Cochinkriel

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Jolliej
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2015 18:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Jolliej » 11 feb 2016 19:53

Nieuw vers van het ei :P Heb ook weer nieuwe cochinnetjes <3
Van de 7 bevruchte eieren, 6 uitgekomen, super tevreden dus! Bobtail cochinnen!

Afbeelding

Afbeelding

Kimpetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2016 16:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Kimpetje » 11 mei 2016 21:49

 Wat een mooie cochinkrielen zie ik hier voorbij komen! Mijn naam is Kim en ik ben nieuw hier op het forum. Sinds augustus 2015 hebben wij ook een aantal kippen. Ik heb 1 witte cochin haan, 7 cochin hennen, 2 zijdehoentjes en 2 wyandotte-cochin hennen. Sinds vorige week hebben we er een cochin kuikentje bij. Binnenkort krijg ik nog 6 zalm broedeieren. Hieronder wat foto's van mijn kippen. Ze staan er niet allemaal op. Groetjes Kim     Afbeelding 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding        Afbeelding        Afbeelding                    Afbeelding   

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Fryske » 11 mei 2016 22:50

Je hebt je foto verplaatst? De link werkt niet!

Uh....nu staan er ineens allemaal kippen inplaats van het kuiken waarvan je bang was dat het een haantje was?
En jij bent Sofie toch? Of ben ik nu gek?

Mooie kippen!

Kimpetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2016 16:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Kimpetje » 11 mei 2016 23:34

Hoi Fryske, ik weet niet zeker of je het tegen mij hebt ☺ maar ik ben geen Sofie. Ik post net m'n eerste berichtje met foto's hier. Mijn kuikentje is net een weekje oud, ik weet nog niet of het een haantje/hennetje is. Mocht je het niet tegen mij hebben.. sorry ☺

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Roan12 » 12 mei 2016 06:37

Mooi kipjes! :duimop:

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Cochinkriel

Berichtdoor heusnoorn » 14 apr 2017 12:49

Mijn ouders hadden een trio cochins (buff zwart columbia x buff) en daaruit hadden ze vorig jaar 24 kuikens natuurbroed (topbevruchting en topkloeken). Twee duo's verhuisden naar hun buren om de legkippen daar te vervoegen. Nu werd het wordt en de twee broertjes konden het niet langer met elkaar vinden en een van de broertjes delfde het onderspit. Hij vloog dan ook constant over het hek om in de buurvrouw haar versgeplante sla te zitten om om te vechten tegen de haan van mijn vader (nota bene zijn eigen vader). Die haan moest het onderspit delven en constant zwaar bloedend aan de kam op de vlucht slaan.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gisteren de zwervende vechtersbaas geadopteerd en hij mag mijn twee leghybrides (en later mijn broedse krielkruising) vervoegen. Hij werd direct aanvaard door de dames (die normaal gezien hels zijn tegen nieuwe hennen) en hangt al direct de haan uit. Hij imponeert, proeft eten voor en behandelt de dames als echte koninginnen. Helemaal geen lastig haantje dus. Hij moet wel nog een beetje oefenen dat hij niet van de grotere leghybrides valt als hij treedt. :mrnono:

Hieronder: Ramon (kleur: buff deels columbia (zwartstaart?))
Afbeelding

Wat me wel opvalt: Hij heeft zo een langerekte nek in vergelijking met zijn vader en andere cochinkrielen die ik ken. Is dat normaal?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Trea » 14 apr 2017 14:11

Als je er mee wil gaan fokken voor de rasverkoop of om een prijs te winnen is zo'n lange nek niet correct.
Maar als de haan goed tam is en lief is voor de hennen zou ik hem lekker houden. Zeg gewoon als je verkoopt dat hij niet raszuiver is en het probleem is opgelost. Je krijgt alleen niet de letterlijke hoofdprijs.

Zie hierbij wat foto's uit de encyclopedie.

http://www.kippenencyclopedie.nl/php/in ... ochinkriel

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Roan12 » 14 apr 2017 14:37

Het is een buff zwartcolumbia haantje volgens mij. Met wat minder zwart in hals- en zadelveren dan je zou moeten zien.

Die lange nek komt dat doordat hij bij hennen loopt of doordat hij alert is? Hanen richten zich dan vaak wat meer op en strekken daarbij ook vaak hun nek. Loopt hij altijd zo of laat hij ook weleens het "normale" type zien?

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Cochinkriel

Berichtdoor heusnoorn » 14 apr 2017 15:01

Ik heb hem eens vanop een afstand geobserveerd. Hij loopt normaal horizontaler, maar zodra hij mij ziet, gaat zijn nek ik verticale modus. Waarschijnlijk vertrouwt hij me nog niet na de klopjacht van gisteren.

Raszuiver is hij wel min of meer want ik ken ouders en grootouders v.h haantje en broers en zussen. Hij is wel net iets hoger dan hen, ook wanneer hij vlak loopt.

Miem
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2017 21:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Miem » 22 jun 2017 19:39

Heeft iemand een idee welke kleur dit kuiken is/wordt?

Ik weet niet of ze raszuiver/kleurzuiver is en ik ben vergeten te vragen welke kleur ze wordt.
Met google kom ik er niet helemaal uit. Iemand die een idee heeft hoe dit kipje er uit komt te zien?

Afbeelding


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten