kauw houden

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
chrisgraaf
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2012 19:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: kauw houden

Berichtdoor chrisgraaf » 30 mei 2013 18:22

nyckle schreef:De korhoen, maar die kun jij niet betalen.Kost miljoenen €.


zijn er echt mensen die korhoenders fokken??
en trouwens vind dit ook dom je zegt eerst dat hij beter beschermde dieren kan gaan houden, dan vraagt hij wat en noem jij alleen de korhoen, die hij niet kan betalen :crazyeyes:

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: kauw houden

Berichtdoor Sandra » 30 mei 2013 21:24

Hoi Eugene

Dank je wel voor je antwoorden, ik vroeg het aan je van je leeftijd.
Je hebt al best wat soorten als ik het zo lees.
Mits een vogel niet geringd is of niet in gevangenschap geboren mag je deze niet houden als huisdier. Je overtreedt dan namelijk de flora en fauna wet.

In welke regio woon je? Misschien is het voor jouw mogelijk om bij een vogelopvang te gaan werken?

eugene
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2013 08:00
Land: Nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor eugene » 30 mei 2013 21:33

[quote="Sandra"]Eugene,

Zou je zo vriendelijk willen zijn je eerst conform de regels ook even voor te stellen in het voorstel forum. Daarnaast leest het ook ene stuk fijner als je gebruik maakt van; hoofdletters, komma's en punten.

En dit is voor mijn eigen beeldvorming wat is je leeftijd?[/quote

Hallo sandra,

Sorry voor het ongemak ik heb een beetje dyslexie dus Nederlands is neust mijn sterkste vak begrijpt u
Maar ik snap het!
Maar begrijp ik nou dat dit forum van u is ?
Want dan heb ik een vraag, er stont bij voorstellen dat dat niet verplicht is is dat het wel?
En er staat ook een stukje over vogels en kwartels enzovoort dus dat snapte ik even niet?

Mvg eugene

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: kauw houden

Berichtdoor Sandra » 30 mei 2013 21:46

eugene schreef:
Sandra schreef:Eugene,

Zou je zo vriendelijk willen zijn je eerst conform de regels ook even voor te stellen in het voorstel forum. Daarnaast leest het ook ene stuk fijner als je gebruik maakt van; hoofdletters, komma's en punten.

En dit is voor mijn eigen beeldvorming wat is je leeftijd?[/quote

Hallo sandra,

Sorry voor het ongemak ik heb een beetje dyslexie dus Nederlands is neust mijn sterkste vak begrijpt u
Maar ik snap het!
Maar begrijp ik nou dat dit forum van u is ?
Want dan heb ik een vraag, er stont bij voorstellen dat dat niet verplicht is is dat het wel?
En er staat ook een stukje over vogels en kwartels enzovoort dus dat snapte ik even niet?

Mvg eugene



Haha nee hoor het forum is niet van mij, en ik dacht dat het verplicht was maar dat heb ik zelf ook niet goed gelezen...sorry daarvoor.
Dyslexie is ook wel lastig maar door oefenen met hoofdletters bij het begin van zinnen en werken met leestekens is voor de toekomst voor jouw wel een goede oefening.

Ik heb trouwens discalculie dat is het zelfde alleen dan met cijfers.

Je laatste vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

peter 31
Berichten: 470
Lid geworden op: 15 feb 2012 15:38
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor peter 31 » 30 mei 2013 23:04

Natuurlijk is dat verboden zo maar uit zetten dat bedoel ik ook niet,ik bedoel samenwerking met de instanties die zich daarmee bezig houden,met wettelijke papieren,overlaatst is zo een introductie geslaagd,en die vogels kwamen ook van liefhebbers,dus het werkt,en ik hoop dat iedereen dat begrijpt

janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor janco96 » 31 mei 2013 15:38

nyckle schreef:De korhoen, maar die kun jij niet betalen.Kost miljoenen €.

.........

janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor janco96 » 31 mei 2013 15:39


janco96
Berichten: 1106
Lid geworden op: 03 aug 2009 09:25
Land: nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor janco96 » 31 mei 2013 15:40

eugene ik geef je een paar tips. hou gewoon de dieren die je nu hebt en kijk als je ouder bent en eigen huis of je cites etc kan regelen en roofvogel mag houden in die gemeente en loop paar weken mee met valkenier.

eugene
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2013 08:00
Land: Nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor eugene » 12 jun 2013 07:04

Ik woon vlak bij woerden maar weet niet of daar een vogelopvang zit.
iedereen moet me goed begrijpen he ik wil de dieren helpen.
als er bijvoorbeeld een uit het nest is evallen maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
zijn er ook eens jongens die wel om de natuur geven plaats van het kopot te maken mogen ze niet helpen :frown:
Sandra schreef:Hoi Eugene

Dank je wel voor je antwoorden, ik vroeg het aan je van je leeftijd.
Je hebt al best wat soorten als ik het zo lees.
Mits een vogel niet geringd is of niet in gevangenschap geboren mag je deze niet houden als huisdier. Je overtreedt dan namelijk de flora en fauna wet.

In welke regio woon je? Misschien is het voor jouw mogelijk om bij een vogelopvang te gaan werken?

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: kauw houden

Berichtdoor Beun » 12 jun 2013 07:19

eugene schreef:Ik woon vlak bij woerden maar weet niet of daar een vogelopvang zit.
iedereen moet me goed begrijpen he ik wil de dieren helpen.
als er bijvoorbeeld een uit het nest is evallen maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
zijn er ook eens jongens die wel om de natuur geven plaats van het kopot te maken mogen ze niet helpen :frown:


Een kauw opvoeden en houden is niet de natuur helpen. Dat is jezelf een lol doen omdat je dat leuk vindt. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Een kauw die jij opvoedt als mens zal nl nooit meer onderdeel van de natuur worden in de meeste gevallen. Zou je de kauw naar de opvang brengen en hij wordt niet door mensen tam gemaakt en alleen gehouden maar met andere kauwen dan maakt hij nog een kans om weer de natuur in te gaan. Dan zou je dus door het ritje naar een opvang de kauw kunnen helpen. Geef hem anders mee aan de dierenambulance of breng hem naar een dierenarts. Die zorgen dan wel dat het dier ergens komt waar het evt kan verwilderen na grootbrengen. Nooit zelf klooien met dieren die zichzelf hechten aan mensen.


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast