boerkesparkieten willen niet broeden

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
Vorwerk
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 mar 2008 11:01
Land:
M/V: V
Locatie: Puiflijk

boerkesparkieten willen niet broeden

Berichtdoor Vorwerk » 01 apr 2011 10:50

Hallo, Ik heb zo'n 3 a 4 jaar geleden jonge Boerkeparkieten gekocht. Een pop en een man. Dit onderscheid is duidelijk te zien want de man heeft een blauw voorhoofd en de pop niet. De pop is ook iets kleiner dan de man. Er werd mij toendertijd verteld dat het zeer makkelijk te broeden vogels waren. Speciaal broedhok op maat gemaakt voor hun, ze gaan er wel in, voeren elkaar maar verder blijft het daarbij. De vogels zitten bij mij in de volliere. De man zit af en toe wel een (kunst)bloem, welke ik in de volliere heb zitten qua beplanting, de wippen maar niet de pop! Ze zijn levendig genoeg en gezond. Fluiten, roepen, vliegen etc.

Wie o wie weet wat hier het probleem is. Ik weet het niet meer en ik vind het rot om ze weg te doen, maar ik zou toch graag jongen willen hebben.


Groetjes
Vorwerk

Gebruikersavatar
Penne
Berichten: 814
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:47
Land: Belgium
M/V: M
Locatie: Pajottenland

Re: boerkesparkieten willen niet broeden

Berichtdoor Penne » 01 apr 2011 12:51

Er zal wel een van de twee vogels niet vruchtbaar zijn, zoals je al aanhaalde zijn bourke parkieten vrij goed te kweken. Indien je voliere groot genoeg is kan je er misschien nog een extra koppel bij plaatsen..

Balisto
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2011 18:36
Land: Nederland
M/V: M

Re: boerkesparkieten willen niet broeden

Berichtdoor Balisto » 03 apr 2011 16:27

Bourkes zijn ongelooflijke mieperts als het om kweken gaat. Gewoon meerdere verschillende broedblokken ophangen, stuk of 3, pas dán zou ik andere vogeltjes aanschaffen. Soms is het broedblok nét niet goed genoeg voor mevrouw en gaat ze erin zitten mokken maar vertikt het om eitjes te leggen.

Groetjes!

Gebruikersavatar
Vorwerk
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 mar 2008 11:01
Land:
M/V: V
Locatie: Puiflijk

Re: boerkesparkieten willen niet broeden

Berichtdoor Vorwerk » 05 apr 2011 11:31

Ik heb al diverse broedhokken hangen, maar ze slopen alleen de boel (halen alle materiaal eruit) en verstoren de rest van de vogels.

Ik denk daarom ook dat ik ze maar weg doe!

Zijn er misschien nog gegadigden die ze wil hebben?


Groetjes Vorwerk


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast