Brahma's

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Brahma's

Berichtdoor danielb » 05 jul 2022 21:36

al op 2dehands.be gekeken?

willemsekatja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2022 20:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor willemsekatja » 05 jul 2022 22:00

danielb schreef:al op 2dehands.be gekeken?

JEP. Maar Isabel is enorm moeilijk te vinden. Meteen al heel ver rijden of nog heel jong of kuikens.

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 jul 2022 22:27

Isabel is heel moeilijk.
Ik zou wat fokkers contacteren met de vraag. Of een tentoonstelling of happening bezoeken.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Brahma's

Berichtdoor danielb » 06 jul 2022 01:50

https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toe ... sabel-haan

stevige haan en regio antwerpen.
voor de prijs moet je het niet laten...
kan natuurlijk zijn dat je Schilde al te ver vind of dat de haan niet naar je zin...

willemsekatja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2022 20:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor willemsekatja » 06 jul 2022 05:43

danielb schreef:https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toebehoren/pluimvee/m1840938384-brahma-isabel-haan

stevige haan en regio antwerpen.
voor de prijs moet je het niet laten...
kan natuurlijk zijn dat je Schilde al te ver vind of dat de haan niet naar je zin...


Hier krijg ik geen reactie op. Ik had hem inderdaad ook gevonden.

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor Pearlsofpassion » 06 jul 2022 08:37

Die is toch niet raszuiver?
Anders is hij heel slecht van bouw of ziek oid.
Zn staart en zadel hangt veeel te laag.

Het is natuurlijk niet gemakkelijk om in deze tijd van het jaar zomaar met spoed een volwassen haan van jouw gekozen ras en kleur te vinden in de juiste regio.
Al het niet zo dringend is, zou ik voor kuikens gaan. Soms al jong volwassen. Of het najaar afwachten.

Als het wel dringend is, voor een ander ras of kleur. Achteraf, binnen een paar jaar vervangen kan ook nog?

willemsekatja
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2022 20:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor willemsekatja » 09 jul 2022 09:16

Pearlsofpassion schreef:Die is toch niet raszuiver?
Anders is hij heel slecht van bouw of ziek oid.
Zn staart en zadel hangt veeel te laag.

Het is natuurlijk niet gemakkelijk om in deze tijd van het jaar zomaar met spoed een volwassen haan van jouw gekozen ras en kleur te vinden in de juiste regio.
Al het niet zo dringend is, zou ik voor kuikens gaan. Soms al jong volwassen. Of het najaar afwachten.

Als het wel dringend is, voor een ander ras of kleur. Achteraf, binnen een paar jaar vervangen kan ook nog?


Heb je misschien wat tips om te herkennen of ze raszuiver zijn? Niet dat dit ene deal breaker zou zijn. We willen gewoon geen mengelmoes van verschillende kleuren want dat vinden we niet zo mooi.

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor Pearlsofpassion » 09 jul 2022 10:30

Dus de kleur is belangrijker ?
Dan zou het geen verkeerde zijn. Een beetje rasonzuiver kan geen kwaad. En tis zeker een prachtige haan.
Maar dan moet het wel dat zijn en niet dat z'n staart laag hangt ivm ongezond zijn.

Voor het herkennen moet je het ras leren kennen. Bij Brahma's wordt de staart hoog gedragen. Ook het zadel stijgt al. Bekijk maar wat foto's van tentoonstellingdieren online of verder naar voren in dit topic. Dan ga je dat wel zien, dat de bouw anders is. Zn borst zou ook iets dieper mogen imo. Daniel weet dat beter.
Maar misschien is hij sterk gedomineerd geweest door een andere haan en daardoor wat slank en evt staart wat lager.
Valt na te vragen bij de verkoper, en dan kritisch beoordelen, moest hij nog reactie geven natuurlijk.

De kam lijkt me wel juist en daar herken je kruisingen wel vaak aan. Dus ik zou toch opletten en goed kijken dat hij geen diarree heeft, schone kont, heldere ogen enz...

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's

Berichtdoor Pearlsofpassion » 09 jul 2022 10:54

Edit: ik heb zelf het topic nog eens bekeken. Voor het plezier. :mrgreen:
En ik heb vast te snel geoordeeld. Het is niet omdat het misschien geen tebtoonstellingsmateriaal is, dat hij niet raszuiver kan zijn. ;)
Blijkbaar hebben niet alle brahma's, en zeker de oudere lijnen, niet zo'n sterk oplopende ruggen.
Mijn brahma krielen hadden dat wel, en m'n huidige kruisingen (met cochin kriel dus ja, logisch) hebben het ook, vandaar m'n verwarring.
Excuus...

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Brahma's

Berichtdoor danielb » 09 jul 2022 17:28

geen tentoonstellingskwaliteit wil inderdaad niet zeggen dat hij niet raszuiver is.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten