foto`s van onze beestenboel

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor Kuckeltje » 07 apr 2012 21:09

ja leuk We kijken al uit naar de foto's

jasper-arco
Berichten: 331
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:57
Land: nederland
M/V: M

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor jasper-arco » 07 apr 2012 21:49

marvin2985 schreef:in amsterdam is het ook redelijk normaal dat er tamme ganzen en muskuseenden, verwilderd of niet rond lopen langs de sloten, hier is het niet veel anders alleen meerdere soorten.

gelukkig is iedereen hier ook heel erg tolerant hoor. ze hebben wel wat anders om zich druk over te maken, de laatste tijd heel veel roofovervallen in de buurt geweest en dan zijn ganzen en hun herrie erg handig!!

jasper, als er hier een dier overdreven agressief gedraagt of iemand heeft klachten daar over dan zullen die dieren ook zeker regelrecht naar de slacht gaan! verder vind ik je reactie een beetje overdreven en negeer ik het dus ook maar.


ja slachten is wel makkelijk hoor!!!!! wat stom zeg!!! zet het in een hok hoef je hem ook niet te slachten!! negeer het maar dat zullen mensen ook met jou doen!

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 07 apr 2012 22:25

wat doe jij dan met de haantjes die je over heb? of de kippen die er niet goed genoeg uit zien voor tt?
waarom zou je een dier in een hok zetten als hij net zo goed de vrijheid kan hebben die hij hier heeft.
beetje jaloers ofzo dat je die onzinnige dingen hier zet??
hier hebben de dieren het goed en de mensen hier ook en dat jij zo bekrompen bent dat je het niet leuk vind kan ik niks aan doen en ben erg blij dat mensen zoals jij hier niet in de buurt wonen.

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor laikaschat99 » 07 apr 2012 23:05

Verhitte discussie, hier. Ik ga me er niet mee moeien, denk ik. Ik weet ook niet voor welke kant ik kies. Beide kanten klinken zo redelijk.
Toch jammer van dat kuikentje. Nogal stom dat het diertje moest sterven gewoon omdat je geen zin had ze vast te zetten. Ook dat met die honden vind ik nogal stom. Honden mogen niet loslopen, maar kippen en ganzen wel? Ook met dat veldje, ben ik het er niet mee eens. Onze kippen liepen 2 jaar rond in onze tuin en dat is een grote ruimte, en toch was heel onze tuin onder gepoept. En ik heb ganzen al eens bezig gezien en dat is nog eens dubbel zo erg. Ik weet dat het erg irritant is om met poep in je tuin te moeten komen.
Ook vind ik dat 2 mensen genoeg is om je dieren vast te zetten. Iedereen moet het leefbaar vinden. Jij zegt dat die 2 mensen lopen te zeuren, maar misschien hebben die mensen wel een goede reden. Bijvoorbeeld dat jij tuinen van andere mensen, en de buurt, als jouw tuin ziet en de plek ziet waar jij jouw kippen en ganzen kan doen rondlopen.

Toch vind ik het fijn zo te zien en ik moet toegeven dat als je in mijn straat zou wonen, ik gerust regelmatig zou langskomen. Ook zou ik er denk ik niets op tegen hebben. Ik zou toch eerder in mijn eigen tuin zitten dan op straat. Ik zou wel geen kippen van jou in mijn tuin willen. Ik kweek raszuiver, dus dan zou het niet zo tof zijn moest er een verkeerde haan bij mijn kippen komen.

Nou ja, heb ik toch staan zagen :) Nou ja, zo denk ik erover. Je hebt in ieder geval een leuke beestenboel en ik wens je er nog veel geniet van. Groetjes!

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 08 apr 2012 09:07

ik begrijp je punt wel hoor. maar je kan je kat dan ook niet meer buiten laten lopen want die kan ook overreden worden en je kind zou dan ook niet alleen buiten mogen lopen omdat die ook dood gereden kan worden.

over die honden vind ik ook niet nodig maar vind dat als je een roofdier bezit je altijd moet opletten met die dieren.
ik zal mijn slang ook nooit bij een kind houden. dat honden sociaal meer geaccepteerde dieren zijn dan ganzen begrijp ik maar waarom zouden die wel los mogen lopen en overal mogen poepen maar de ganzen van iemand anders niet?
waarom zouden honden wel geluidsoverlast mogen maken door te poepen of bij iedereen door de tuin mogen lopen en ganzen niet.

nou zo kan ik nog wel even door gaan en ben ondertussen erg blij met mijn buren.

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor laikaschat99 » 08 apr 2012 09:30

Ik moet spontaan even glimlachen. Eigenlijk spreek je jezelf tegen.

marvin2985 schreef:Maar waarom zouden die wel los mogen lopen en overal mogen poepen maar de ganzen van iemand anders niet?


Omgekeerde vraag, waarom zouden jouw ganzen wel mogen rondlopen en los mogen lopen en overal poepen, maar de honden van anderen niet? ;)

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 08 apr 2012 09:45

en dat bedoel ik dus precies.
ik zou er nooit zo maar over klagen dat hier honden poepen, vind ik ook helemaal niet erg, maar als iemand zou klagen over ganzenpoep die zelf zijn hond op het veld laat poepen vind ik dat ze niks te zeggen hebben.
laat iedereen in zijn waarde en gun elkaar een hobby, hier in amsterdam kan dat, bij jullie misschien niet en daarom ben ik zo blij met amsterdam.

er word hier amper geklaagd, we wonen met 790.000 mensen op een stukje van 20 vierkante kilometer en we hebben amper tot geen last van elkaar, ik kijk wel eens rijdende rechter en daar heeft mevrouw 1 last van de haan van mevrouw 2 die 300 meter verderop woont. hahaha.
in amsterdam noord was een man die voerde en had ongeveer 30 reigers, hij mocht ze van de rijdende rechter houden en blijven voeren maar wel minder en midden op het veld. daar waren de buren tevreden mee en was opgelost, het probleem met de haan was niet opgelost... daar ligt het verschil denk ik.

P.s iedereen is welkom om te komen kijken als je toch in de buurt van amsterdam bent.

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor laikaschat99 » 08 apr 2012 09:51

Maar je vind het wel erg dat honden los lopen, heb jezelf gezegd. Ik zou eerlijk gezegd niet zo graag een kwaaie gans tegenkomen. Ik heb het al eens voorgehad, dat er een gans op me af kwam, en ik was snel weg. Die beestjes kunnen ook gevaarlijk zijn, al zijn ze zo mooi. Maar goed, als jouw buren er geen problemen mee hebben, sommige misschien omdat ze te bang zijn.

In ieder geval zijn het prachtige dieren en heb jij erg veel geluk met je buren.

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor marvin2985 » 08 apr 2012 10:11

nee ik vind het geen probleem als honden los lopen, zolang de baas maar verantwoordelijkheid neemt voor zijn hond, ze mogen best los lopen, zolang ze mijn dieren niet dood bijten, als ik een kip had gehad die honden zou aanvallen zou ik ook mijn verantwoordelijkheid nemen en de kip vast houden of weg doen.
heb toevallig van de week mijn 2 tamme ganzen weg gedaan omdat er een vrouw aangaf er echt bang voor te zijn. ze zijn niet gevaarlijk want ganzen hebben een bijtkracht van een wasknijper en als je op ze af loopt zullen ze snel weg lopen, uiterlijk vertoon hebben ze wel maar omdat die vrouw ze echt eng vond heb ik ze weg gedaan.
de rest van de buurt vind dat erg jammer en 1 vrouw heb zelfs huilend aan de deur gestaan omdat ze zo gehecht was aan die ganzen. maar in zo`n geval houdt ik dus wel degelijk rekening met mijn buren... maar dan gaat het ook echt ergens om en is het niet zeuren om het zeuren.

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: foto`s van onze beestenboel

Berichtdoor laikaschat99 » 08 apr 2012 10:14

Toch jammer dat je ganzen moet wegdoen/dooddoen omdat je ze niet achter draad zet. :?


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten