Brahma's

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor Peppie » 07 mar 2013 14:15

He lies,als je een goudpatrijs haan zoekt is mijn willem misschien wel iets voor je. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem wegdoe en bij jou weet ik zeker dat hij een goed thuis krijgt. Hij is heel lief en negeert hier de zijdehoennhaantjes in de wei naast hem gewoon compleet. Maar hoe dat met een grote haan zal zijn weet ik niet. Vorig jaar liepen hier wel de jonge Hanen bij,maar dat is ook natuurlijk anders.
Er kunnen eventueel ook nog een paar brahma madammen mee.
Laat maar wat weten!!!

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Brahma's

Berichtdoor kiekenboerinneke » 07 mar 2013 15:28

Peppie schreef:He lies,als je een goudpatrijs haan zoekt is mijn willem misschien wel iets voor je. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem wegdoe en bij jou weet ik zeker dat hij een goed thuis krijgt. Hij is heel lief en negeert hier de zijdehoennhaantjes in de wei naast hem gewoon compleet. Maar hoe dat met een grote haan zal zijn weet ik niet. Vorig jaar liepen hier wel de jonge Hanen bij,maar dat is ook natuurlijk anders.
Er kunnen eventueel ook nog een paar brahma madammen mee.
Laat maar wat weten!!!

Goed om weten, Pep.. ;) Wat de dames betreft zal ik het nog moeten bezien... Als je wilt, mag je hem nog even "aan kant" zetten....
Ik hoop dat de werken komende lente of tegen ( of in de zomer ) uitgevoerd kunnen worden, maar ik weet niet precies wanneer... Hangt een beetje af van schoonbroer, en hoe druk het hier wordt.... ( en natuurlijk ook het weer ) maar ik ben al blij dat je Willem aan mij zou toevertrouwen ;)
Ik hou je in elk geval op de hoogte....

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 1250
Lid geworden op: 06 apr 2005 21:27
Land:
M/V: V
Locatie: diepenbeek

Re: Brahma's

Berichtdoor Thomas » 07 mar 2013 16:28

kiekenboerinneke schreef:Hmmm, als er dan toch iets gepareld tussenzit.... Laat je dan weten? ;)

Een algemene vraag voor de kenners:
Ik ga binnenkort de tomen splitten: brahmadammen bij Ghandi, en de legkippen apart. Ik ga eerst zien hoe de legdames onderling overeenkomen, maar ik zou toch prefereren om er een ( brahma )haan bij te zetten om de orde te bewaren. Nu was mijn vraag: kan je twee brahmahanen "samen" ( met draad tussen ) zetten zonder dat het al te veel ruzie is? Met krielhaantje Ringo gaat het wel best door draad, maar een even groot exemplaar... :krab: Plus hoe hoog zou die draad moeten zijn? Ghandi springt nu niet echt hoog, maar toch....

Moest het kunnen, twijfel ik dan nog tussen een goudpatrijs of een blauwpatrijs haan... Kan ik afwisselen met de andere kleurslag brahmadammen ( Eerst zilverpatrijs, dan goud of blauwpatrijs... zo ) En verder werken aan de wit/zwartgeparelde nakomelingen van Polkadot :-)


Kan je je zijdehoenhaantje niet bij de legkippen zetten. Dan wordt de orde toch ook bewaard? :-)
Dan heb je ook geen probleem met vechtende hanen. Of dan heb je er geen 3e haan voor nodig. Tenzij je er 1 bij wilt. :-D

Gebruikersavatar
Brahma Gijs
Berichten: 1788
Lid geworden op: 27 jul 2011 10:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Hasselt

Re: Brahma's

Berichtdoor Brahma Gijs » 07 mar 2013 17:41

Enkele foto's ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eerst krabben
Afbeelding
... en dan pikken natuurlijk
Afbeelding
Beetje nieuwsgierig ?
Afbeelding
En wat zonnigere foto's :-D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Brahma's

Berichtdoor KipjeBrecht » 07 mar 2013 17:47

Thomas schreef:
kiekenboerinneke schreef:Hmmm, als er dan toch iets gepareld tussenzit.... Laat je dan weten? ;)

Een algemene vraag voor de kenners:
Ik ga binnenkort de tomen splitten: brahmadammen bij Ghandi, en de legkippen apart. Ik ga eerst zien hoe de legdames onderling overeenkomen, maar ik zou toch prefereren om er een ( brahma )haan bij te zetten om de orde te bewaren. Nu was mijn vraag: kan je twee brahmahanen "samen" ( met draad tussen ) zetten zonder dat het al te veel ruzie is? Met krielhaantje Ringo gaat het wel best door draad, maar een even groot exemplaar... :krab: Plus hoe hoog zou die draad moeten zijn? Ghandi springt nu niet echt hoog, maar toch....

Moest het kunnen, twijfel ik dan nog tussen een goudpatrijs of een blauwpatrijs haan... Kan ik afwisselen met de andere kleurslag brahmadammen ( Eerst zilverpatrijs, dan goud of blauwpatrijs... zo ) En verder werken aan de wit/zwartgeparelde nakomelingen van Polkadot :-)


Kan je je zijdehoenhaantje niet bij de legkippen zetten. Dan wordt de orde toch ook bewaard? :-)
Dan heb je ook geen probleem met vechtende hanen. Of dan heb je er geen 3e haan voor nodig. Tenzij je er 1 bij wilt. :-D

Ik geloof dat KKB ooit eens zei dat de legdames dan de kuiven uitpikken?
En leuk, nog een haan :-D Ik ga nogal wat eitjes hebben :-D En al die leuke kruisingen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Brahma's

Berichtdoor Brahma's Ward » 07 mar 2013 17:49

heel mooi seremakrieltje :duimop:
ik vind je hennen echt heel mooi :puh2:
de haan is ook heel goed,al mag hij zen staart nog ietwat hoger dragen,maar met die goede hennen gaat het zeker lukken ;)

Gebruikersavatar
Brahma Gijs
Berichten: 1788
Lid geworden op: 27 jul 2011 10:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Hasselt

Re: Brahma's

Berichtdoor Brahma Gijs » 08 mar 2013 19:22

De Mz patrijs toom
Afbeelding
En nog een Mz blauwpatrijs haan
Afbeelding

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Brahma's

Berichtdoor kiekenboerinneke » 08 mar 2013 23:42

Thomas: zoals Brecht vermeldde: komt niet goed... M'n zijdehoenders bij m'n legkippen :mrnono:
Arme Ringo wordt wss kaalgeplukt, en de rest ook.. Het zijn maar krieltjes he...
Dat niet alleen, maar ik zou graag met zijdehoen platenbont wat proberen produceren... :mrgreen:

Gebruikersavatar
jessy
Berichten: 1380
Lid geworden op: 24 apr 2012 21:17
Land: belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor jessy » 15 mar 2013 19:39

vader en kinderen :gutgut:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Brahma's

Berichtdoor kiekenboerinneke » 15 mar 2013 22:16

Weet je al welke hennetjes en welke haantjes zijn?


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten