Kleine gouldamadines uit nest gewerpt door ouders

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Kleine gouldamadines uit nest gewerpt door ouders

Berichtdoor DeKwartels » 03 apr 2021 13:30

Sinds een paar weken terug heb ik een paar gouldamadines die op 5 eieren zaten te broeden. Eergisteren zag ik dat er twee eieren waren verdwenen later die dag zag ik dat er 2 doodde kuikens aan de andere kant van de kooi lagen. Gisteren was er nog een uitgekomen en hebben ze die ook meteen er uit gegooid ik zag het niet gebeuren maar toen ik thuiskwam zag ik het liggen met een grote wond op z’n hoofd. Ik dacht dat het dood was aangezien het helemaal koud was en niet meer bewoog. Ik heb het alsnog in de broedmachine gelegd samen met de twee overgebleven eieren. 1 van de eieren is later die dag uitgekomen en de andere was al dood omdat de ouders ook de eieren links lieten liggen. Nu heb ik een vraag: een van de gouldamadines die ik gisteren al een beetje eten heb zitten geven had vanmorgen nog steeds een hele volle krop bijna even vol als gister avond. Wat heeft dat te betekenen?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kleine gouldamadines uit nest gewerpt door ouders

Berichtdoor tuff cookie » 03 apr 2021 13:43

Als het kropje nog vol zit hebben ze het niet kunnen verteren. Bij kuikens is het zo dat als ze het te koud hebben dan verteren ze slecht. Ik weet zelf niet wat ze moeten eten en of ze nat voedsel nodig hebben of droog en of ze moeten drinken.

DeKwartels
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 sep 2020 18:26
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kleine gouldamadines uit nest gewerpt door ouders

Berichtdoor DeKwartels » 03 apr 2021 14:17

Ik ben namelijk erg bang voor dat het eten in de krop gaat rotten

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kleine gouldamadines uit nest gewerpt door ouders

Berichtdoor tuff cookie » 03 apr 2021 16:08

Ja, die kans is er zeker.


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten