Mixjes..

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor KipjeBrecht » 11 sep 2014 00:28

Dank je wel kikie!!
Zijn wel 2 verschillende ;) Bovenaan Moe Klok Klok, onderaan Wendy. (Wendy stierf een week of 3 geleden :cry: )

Gebruikersavatar
Kikie
Berichten: 743
Lid geworden op: 18 apr 2010 08:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Limburg

Re: Mixjes..

Berichtdoor Kikie » 11 sep 2014 08:28

Oh sorry... ik weet hoe zeer het doet als je een kipje moet afgeven.

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor KipjeBrecht » 21 sep 2014 02:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rankbreeders
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2014 18:14
Land: nederland
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor rankbreeders » 25 sep 2014 19:56

Prachtige foto's allemaal hoor!

Wij hebben een aantal ko shamo eitjes uitgebroed van verschillende hennen, maar een kuiken moest apart! Waarom..een mix?
Hij is een stuk groter dan de rest. Mijn zoon heeft 'm Tommy genoemd. Hij is super tam, een grappig diertje.
Een van de hennetjes is dus bij de buurman (koperzwart marans) op visite geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-3NIMFC8C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-8RY4AIUE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GTZR346Q.jpg

Hij is nu al twee maal zo groot als zij moeder!

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Mixjes..

Berichtdoor diablodamian » 25 sep 2014 20:42

rankbreeders schreef:Prachtige foto's allemaal hoor!

Wij hebben een aantal ko shamo eitjes uitgebroed van verschillende hennen, maar een kuiken moest apart! Waarom..een mix?
Hij is een stuk groter dan de rest. Mijn zoon heeft 'm Tommy genoemd. Hij is super tam, een grappig diertje.
Een van de hennetjes is dus bij de buurman (koperzwart marans) op visite geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-3NIMFC8C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-8RY4AIUE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GTZR346Q.jpg

Hij is nu al twee maal zo groot als zij moeder!


Schoon stevig beestje!! Mooie mix toch of vind je zelf van niet?

rankbreeders
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2014 18:14
Land: nederland
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor rankbreeders » 26 sep 2014 08:40

Ja zeker ! Wij vinden hem allemaal heel mooi en vooral leuk, omdat onze kids het beestje hebben opgevoed. Hij wil ook alleen bij ons zijn!!!

Gebruikersavatar
Brahma Gijs
Berichten: 1788
Lid geworden op: 27 jul 2011 10:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Hasselt

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma Gijs » 26 sep 2014 13:36

Brecht dat zalm-achtige kuikentje vind ik wel mooi :gulzig:

kip zonder kop
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:33
Land: nederland
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor kip zonder kop » 13 nov 2014 10:23

erg leuke kippen allemaal hier !heb echt alle paginas doorgelope.
ik wil nog even toevoegen op de discusse of het wel of niet ok is dat wij raskippen mixen.
ik begrijp dat mensen hun best doen rassen puur te houden maar ik ga er ook vanuit dat mensen hier hun kruisingen niet als zijnde ¨raskip de deur uit doen .
hier komt bij dat vele kleine boertjes die de kippen voor hunzelf houden al generaties lang simpelweg hun haan ruilen met hun buuren en kennissen.niet alleen tegen inteelt maar ook om bepaalde eigenschappen aan hun eigen kippen toom toe te voegen en niet persee in het uiterlijk maar juist de echte kwaliteiten denk hierbij niet alleen aan broeden leggen en een lekkere bout maar ook aan vliegen(veel kippen slapen nog gewoon in bomen) sterk goed bestendig tegen kou en ziektes zonder te enten , en soms is het dan erg nuttig om de haan van een raskip te nemen en de rest de deur uit te doen.
door dit generaties lang te doen krijg je de sterkste en beste kippen aangepast op jou eigen manier van kippen houden.

ik verwacht binnekort : noordhollandse blauwe X legkip .noordhollandse blauwe X boeren kruising en pure noord hollandse blauwe. ben erg benieuwd!

ook ben ik me bewust dat het wat laat is in het jaar ik heb het tot nu toe als dit gebeurde in de winter (en het een goede sterke hen van een jaar of 2 is )toe ge staan en het gaat eigenlijk altijd goed en krijg er erg sterke kippen uit .

kip zonder kop
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:33
Land: nederland
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor kip zonder kop » 13 nov 2014 10:23

erg leuke kippen allemaal hier !heb echt alle paginas doorgelope.
ik wil nog even toevoegen op de discusse of het wel of niet ok is dat wij raskippen mixen.
ik begrijp dat mensen hun best doen rassen puur te houden maar ik ga er ook vanuit dat mensen hier hun kruisingen niet als zijnde ¨raskip de deur uit doen .
hier komt bij dat vele kleine boertjes die de kippen voor hunzelf houden al generaties lang simpelweg hun haan ruilen met hun buuren en kennissen.niet alleen tegen inteelt maar ook om bepaalde eigenschappen aan hun eigen kippen toom toe te voegen en niet persee in het uiterlijk maar juist de echte kwaliteiten denk hierbij niet alleen aan broeden leggen en een lekkere bout maar ook aan vliegen(veel kippen slapen nog gewoon in bomen) sterk goed bestendig tegen kou en ziektes zonder te enten , en soms is het dan erg nuttig om de haan van een raskip te nemen en de rest de deur uit te doen.
door dit generaties lang te doen krijg je de sterkste en beste kippen aangepast op jou eigen manier van kippen houden.

ik verwacht binnekort : noordhollandse blauwe X legkip .noordhollandse blauwe X boeren kruising en pure noord hollandse blauwe. ben erg benieuwd!

ook ben ik me bewust dat het wat laat is in het jaar ik heb het tot nu toe als dit gebeurde in de winter (en het een goede sterke hen van een jaar of 2 is )toe ge staan en het gaat eigenlijk altijd goed en krijg er erg sterke kippen uit .

kip zonder kop
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:33
Land: nederland
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor kip zonder kop » 13 nov 2014 10:29

kuikengek schreef:Ik heb nu eieren van mijn leghennen gekruist met mijn zijdehoen haan ingelegd, 14 in totaal :)



is dit nog nog leuk geworde?

ben erg benieuwd naar hun leg/broedverhouding :gulzig:


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten