Serama's

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
RoOL
Berichten: 680
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:16
Land:
M/V: V
Locatie: Oude Pekela
Contacteer:

Re: Verzameltopic serama's

Berichtdoor RoOL » 12 sep 2009 22:51

Afbeelding

Mijn Superhaan Alf still going strong, van hem heb ik nu twee zonen die nog mooier zijn

Afbeelding

En ze staan nu al een hele tijd boven aan het forum wordt tijd voor een ander plaatje :gulzig: :gulzig:

Gebruikersavatar
kevin chabos
Berichten: 777
Lid geworden op: 25 jan 2009 18:26
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Flevoland

Re: Verzameltopic serama's

Berichtdoor kevin chabos » 13 sep 2009 09:34

prachtige dieren zijn het hoor vooral de houding



mvg kevin
Laatst gewijzigd door kevin chabos op 07 feb 2011 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor Sigrid » 14 sep 2009 13:19

Hoi aan diegenen die serama's wel leuk vinden of er meer over willen weten.

In juni is de vereniging seramaclub nederland opgericht.
De website seramaclub.nl was tot die tijd van mij en ik was de enige die daarop publiceerde over de serama, niet omdat ik dat zo wilde maar omdat er verder niemand met iets kwam.
Nu is die website van de vereniging. Ik 'doe' hem nog wel, maar dat is alleen dingen erop zetten waartoe ik opdracht krijg van het bestuur. Is wel zo praktisch want die site staat (nog) op mijn computer ;)
Mij is op de oprichtingsvergadering verteld dat mijn mening niet gedeeld wordt, vooral niet als ik kritisch ben naar bijv. de standaardcommissie (niks nieuws :mrnono:).

Dus ik heb alle schrijfsels over serama's die mijn mening weergeven, en m'n ervaringen, overgepoot naar m'n eigen website, dan krijg ik geen gezeur daarover met diegenen die of vinden dat ze alles beter weten (maar daar niks over publiceren voor algemeen nut) of die dingen onder de pet willen houden waarvan ik zeg dat die juist 'exposure' verdienen omdat die domweg niet kúnnen (ethisch).

Er is vrijheid van meningsuiting. Als ik dus mijn mening uit op een website die ineens 'van' de vereniging is, dan zijn er dus die mijn mening niet onderschrijven en die dus ook niet op die website willen zien. Ook niet als ik het stukkie onderteken met sigrid plus email om te kunnen reageren. Mijn mening moest dus van de website van de seramaclub verdwijnen. No problem.

De div. artikelen over de Serama's waren onzichtbaar vanaf 14 juni jl. het was wel veel werk alles te herstructureren (mijn website is 125 mb!) alles herlezen wat ik had zitten leuteren, maar stukkie bij beetje heb ik alles herschikt en opnieuw ingedeeld.

Wie dus dingen wil lezen over de serama's, ook nieuwe dingen, die kan dat op http://www.tuinvee.nl doen bij Serama Artikelen http://www.tuinvee.nl/pagina45.html, daaronder hangt een aantal en er komen er nog meer.
Dat zijn mijn meningen en ervaringen en hebben dus NIKS met de vereniging te maken of hoe de vereniging de Serama ziet.

Ik heb een nieuwe versie van het websitenmaakprogramma gekocht waarop een RRS of RSS of hoe dat ook heet functie op zit zodat als ik wat erbij zet of iets verander, dat je dat automatisch krijgt. Maar ik snap er nog geen zak van hoe dat werkt, eerst de manual maar eens lezen en kijken of ik de site zoals die nu is zomaar kan overpoten naar de nieuwe versie. Ik ben geen computerfreak namelijk. :huil:

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor Sigrid » 14 sep 2009 13:24

Alf blijft de mooiste!

sjoerd jan
Berichten: 2237
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor sjoerd jan » 14 sep 2009 17:21

Sigrid schreef:Alf blijft de mooiste!


komt die bij jou vandaan?

Gebruikersavatar
RoOL
Berichten: 680
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:16
Land:
M/V: V
Locatie: Oude Pekela
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor RoOL » 15 sep 2009 15:10

Sigrid schreef:Alf blijft de mooiste!



Op drakie na ;) ;)

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor Sigrid » 16 sep 2009 16:22

Allebei even mooie ouwe heertjes.
Krijgen Alf + broertje ook van die rimpels in hun gezicht?

De zwarten op zomerseramapagina stammen af van de zwarten van Robert en er zitten nog wat van z'n hennen tussen. Ook de choco's heb ik daarmee verbeterd.
Heb uit de zwarte hennen een hele mooie zwart goudhalzige haan, beetje uit de kluiten gewassen maar denk dat hij wel wat wordt. Volgens mij zit er hier groeistof in de grond ofzo. Zodra ze het gras op gaan verdubbelen ze in formaat.
Geldt voor andere kippen trouwens.
Naam van die zwart goudhalzige: Pikkie de Tweede.
Zal eens kijken of ik van hem een foto kan maken, hij is nu 6 maanden en net in training.
Pikkie 1 is vorige week doodgegaan, A'tjes worden bij mij nooit ouder dan jaar of 2.
Pikkie 1 staat op achterkant Serama rasboekje, Alf natuurlijk op de voorkant.
Ik heb vaak van die haantjes die in je vingers, broek, voeten, haren, oorlellen, neusvleugels etc. pikken.

Kevin, al die foto's hier op de site zetten is hetzelfde als effe op m'n website kijken, daarop kan ik leuke pagina ervan maken met stukkies tekst, gaat hier niet.

Gebruikersavatar
RoOL
Berichten: 680
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:16
Land:
M/V: V
Locatie: Oude Pekela
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor RoOL » 16 sep 2009 23:03

Sigrid schreef:Allebei even mooie ouwe heertjes.
Krijgen Alf + broertje ook van die rimpels in hun gezicht?

De zwarten op zomerseramapagina stammen af van de zwarten van Robert en er zitten nog wat van z'n hennen tussen. Ook de choco's heb ik daarmee verbeterd.
Heb uit de zwarte hennen een hele mooie zwart goudhalzige haan, beetje uit de kluiten gewassen maar denk dat hij wel wat wordt. Volgens mij zit er hier groeistof in de grond ofzo. Zodra ze het gras op gaan verdubbelen ze in formaat.



Ze zijn hier aan de anti rimpel creme (is er tegenwoordig ook voor heren) ;) ;)

By the weg, heb nog een zo'n klein leuk zwart serama dametje hier scharrelen.
Viel uit een wit hennetje van Wildrik keer zoon van Alf (cocoapop look alike)
Hest d'er belang bie ?

Vanavond op leden vergadering geweest bij WPKC, de Zondag(29-11-09) moet weer een " ouderwets" Serama feestje worden. De Club verwacht er veel van :gulzig:

Serama fokkers meld jullie aan voor deze dag in't hoge Noorden :-D

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor Sigrid » 17 sep 2009 00:45

JOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik wulle!
Hep al eerder informeart bie Wildrik of oe nog swaarte hat loop'n.
En of oe wulle geneug efokt hep.
Hep oe nog een verzoeknummer kleurtje?

De zwarte hen die ik van je op de noardsjoo heb gekoch legt om en om een peewee en een echt ei.
Dat heb ik nog nooit gezien. Maar zie wel meer rare dingen. Die echte komen ook echte kiekens uut!

Wat me ineens opvalt is dat sommige hanen een horizontale streep op de kam hebben.
Ik heb er ook zoeentje, de bewuste Pikkie de Tweede dus.
Want eerst had ik 'm aan een ernstige inspectie onderworpen of hij de sop wel waard was om te trainen.
Hij heeft ook zo'n horizontale streep.
Morgen ga ik eens alle hanenkammen bekijken of er meer horizontale strepen op zitten.
Die van Monique heeft het namelijk ook, maar misschien is het wel heel normaal en valt het me nu op?

Ik zou nog de gegevens krijgen voor de WPKC show om weer een poster te maken.
Kunst doe die effe mailen? Opgave van deelname bij de secretaris: seramaclubnederland@live.nl
Vorig jaar waren het dacht ik precies 100 Serama's.

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Verzameltopic: serama's

Berichtdoor Sigrid » 18 sep 2009 19:12

SLEEPING BEAUTIES
Gisternacht even foto gemaakt hoe ze pitten...

Afbeelding

Zo slapen de Serama's van de aprilgroep. Gaas bodem, de poep schraap ik er om de zoveel tijd onderuit met een schoffel.
Het zijn 3 stokken waar ze op zitten en het begint krap te worden ivm de 'groeistof' die hier in de grond zit.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal maar niet hun namen opnoemen van links naar rechts :mrnono:

Edit mod: het gedeelte van 'horizontale streep in de kam' is verhuisd naar fokkerij:

viewforum.php?f=14


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast