenwicht bijvoorbeeld. Hier worden ze op weerzinwekkende manieren soms gedood en ze blijven maar fokken.. Ik denk niet dat je veel aan het eksterprobleem kan doen behalve ze bij je eigen dieren weg proberen te houden.


En ik schreef ALS het de manier is.... Ik heb niet gezegd dat ik het al gedaan heb of ga doen. .

Die opmerking begreep ik eerst niet helemaal ;)

En ik zoek zeker niet de makkelijke weg....
[/quote]
Dat had ik ook niet gedacht :-D

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Zweedse Kip » 26 sep 2010 16:27

Bomen vellen op plek te maken voor een ren ?? Alles afzetten met gaas? Zodat de andere vogels, eekhoorns niet op die plek kunnen leven, scharrelen, broeden...dat bedoelde ik .

Iets met cement/beton...uh....dan moet je toch gaten graven oid om beton in te storten.
Huizen op t platteland worden op vlakke stukken neergezet.
Heel ander bouw dan in NL of in de grote steden van Zweden.Niet te vergelijken dus.

Nee tis makkelijk praten..... maar als je tegen degene dan zegt: Ga je gang, doe het maar, maak het maar...dan krabbelen ze wel terug. Want dan zien ze dat het bijna onmogelijk is.
( jij bent niet de enige )
" Even " een TV kabel trekken, waterleiding doorvoeren van het huis naar t gastenhuis.Glasfiber aanleggen naar je huis ....Alle "gasten" die hier geweest zijn , denken er net zo makkelijk over...maar als je ze de vrije hand geeft om het dan maar even te doen....dimmen ze wel in.

Maar we gaan helemaal off topic.

Je vraag was of het mocht....en die vraag is beantwoord.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 26 sep 2010 17:52

Nee tis makkelijk praten..... maar als je tegen degene dan zegt: Ga je gang, doe het maar, maak het maar...dan krabbelen ze wel terug.

Jij legt het probleem bij mij neer dus ik denk eventjes mee. En het het hoeft allemaal helemaal niet maar dat een veilige ren je dieren beschermt dat is gewoon waar. In jou geval is dat lastig, dat blijkt nu je het hebt uitgelegd. Maar jou geval is gelukkig geen regel. Dit is dan de keerzijde van in Zweden wonen met veel ruimte.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Zweedse Kip » 26 sep 2010 21:57

Ik leg het probleem niet bij jou( of een ander ) neer hoor.....
Iedereen die het beter weet , mag van mij komen om het beter te doen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 26 sep 2010 22:04

Zweedse Kip schreef:Ik leg het probleem niet bij jou( of een ander ) neer hoor.....
Iedereen die het beter weet , mag van mij komen om het beter te doen.


Ik zie niet in hoe ik het beter kan weten omdat jij de situatie beter kent dan ik. Ik gaf slechts aan dat dieren in een ren die van top van top tot teen dicht is veilig zijn en daar blijf ik bij. Want dat is gewoon zo! Bij jou lukt dat dus niet zo makkelijk. Maar daar kan ik niets aan doen.

Kiptaro
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2009 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Kiptaro » 26 sep 2010 22:37

geweldig dat kraaien op deze lijst staan, het is echt sneu om te zien hoe hele generaties jonge eenden worden opgevreten en absoluut geen kans maken.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor Lies » 26 sep 2010 23:42

Kiptaro schreef:geweldig dat kraaien op deze lijst staan, het is echt sneu om te zien hoe hele generaties jonge eenden worden opgevreten en absoluut geen kans maken.

Mmmm dan mis ik een aantal diersoorten, zal ze maar niet noemen want ik breng verder niet graag mensen op ideeën in dit geval. Alhoewel, ik weet er één die ik wel graag noem: de mens! Niet specifiek naar jonge eendjes want we zijn ook wel weer sentimenteel maar in het algemeen zeker.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Kraaiachtigen doden mag dat?

Berichtdoor brenda17 » 27 sep 2010 12:18

In Amsterdam worden zoveel duiven, meeuwen en andere vogels gevangen om ze daarna in te laten slapen.
Een duif vermoord geen andere dieren.. een kraai wel..
Zo oneerlijk is het leven nou eenmaal.


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten